logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۶
[ شناسه خبر : ۲۹۲۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خبر داد:

ایمن‌سازی ۲۳ روستای خدابنده در مقابل خطر سیلاب و ریزش خاک

ایمن‌سازی-۲۳-روستای-خدابنده-در-مقابل-خطر-سیلاب-و-ریزش-خاک
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از ایمن‌سازی ۲۳ روستای خدابنده در مقابل خطر سیلاب و ریزش خاک خبر داد و گفت: با توجه به ضرورت سرعت بخشیدن به احداث مسکن مقاوم در روستاها، تسهیلات طرح ویژه بهسازی ومقاوم سازی مسکن روستایی با کارمزد 5 درصد تا سقف 200 میلیون تومان به واحدهای مسکونی روستایی پراخت می شود.

به گزارش موج رسا; رضا خواجه‌ای با بیان اینکه، با توجه به ضرورت سرعت بخشیدن به احداث مسکن مقاوم در روستاها، تسهیلات طرح ویژه بهسازی ومقاوم سازی مسکن روستایی با کارمزد 5 درصد تا سقف 200 میلیون تومان به واحدهای مسکونی روستایی پراخت می شود، اظهار کرد: 70 درصد از واحدهای مسکونی روستایی خدابنده از طریق پرداخت تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی، بازسازی و مسکن محرومین به همت بنیاد مسکن و همکاری بانک‌های عامل مقاوم سازی شده است.

خواجه‌ای با تاکید بر اینکه، این نهاد در ترویج فرهنگ مقاوم‌سازی در روستاها نقش تاثیرگذار و مهمی بر عهده دارد، خاطر نشان کرد: نظارت مستمر بنیاد مسکن در ساخت مسکن روستایی گامی مثبت در کاهش بروز خسارت‌های زمان بحران و سوانح طبیعی می‌باشد.

وی در ادامه از تشکیل ۱۶۰۰ پرونده و معرفی تعداد ۸۵۰ نفرمتقاضی دریافت تسهیلات مسکن روستایی به بانک‌های عامل و پرداخت تسهیلات به متقاضیان تا سقف 200 میلیون تومان در سال جاری خبر داد و گفت: پیشگیری از تخریب مسکن روستایی در حوادث؛ تمرکز سرمایه گذاری در روستاهای مستعد، توزیع عادلانه اعتبارات بخش مسکن در شهر و روستا، ترویج مقاوم سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستائیان؛ ترویج الگوی ساخت مسکن اقتصادی از جمله اهداف طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی است.

خواجه ای شناسایی، اولویت‌بندی و تعیین نحوه مداخله در روستاهای در معرض خطر سوانح طبیعی را امری مهم تلقی نمود و گفت: کاهش اثرات و خسارات ناشی از سوانح طبیعی، نیازمند داشتن برنامه منسجم و تعریف و تبیین استراتژی‌هایی مناسب به منظور ارزیابی آسیب‌پذیری و مدیریت خطر حوادث و سوانح است که خوشبختانه این نهاد در این راستا گام های مطلوبی برداشته است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان تصریح کرد: تاکنون تعداد ۲۳ روستای شهرستان خدابنده در مقابل خطر سیلاب و ریزش خاک که شامل، اجرای سیل‌بند، دیوار حفاظتی، پل‌سازی بوده، ایمن سازی شده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر