logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۱
[ شناسه خبر : ۲۹۴۴۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
شهردار زنجان:

سبزه‌میدان زنجان قابلیت تبدیل شدن به قطب صنایع دستی کشور را دارد

سبزه‌میدان-زنجان-قابلیت-تبدیل-شدن-به-قطب-صنایع-دستی-کشور-را-دارد
شهردار زنجان با بیان اینکه با توافقات صورت گرفته با میراث فرهنگی فاز جنوبی پروژه سبزه‌میدان به نام ایران کوچک برای توسعه گردشگری استان فعالیت خواهد داشت، گفت: این امر می‌تواند این مکان را قطب صنایع دستی کشور نیز نماید.

به گزارش موج رسا; علیرضا فیروفر امروز در آیین افتتاح فاز جنوبی پروژه سبزه‌میدان اظهار داشت: در طول سال گذشته مردم زنجان، شهرداری را کمک کردند و سبب به سرانجام رسیدن این پروژه شدند چراکه اگر همکاری مردم نبود هیچ‌کدام از پروژه‌ها قابل اجرا نبود.

وی با بیان اینکه ایده این پروژه فاخر از سال ۱۳۶۸ شکل گرفت افزود: در طول سالیان گذشته اقداماتی در راستای تمکلات انجام شد.

شهردار زنجان با بیان اینکه بسیاری از این املاک متعلق به مردم و دستگاه‌های دولتی بود گفت: بسیاری‌ها سهم بسزایی در این جابجایی‌ها و گره‌گشایی‌ها داشتند. و در این راستا ما قدردان مردم هستیم که برای این پروژه سختی کشیدند و ما را همیاری کردند.

سبزه میدان زنجان

فیروفر با بیان اینکه این پروژه در ۶.۵ هکتار در بافت مرکزی شهر ایجاد شده است، گفت: پروژه بیانگر این است یک هم آوایی کامل بین مردم و مسئولین و همه دستگاه ها نیاز بود تا به سرانجام برسد.

وی اذعان کرد: امروز ۳.۷ هکتار از این طرح افتتاح می‌شود که شامل عرصه جنوبی، دو باغ راه شرقی و غربی، ۶۳ غرفه است.

شهردار زنجان با بیان اینکه با توافقات صورت گرفته با میراث فرهنگی این مکان به نام ایران کوچک برای توسعه گردشگری استان فعالیت خواهد داشت، گفت: این امر می‌تواند این مکان را قطب صنایع دستی کشور نیز نماید. 

سبزه میدان زنجان

وی با اشاره به اینکه در باغ راه‌های شرقی و غربی فضای مفرحی برای شهروندان پیش بینی شده است تصریح کرد: دو فضای سنتی نیز با کمترین تغییرات باغ ذوالفقاری در فضای شمال شرقی و باغ آستانه نیز در سبزه میدان قدیم معروف است و باغ آستانه ورودی پروژه حفظ شده است.

سبزه میدان زنجان

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر