logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۰
[ شناسه خبر : ۲۹۰۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
با تداوم بارش برف در استان زنجان؛

پیش‌بینی وقوع کولاک در گردنه‌های استان زنجان+ فیلم

پیش‌بینی-وقوع-کولاک-در-گردنه‌های-استان-زنجان+-فیلم
سامانه بارشی جدیدی از صبح امروز وارد استان زنجان شده و تا فردا بارش‌ها تداوم دارد و در گردنه‌های استان زنجان احتمال وقوع کولاک پیش‌بینی شده است.

به گزارش موج رسا; سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی نسبت به اثرات منفی فعالیت سامانه بارشی با بارش برف و باران و باد و کولاک در کشور هشدار داد.

براساس این هشدار ابتدا مخاطرات جوی شامل بارش باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف در استانهای ایلام و شمال خوزستان روی می‌دهد.

برای این مناطق در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه «جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، صاعقه، اختلال در ناوگان حمل و نقل، خسارت به صنعت کشاورزی» انتظار می رود.

همچنین فعالیت این سامانه در روز دوشنبه برای استان های «چهارمحال و بختیاری، لرستان، كرمانشاه، كردستان» و سه‌شنبه برای استان‌های «كردستان، كرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، همدان، مرکزی، زنجان، اردبیل، قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، لرستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کهگیلویه و بویراحمد، مناطق غربی اصفهان و شمال و غرب سمنان» از نوع باران و برف، رخداد مه، کولاک برف و کاهش دید پیش بینی می‌شود.

این استان‌ها با اثرات مخاطره آمیزی همچون «اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، اختلال در ناوگان حمل و نقل، رخداد بهمن، خسارت به صنعت کشاورزی و اختلال در انتقالِ منابع انرژی بویژه برق و گاز» مواجه می‌شوند.

توصیه می‌شود در زمان فعالیت سامانه بارشی از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، سفرهای غیرضروری و فعالیت‌های کوه‌نوردی پرهیز شود. همچنین نسبت به پاکسازی آبروها و کانال‌های عبور آب درون شهری، پاکسازی دهانه پل‌ها، پاکسازی، تنظیم و کنترل دریچه های ورودی و خروجی آب استخرهای پرورش آبزیان، كنترل و جلوگيري از ورود رواناب به زمين‌هاي كشاورزي، دامداري‌ها و استخرهاي پرورشي اقدام شود.

«احتياط در چراي دام در ارتفاعات و عدم تردد عشاير در حاشيه رودخانه ها و مسيل ها، خودداري از هرگونه عمليات كشاورزي در باغات و مزارع در زمان بارندگي، انجام اقدامات پیشگیرانه از خسارات احتمالی توسط شهرداری‌‌‌ها، راهداری‌ها، آب و فاضلاب شهری، دستگاه‌های امدادی و سایر دستگاه‌های اجرائی مسئول» نیز توصیه می‌شود.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر