logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۷
[ شناسه خبر : ۲۹۴۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر‌کل راه و شهرسازی استان زنجان:

تعداد اقساط ۴۰ میلیون تومانی مسکن‌های ملی در هاله‌ای از ابهام

تعداد-اقساط-۴۰-میلیون-تومانی-مسکن‌های-ملی-در-هاله‌ای-از-ابهام
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه مشخص نیست هر متقاضی مسکن ملی باید چند مرحله واریزی ۴۰ میلیون تومانی داشته باشد گفت: قیمت مسکن به روز محاسبه می‌شود به طوری که قیمت تمام شده ۱۹۲ واحد از مسکن‌های کوی نصر که آماده تحویل می‌باشد به ۷۸۰ میلیون تومان رسیده است.

اصغر اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه ۱۹۲ واحد از مسکن‌های پروژه کوی نصر آماده تحویل متقاضیان است، اظهار داشت: برای تحویل واحد‌ها باید متقاضیان با مراجعه به بانک تقسیط وام تحویلی را انجام دهند.

وی افزود: مقرر شده تا در شورای پول و اعتبار موضوع؛ درصد تسهیلات برای نهضت ملی مسکن مورد بحث قرار گیرد اما تلاش این است تا درصد همان ۱۸ باقی بماند با این حال برای هر واحد ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در طول هفته‌های گذشته پیامک واریز ۱۳۹ میلیون تومان به متقاضیان ارسال شده و علت چیست؟ گفت: تحویل واحد با قیمت تمام شده است، به عبارتی اعتباری که برای ساخت هر واحد هزینه شده باید پرداخت شود. 

وی ادامه داد: متراژ واحد‌های مسکن ملی در پروژه کوی نصر از ۹۰ تا ۱۱۰ متر متغیر است بنابراین میزان واریزی نهایی متقاضیان که قیمت تمام شده می‌باشد متفاوت خواهد بود.

اسماعیلی با بیان اینکه هزینه تمام شده مسکن‌های کوی نصر که در حال حاضر آماده تحویل است به ۷۸۰ میلیون رسیده گفت: که ۳۵۰ میلیون تومان از رقم مذکور تسهیلات و مابقی آورده متقاضیان می‌باشد، بنابراین ۴۳۰ میلیون تومان باید توسط متقاضیان پرداخت می‌شد.

وی در خصوص اینکه بقیه متقاضیان مسکن‌های ملی باید چند واریزی ۴۰ میلیون تومانی داشته باشند، گفت: در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ تقریبا ثبات قیمت در بازار بود و می‌توانستیم قیمت نهایی را اعلام کنیم اما با توجه به تلاطم‌هایی که در بازار ارز وجود دارد نمی‌توان عدد و رقم ثابت برای اتمام تکمیل و نهایی شدن پروژه اعلام کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه عددی که دو سال پیش برای قیمت تمام شده مسکن‌های ملی اعلام شد، رقم واقعی و درستی بود، تصریح کرد: اما پروژه در طول دو سال احداث نشد و نمیتوان قیمت تمام شده را اعلام کرد.

وی گفت: تعداد اقساطی ۴۰ میلیون تومانی که باید توسط متقاضیان مسکن ملی پرداخت شود فعلا مشخص نیست.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر