logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۲
[ شناسه خبر : ۲۹۵۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
دادستان عمومی و انقلاب استان زنجان هشدار داد:

بازداشت متخلفان چهارشنبه آخر سال تا پایان تعطیلات نوروزی در زنجان

بازداشت-متخلفان-چهارشنبه-آخر-سال-تا-پایان-تعطیلات-نوروزی-در-زنجان
دادستان عمومی و انقلاب استان زنجان با بیان اینکه با افرادی که در تلاش برای اخلال در نظم، امنیت و آرامش عمومی هستند و موجبات صدمات بدنی به مردم و خسارت به اموال عمومی و مردم شوند برخورد قاطع و بدون اغماض خواهد شد، گفت: افرادی که با این اتهامات در چهارشنبه سوری دستگیر شوند تا پایان تعطیلات نوروزی در بازداشت خواهند بود.

به گزارش موج رسا; بهروز عباسی در گفت‌وگوی بخش خبر شبکه اشراق اظهار داشت: علیرغم تمام هشدار‌ها و اطلاع‌رسانی‌ها متاسفانه در چهارشنبه سوری هر ساله تعدادی هنجارشکن و قانون شکن با اقدامات خود سبب اخلال در نظم، امنیت و آرامش می‌شوند.

وی افزود: برخی اقدامات هنجارشکنان سبب آسیب صدمات بدنی و خسارات مالی به مردم می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب استان زنجان با تاکید بر اینکه سلامت امنیت، آرامش شهروندان و شهر خط قرمز دادستانی است، گفت: تلاش بر این این است تا با استفاده از همه ظرفیت‌ها برخورد قاطع و سختی با متهمانی که درصدد فرصت‌طلبی هستند تا این این روز را تبدیل به رنج به مردم کنند، انجام شود.

وی بیان کرد: با افرادی که در تلاش برای اخلال در نظم، امنیت و آرامش عمومی هستند، موجبات صدمات بدنی به مردم شوند، افرادی که به اموال عمومی شهروندان خسارت وارد می‌کنند با برخورد قاطع و بدون اغماض مواجه خواهند شد. 

عباسی تاکید کرد: افرادی که با این اتهامات در چهارشنبه سوری دستگیر شوند تا پایان تعطیلات نوروزی در بازداشت خواهند بود. 

وی با اشاره به مجازات‌های مرتبط با تخلفات و مجرمان چهارشنبه‌سوری گفت: به موجب بند ث ماده ۱۲ قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات؛ صرف نگهداری و حمل مواد محترقه اتش‌زا ۹۱ روز تا ۶ ماه دارای حبس خواهد بود.

 دادستان عمومی و انقلاب استان زنجان اذعان کرد: اگر در اثر پرتاب مواد محترقه که باعث انفجار صوتی، هراس، فوت، مصدومیت شخصی شود با فرد پرتاب کننده مطابق با ماده ۵۰۱ قانون مجازات اسلامی به قصاص و یا پرداخت دیه محکوم خواهد شد.

وی با بیان اینکه اگر پرتاب مواد محترقه سبب آتش‌سوزی، تخریب اموال عمومی، یا اموال مردم شود علاوه بر اینکه مرتکب باید جبران خسارت کند در خصوص آتش‌زدن اموال مردم به ۶ ماه تا ۳ سال زندان و در خصوص تخریب و آتش‌زدن اموال عمومی به ۳ تا ۱۰ سال زندان محکوم خواهد شد

عباسی بیان کرد: اگر پرتاب مواد محترقه باعث بهم خورن نظم، آرامش و امنیت عمومی شود به موجب ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی مرتکب؛ به ۳ ماه تا یک سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

وی گفت: با تلاش و کوشش همکاران در نیروی انتظامی و همکاران بنده در دادستراهای سراسر استان در چند روز اخیر مقادیر قابل توجهی از مواد محترقه و آتشزا و پیش‌ساز مواد کشف و توقیف شده است. تعدادی افراد نیز به این اتهامات دستگیر و بازداشت شده‌اند و این امر همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر