logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۰
[ شناسه خبر : ۲۹۱۹۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 8 دقیقه ]
در نماز جمعه این هفته شهرستان‌های استان مطرح شد:

دعوت به حضور حداکثری مردم برای راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه

دعوت-به-حضور-حداکثری-مردم-برای-راهپیمایی-۲۲-بهمن-ماه
در خطبه‌های این هفته‌ نماز جمعه شهرستان‌های استان زنجان، دعوت به حضور خانوادگی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن مطرح شد که این حضور در راهپیمایی نشان دهنده عزت و اعتماد مردم به یکدیگر و اتحاد ملی، لبیک به فرامین رهبری خواهد بود.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمد‌رضا علی‌اکبری در خطبه‌‌های این هفته نماز جمعه شهرستان ماهنشان با اشاره به محورهای فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان نیروی هوایی ارتش اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران مدال افتخار از رهبر انقلاب گرفتند. رهبر معظم فرمودند ارتش جمهوری اسلامی امروز به مراتب انقلابی‌تر مومن‌تر و خالص‌تر از روزهای اول است و این بالاترین افتخار برای ارتش می‌باشد و کسب این مدال افتخار به علت تربیت صحیح و کادر‌سازی درست و نشان از قدرت انقلاب برای تحقق کارهای بزرگ می‌باشد.

وی افزود: طبق نظر مقام معظم رهبری باید نیازها و خطرات شناسایی شوند نیازها برطرف و خطرات رفع گردد. چراکه غفلت از نیازها و خطرات اصلی و مشغول شدن به مسائل و دعوا‌های شخصی علت اصلی شکست انقلاب‌ها می‌باشد.

امام جمعه ماهنشان با از مسئولین خواست از این انقلاب که خون‌بهای هزاران شهید و امانت الهی می‌باشد محافظت نمایند و با مطالعه دقیق نیازها اصلی و خطرات را بررسی، نیازها را برطرف و خطرات را رفع نماید.

وی نیاز اساسی جامعه را طبق نظر رهبری اتحاد ملی دانست و گفت: ایجاد اختلاف و بی‌اعتمادی هدف اصلی دشمن است و باید از این امر جدا پرهیز شود.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال اذعان کرد: حضور در راهپیمایی نشان دهنده عزت و اعتماد مردم به یکدیگر و اتحاد ملی است از همه مردم درخواست می‌شود تا با حضور پر شور و خانوادگی خود در راهپیمایی ضمن لبیک به امر رهبری ومیثاق با امام و شهدا و نشان دادن پایبندی خود به نظام و انقلاب، توطئه‌های دشمنان برای از بین بردن اتحاد ملت را نیز خنثی نمایند.

وی با اشاره به عفو حکیمانه رهبر انقلاب نسبت به زندانیان عادی و اغتشاشات اخیر گفت: این اقدام فضایی از نشاط و عمومی را در جامعه به وجود آورد در مقابل بر عصبانیت و استیصال دشمن شکست خورده افزود. این عفو حکیمانه تنها یک گام از مواجهه هوشمندانه در شرایط غبارآلود اغتشاشات اخیر است در واقع این عفو یک گام از اقدامات مدبرانه و دلسوزانه و مسئولانه رهبر انقلاب اسلامی می‌باشد.

امام جمعه ماهنشان به زمین لرزه شهرستان خوی اشاره کرد گفت: مردم نودوست و مومن جهت اهدا کمک‌های دوستانه و مومنانه اعلام آمادگی کرده‌اند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با بیان اینکه کشور ما ایران جزو کشورهای زلزله‌خیز به شمار می‌آید، گفت: پیش‌بینی زلزله امکان پذیر نیست اما پیشگیری آن تا حدود زیادی امکان پذیر است اما باید در بهسازی بافت‌های فرسوده و مقاوم‌سازی آن رعایت شاخص‌های ساخت و ساز دقت شود.

 وی با اشاره به سالروز صدور بیانیه گام دوم انقلاب از طرف مقام معظم رهبری گفت: صادر کننده بیانیه گام دوم از هر جهت تجربه داشته و بیانیه گام دوم با تکیه بر آیات قرآنی و روایات می‌باشد باید در شناساندن بیانیه گام دوم به جوانان و نوجوانان همت شود و در تحقق و عملیاتی نمودن بیانیه گام دوم تلاش انجام گیرد.

عفو اغتشاشگران توسط رهبر در ایام الله دهه فجر اوج اقتدار و لطف پدرانه بود

حجت الاسلام حسینی نسب در خطبه نمازجمعه شهرستان سلطانیه، با گرامیداشت ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، بیان کرد: ورود امام به ایران در ۱۲ بهمن، بیعت همافران ارتش با امام در ۱۹ بهمن که ابزار رژیم پهلوی برای سرکوب مردم بود و شکسته شدن حکومت نظامی به فرمان امام در ۲۱ بهمن، یکی پس از دیگری مسیر پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن را فراهم کرد.

وی گفت: جمهوری اسلامی آرزوی محقق شده انبیای الهی و ائمه معصومین علیهم السلام است که هر چند بصورت ناقص محقق شده و انشالله کاملش با حکومت جهانی امام زمان عج محقق خواهد شد و حفظ آن از اوجب واجبات است.

امام جمعه سلطانیه با اشاره به اهمیت حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و با بيان اينكه مردم با حضور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن، عزت، عظمت، قدرت و اتحاد خود را به نمایش می‌گذارند، افزود: راهپیمایی ۲۲ بهمن نماد و مظهر اتحاد و اعتماد ملی و دفاع از ارزشهای انقلاب و نه بزرگ به آمریکا، اروپا و منافقان و سلطنت طلبان و آشوبگران است.

وی به تحلیل عفو گسترده در عین حال حکیمانه مقام معظم رهبری پرداخت و با بیان اینکه این عفو جدا از مسائل و حوادث اخیر کشور نیست بلکه جزئی از آن و قطعه از مجموعه رفتارهای مدبرانه و حکیمانه مقام معظم رهبری از ابتدای اغتشاشات است، گفت: عفو حکیمانه در ایام الله دهه فجر در اوج اقتدار و در عین حال همراه با لطف پدرانه بود. 

حسینی‌نسب با بیان اینکه اگر به رفتار و تدابیر رهبر معظم انقلاب در برخورد با حوادث اخیر که از مهر ماه شروع شد، توجه شود، رهبر انقلاب اسلامی ابتدا به ارائه تحلیل دقیق از اغتشاشات می‌پردازد و حمله به نقاط قوت کشور را از اهداف دشمنان می‌شمارد و در مرحله بعدی پشت پرده عوامل خارجی را به مردم معرفی می‌کند و نسبت به برخی مواضع و تحرکات عناصر ناآگاه و فریب خورده از جمله سلبریتی‌ها مثل برخی ورزشکاران و بازیگران اعتنایی نمی کند و در مرحله سوم از خواص و نخبگان می خواهد با دشمنان مرزبندی کنند و سپس با تبیین مکرر و تفکیک بین منتقدان، معترضان، فریب خوردگان با معاندین و ایجاد همفکری بین قوای سه گانه، مظلومیت مدافعان عرصه دفاع و امنیت تبیین می کند، افزود: عفو حکیمانه یک گام و اقدام از مجموعه تدابیر مقام معظم رهبری در برخورد با حوادث اخیر است. 

امام جمعه سلطانیه با بيان اينكه این عفو دل خانواده‌ها را شاد کرد، افزود: مقام معظم رهبری با لطف پدرانه از به خطر افتادن آینده فرزندان خطاکار جلوگیری کرد و توطئه دشمنان را خنثی و آنان را در حالت استیصال قرار داد بطوری که آنها ابتدا می گفتند چرا زندانی هستند و اکنون می گویند چرا آزاد شدند.

خطیب جمعه سلطانیه با اشاره به رونمایی از پایگاه زیر زمینی ارتش با عنوان عقاب ۴۴ و با بیان اینکه این پایگاه مخفی که مکان آن مشخص نیست، صدها متر زیر زمین قرار دارد و جنگنده‌های تاکتیکی ارتش را در خود محفوظ ساخته که ظاهرا در دهه ۷۰ ساخته شده اما اکنون به دلایل مختلف رونمایی شد، گفت: ارتش با این کار دارایی های مهم خود را از دسترس دشمن محفوظ کرده و قدرت نظامی و توانایی ساخت اینگونه پایگاه ها و آمادگی در برابر حملات را به رخ دشمن کشید و این اقدامات امنیت آفرین از دستاوردهایی انقلاب است، که حتی در اوائل انقلاب هم نبود بطوری که در جنگ تحمیلی هواپیماهای صدام می آمدند زنجان هم را بمباران می کردند و بدون هیچ مشکلی باز می گشتند.

امام جمعه سلطانیه به زلزله خوی اشاره کرد و با بیان اینکه زلزله یکی از وحشتناک‌ترین بلایای طبیعی است و در روایات نیز از نشانه های قیامت شمرده شده، از همدردی و کمکهای مردم در سراسر کشور تشکر کرد و افزود: مردم انقلابی و نوعدوست شهرستان سلطانیه خصوصا مردم شهر سلطانیه که با کمک های نقدی و غیرنقدی به زلزله زدگان شهرستان خوی کمک کردند.

عقاب ۴۴ یکی از چندین پایگاه هوایی راهکنشی زیرزمینی نیروی هوایی ارتشا است 

حجت‌الاسلام حسین‌علی زاهدی‌پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان خرمدره، اظهار داشت: جشن‌های انقلاب پیمان مجدد مردم با آرمان‌های انقلاب اسلامی است، تکلیف مسئولان را سنگین‌تر می‌کند.  

 وی با اشاره به عفو رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب با تبیین دقیق پشت پرده و هدف اغتشاشات، معرفی ترفندهای دشمن و راهکارهای مقابله با آن و تعیین اولویت‌های اصلی و جدا کردن صف فریب خوردگان و معاندان و در نهایت عفو پدرانه فریب خوردگان، توطئه‌های دشمن را خنثی کردند.

امام جمعه خرمدره بیان کرد: کریمانه‌ترین بعد عفوهای رهبری، عفو از زمان دستگیری و عدم ثبت هر گونه سابقه سوء برای متهمان است.

وی گفت: در روز‌های گذشته یکی از امکانات راهبردی نیروهای مسلح یعنی پایگاه هوایی عقاب 44 که به نوعی جزو پدافند غیرعامل کشور در برابر تهاجم نظامی دشمن تلقی می‌شود؛ رونمایی شد.

 حجت‌الاسلام زاهدی‌پور گفت: پایگاه هوایی راهکنشی عقاب ۴۴ با در اختیار داشتن اماکنی چون آلرت، پست فرماندهی، آشیانه‌های نگهداری جنگنده، مراکز تعمیر و نگهداری هواپیما، تجهیزات ناوبری و فرودگاهی، مخازن سوخت و... این قابلیت را دارد تا انواع جنگنده‌های نیروی هوایی را برای انجام ماموریت‌های محوله پذیرا باشند.

وی اذعان کرد: عقاب ۴۴ یکی از چندین پایگاه هوایی راهکنشی زیرزمینی نیروی هوایی ارتش است که طی سال‌های گذشته متناسب با نیاز عملیاتی این نیرو و با در نظر گرفتن اصول پدافند غیرعامل در مناطق مختلف کشور احداث شده است.

امام جمعه خرمدره مردم را به حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن دعوت کرد و گفت: این راهپیمایی و حضور گسترده نشان از این خواهد داشت که نقشه دشمنان‌ همیشه نقش بر آب است و نمی‌تواند اتحاد ملت ایران را بگیرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر