logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۴
[ شناسه خبر : ۲۹۰۴۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

۱۱ دستگاه پهباد جدید برای استان زنجان خریداری می‌شود

-۱۱-دستگاه-پهباد-جدید-برای-استان-زنجان-خریداری-می‌شود
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: اخیرا خرید ۱۱ دستگاه پهباد از محل طرح جهش تولید با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره) مصوب و متقاضیان جهت دریافت تسهیلات معرفی شده‌اند.

اکبر طیبی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: استفاده از پهباد در امر کشاورزی تکنولوژی جدیدی است که سطح کشور به کار گرفته می‌شود به طوری که در استان زنجان نیز استفاده از پهباد برای تسهیل‌گری در حوزه زراعی، باغی، منابع طبیعی به کار گرفته می‌شود.

وی افزود: ۵ دستگاه پهباد در استان زنجان موجود است که در امر مبارزه شیمیایی با آفات به کشاورزان کمک کرده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: اخیرا خرید ۱۱ دستگاه پهباد نیز از محل طرح جهش تولید با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره) مصوب و معرفی متقاضیان تسهیلات انجام شده و در حال جذب است.

وی با اشاره به اینکه پهباد در بحث نظارت و ارزیابی سلامت محصولات کشاورزی کاربرد دارد، تصریح کرد: یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای این دستگاه بذر پاشی مخصوصا در مراتع و مکان‌های صعب‌العبور و کوهستانی است که امکان حرکت ماشین‌آلات کشاورزی در آن نیست.

طیبی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مدیران حفظ نباتات نداشتن نظارت صحیح از وضعیت آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز در اراضی وسیع کشاورزی است گفت: این مشکل اکنون باعث افزایش ریسک و هزینه حفاظت از محصولات کشاورزی می‌شود. در چنین شرایطی استفاده از پهپاد در کشاورزی و تصاویر تهیه شده از آنها راه‌حل منطقی به نظر می‌رسد و کمی از این دغدغه می‌کاهد.

وی با اشاره به اینکه استفاده از پهپاد در کشاورزی و برای سمپاشی، باعث افزایش بهره‌وری فرایند سمپاشی می‌شود، تصریح کرد: میزان سموم نفوذ کرده به آب‌های زیرزمینی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : وحید بیستونی ] [ ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵ ]
یعنی زنجانم داره پیشرفت می کنه؟!!
فرم ارسال نظر