logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۶
[ شناسه خبر : ۲۹۲۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر‌عامل شرکت گاز استان زنجان در گفت‌و‌گو با موج‌رسا:

مصرف گاز استان زنجان نسبت به هفته گذشته ۱۰ درصد افزایش یافت

مصرف-گاز-استان-زنجان-نسبت-به-هفته-گذشته-۱۰-درصد-افزایش-یافت
مدیر‌عامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به مصرف ۱۱ میلیون متر مکعبی گاز در ۲۴ ساعت گذشته در استان زنجان گفت: در طول هفته جاری مصرف گاز با توجه به برودت هوا ۱۰ درصد افزایش یافته است.

رحیم سلیمانی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; به لزوم رعایت صرفه‌جویی و مصرف بهینه حامل‌های انرژی به خصوص گاز اشاره کرد و اظهار داشت: میزان مصرف گاز استان زنجان در طول ۲۴ ساعت گذشته به ۱۱ میلیون متر مکعب رسید که نسبت به روز گذشته ۲۰۰ هزار مکعب کاهش یافته است.

وی افزود: در طول هفته جاری مصرف گاز با توجه به برودت هوا نسبت به هفته گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه باید به این موضوع مهم توجه داشت که قطعی گاز و اتصال مجدد آن مشکلاتی را به دنبال دارد، گفت: بیش از ۷۲ ساعت طول می‌کشد تا قطعی گاز در محدوده‌ای، متصل شود که همین مساله معضلاتی را برای شهروندان به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: به دنبال افزایش مصرف، میزان کسری انرژی گاز باید از محلی جبران شود چون میزان تولید پاسخگو نیست و باید با اعمال محدودیت در مصرف، راهی برای تامین سوخت فراهم کرد.

سلیمانی‌نژاد با بیان اینکه با توجه به افزایش مصرف، محدودیت‌ها همچنان در واحدهای تولیدی و صنعتی استان اعمال می شود، خاطر نشان کرد: این محدودیت‌ها برای صنایع سیمان، آجرپزی و نیروگاه‌های کوچک و بزرگ شامل قطع گاز است و در صنایع فولاد و دیگر صنایع مصرف گاز محدود شده تا جریان گاز بخش خانگی با خللی مواجه نشود.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان بیان کرد: بر این اساس توصیه می‌شود اداره‌ها درجه وسایل گرمایشی خود را در حد ۱۸ درجه و مشترکان، دمای منازل خود را بین ۱۸ تا ۲۱ درجه تنظیم کنند تا در مصرف گاز صرفه‌جویی شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر