logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۰
[ شناسه خبر : ۲۹۳۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان مطرح کرد:

ساختمان‌های نا ایمن شهر شناسایی می‌شود

-ساختمان‌های-نا-ایمن-شهر-شناسایی-می‌شود
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه ساختمان ایده‌آل در سطح شهر نداریم گفت: سازمان آتش‌نشانی و معاونت شهرسازی برای رفع مشکلات پای کار هستند.

به گزارش موج رسا; مجید ناصحی مقدم امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان اظهار داشت: یکی از اهدافی که پیگیری می‌شود بحث توانمندسازی در بحث فرهنگی و هنری است. بنابراین باید راهکاری ارایه شود تا افراد با استعد‌اد در استان توانمند شوند.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال ایجاد راه ارتقا برای جوانان در مسیر ورزش و هنر هستیم، افزود: فعلا طرح مشخصی وجود ندارد و سعی می‌شود تا راهی انتخاب شود که نتیجه بخش باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه سازمان‌های فرهنگی و هنری سازمان‌های بسیار عریض و طویل با برد و عمق کمی هستند، گفت: اما چاره‌ای نیست و باید راهکاری پیدا شود. با این وجود یکی از دغدغه‌هایی که مطرح بوده و دائما چالش وجود دارد سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری است که باید پاسخگوی مطالبات مردم شهر باشد.

وی بیان کرد: وقتی در گذشته کاری نشده نمی‌توان انتظار داشت سازمان فرهنگی به یکباره نظام‌مند حرکت کند و برای برنامه‌های فرهنگی، ورزشی، تئاتر، سرگرمی بودجه متعادل در نظر بگیرد اما بنده سعی می‌کنم علاقه خودم را دخیل نکنم.

ناصحی‌مقدم در خصوص وجود ساختمان‌های نا ایمن در شهر گفت: این وظیفه بیشتر حول معاونت شهرسازی و سازمان آتش‌نشانی است. با این وجود ساختمان ایده‌آل نداریم؛ ممکن است یک ساختمان در بحث آتش‌نشانی، پله و ... مشکل داشته باشد که گاها انعکاس تمام این مشکلات مردم را مضطرب می‌کند.

وی در خصوص احصا شدن مطالبات مردم در خصوص شهر و شهرداری گفت: در بحث آسفالت بیشترین بازخورد از مردم گرفته شد. با این حال ایجاد تفرجگاه‌ها، حل مشکل ترافیک شهری، تمرکز مطب پزشکان در مرکز شهر تماما بازخورد نظرات مردم است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: سال پیشرو ۱۰ محل برای عرضه میوه و تره بار در سطح شهر زنجان در نظر گرفته خواهد شد، بنابراین باید محل مناسب، قیمت مناسب، کیفیت مناسب برای عرضه میوه وجود داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در ابتدای شورای ششم انتخاب شهردار چالش‌هایی را برای اعضای شورا ایجاد کرد، گفت: اما خوشحالیم شهرداری انتخاب کردیم که مردم از ایشان راضی هستند.

ناصحی مقدم با اشاره به اینکه اتمام پروژه‌های نیمه کاره همچون پل امام حسن مجتبی، بازگشایی پروژه محور پادگان، سردرب پادگان، اتمام ضلع جنوبی پروژه سبزه‌میدان از جمله اقدامات انجام گرفته در یک سال اخیر در سطح شهر است، بیان کرد: این پروژه‌ها چندین سال نیمه کاره به حال خود رها شده بودند.

وی با اشاره به وجود پروژه‌های ناتمام در سطح شهر گفت: پارکینک طبقاتی سعدی با اینکه مقرر بود امسال تمام شود اما با ۹۵ درصد پیشرفت به اتمام نرسیده و اوایل سال آینده به افتتاح خواهد رسید.

وی با تاکید بر اینکه اعضای شورا در حل مشکلات شهری امسال سنگ تمام گذاشتند و با ارتباطات و بررسی‌ها بسیاری از مشکلات در سطح شهر حل شده است گفت: باغ هاشمی نژاد که کلنگ زنی شد و بوستان هاشمی نژاد نام گرفت با سرعت خوبی در حال پیشرفت است و با اینکه شهریور استارت خورده و باید ۱۸ ماهه تمام شود اما زودتر از موعد به افتتاح می‌رسد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه یکی از اقدامات تمرکز بر روی تفرجگاه‌های شهر است، اذعان کرد: با بودجه موجود و نقطه زنی تعدادی از پروژه‌های سبز شهر را در سال پیشرو به اتمام خواهیم رساند.

وی بیان کرد: از اسفند ۱۴۰۰ تاکنون ۱۰۲ دستگاه خریداری و به مرور وارد ناوگان حمل و نقل شهری شده است و البته تسهیلاتی نیز از طریق وزارت کشور به استان در خرید این ناوگان ارایه شده است.

ناصحی‌مقدم در خصوص کارت اتوبوس‌های شهروندی و علت عدم فعالیت برخی از دستگاه‌ها در اتوبوس‌ها و اینکه امکان توزیع کارت مجدد وجود خواهد داشت یا خیر بیان کرد: تیرماه وقت قرار داد با پیمانکار قبلی که تامین کننده کارت پول بود به اتمام رسید.

وی افزود: چند مشکل مثل کرونا سبب شد تا اتوبوس‌ها فعالیت نکنند، بنابراین شهرداری برای بهبود وضعیت زیرساختی اتوبوس‌ها در مدت مذکور اقدامی نکرد اما از ابتدای امسال شرایط مساعد شد و متناسب با آن اتوبوس‌ها به کار گرفته شدند. ولی پیمانکار قبلی با اتمام قرار داد، قرار داد مجدد منعقد نکرد برای همین سراغ بانک شهر رفتیم که اتفاقا برای شهر نیز بهتر شد.

ناصحی‌مقدم ادامه داد: لایحه‌ای مصوب شد تا امکانات در اختیار شهروندان قرار گیرد و تا ۶ ماهه آینده مشکلات حل شود.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ سیستم حمل و نقل تا حد زیادی سامان می‌باید، خاطر نشان کرد: طرح سبزه میدان در حال آرایش جدید به لحاظ‌های مختلف از جمله قرار گیری ایستگاه اتوبوس خواهد شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر