logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۷
[ شناسه خبر : ۲۹۳۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
انتقاد عضو شورای اسلامی شهر زنجان از تعلیق طرح ترافیک شهر زنجان:

طرح محدودیت ترافیکی شهر زنجان کارشناسی نشده اجرا شد

طرح-محدودیت-ترافیکی-شهر-زنجان-کارشناسی-نشده-اجرا-شد
عضو شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه طرح محدودیت ترافیکی شهر زنجان کارشناسی نشده اجرا شد، گفت: در یک‌ونیم سال گذشته در شورای اسلامی شهر زنجان از طرف شورای ترافیک شاهد ارائه هیچ طرحی برای ترافیک شهر زنجان نبوده‌ایم.

به گزارش موج رسا; منصور مرادلو امروز در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان اظهار داشت: متاسفانه دو روز بعد از اجرای طرح ترافیک در شهر زنجان شاهد تعلیق طرح شدیم.

وی افزود: اگر طرح غیر کارشناسی بود چرا به مرحله اجرا گذاشته شد؟ اگر قرار است ترافیک زنجان ساماندهی شود باید یک فکر اساسی برای مشکلات شهروندان انجام شود.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه با اینکه دغدغه ترافیک وجود دارد اما متاسفانه چندین سال است که فکری برای این موضوعات نمی‌شود، گفت: بنا به اظهارات پلیس هر روز ۵۰ خودرو در زنجان پلاک‌گذاری می‌شود که در ماه یک هزارو ۵۰۰ ماشین به شهر زنجان اضافه میشود، اما چرا باید ترافیک شهر زنجان را به حال خود رها کنیم؟

وی با بیان اینکه کوچه‌ها مملو از ماشین است و خیابان‌ها کشش این ماشین‌ها را ندارد، گفت: چراغ‌ها هوشمند نیست، تردد قابل کنترل نیست.

وی ادامه داد: تصمیم‌گیری برای محدودیت ترافیک انجام شده اما چه طور بعد از دو روز با اعتراضاتی که به اجرای طرح ترافیک انجام شده، طرح تعلیق و کنار گذاشته شده است؟ اگر قرار است شهر زنجان در زمینه مدیریت ترافیک ساماندهی شود با این کاری که اتفاق افتاد تا سال‌ها نخواهیم توانست بحث مدیریت ترافیکی داشته باشیم که در این زمینه ما نگران هستیم و دغدغه داریم.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه با اجرای طرح ترافیک یک شریان حیاتی در مرکز شهر قطع شد، گفت: چه کسانی مجوز اجرای پروژه سبزه‌میدان در شهر دادند؟ چرا باید یک شریان غربی - شرقی و شرقی - غربی در شهر زنجان قطع شود و اجازه تردد داده نشود و همه به مسیر خیابان فردوسی که انتهای نامعلومی دارد هدایت شود؟ باید مدیریت شود، محدودیت‌ها اجرا شود، اگر زمان‌بندی، زوج‌وفرد اجرا می‌شود باید کار کارشناسی در این راستا صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در یک‌ونیم سال گذشته در شورای اسلامی شهر زنجان از طرف شورای ترافیک شاهد ارائه هیچ طرحی برای ترافیک شهر زنجان نبوده‌ایم، گفت: شورای شهر اختیار ندارد تا در یک روز تصمیم‌گیری کند، شهرداری نیز نهایت تلاش را داشت اما دوستانی که ادعا دارند طرح کارشناسی شده بود چرا طرح در دو روز معلق شد؟ انتظار داریم برای مسائل ترافیکی شهر زنجان طرحی، ابتکاری ارائه و تمهیداتی اندیشیده شود که در این راستا می‌توان از تجربیات شهرهای کلان و بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت استفاده کرد.

مرادلو با بیان اینکه اگر به مسئله ترافیک واقف نباشیم توپ را به زمین دیگران پاس خواهیم داد، گفت: از کسانی که در شورای ترافیک مسئولیت دارند درخواست داریم کار کارشناسی در حوزه ترافیک به ویژه برای هسته مرکزی شهر انجام دهند و اگر قرار هست پارکینگ طبقاتی ساخته شود موضوع باید با برنامه‌ریزی اجرا و مدیریت شود.

وی با اشاره به اینکه در طرح ترافیک پلیس تنها ماند گفت: اما چه طور طرحی که دوستان ادعا داشتند در شورای ترافیک بحث شده و تصمیم‌گیری شده یک دفعه کنار گذاشته شد.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان تاکید کرد: انتظار داریم کار به صورت کارشناسی انجام شود و مردم را از سرگردانی نجات دهد، با این حال به شهردار زنجان نیز عرض می‌کنم اگر قرار هست در ماه‌های پیشرو طرحی اجرا شود که با اعتراضات مردم رو به شود و ما عقب‌نشینی کنیم یقینا باعث خواهد شد در اجرای طرح‌ها موفق نباشیم و قطعا رو به شکست خواهد شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر