logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۵
[ شناسه خبر : ۲۹۰۳۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

طرح تعدیل روشنایی معابر شهر زنجان تا پایان بهمن ماه ادامه دارد

طرح-تعدیل-روشنایی-معابر-شهر-زنجان-تا-پایان-بهمن-ماه-ادامه-دارد
معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با بیان اینکه تعدیل روشنایی معابر شهر زنجان برای حفظ پایداری شبکه برق انجام می‌شود گفت: شرکت‌ توانیر برای تمام شرکت‌های توزیع برق، سهمیه‌هایی در تعدیل روشنایی معابر نظر گرفته است و این سهم برای استان زنجان ۵ مگا‌وات می‌باشد.

عادل کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: در فصل زمستان با سرد شدن هوا مشکل ناترازی انرژی ‌ایجاد می‌شود. اما وزارت نیرو و وزارت نفت تلاش می‌کنند تا برق و گاز مشترکان خانگی پایدار باشد در این ایام دچار قطعی و خاموشی نشود.

وی افزود: برای مدیریت ناترازی در انرژی، برنامه‌هایی طرح‌‌ریزی شده تا محدودیت‌هایی در برق تحویلی و مصرفی واحد‌های صنعتی و تولیدی در نظر گرفته شود تا با مدیریت بتوانند بخشی از ناترازی را جبران نمایند و شاهد خاموشی و محدودیت در بخش خانگی نباشیم.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌هایی که در این قالب طرح‌ریزی شده مربوط به روشنایی معابر است، گفت: تعدیل روشنایی معابر در کشور به نحوی اجرا شده تا معابری که پر مصرف هستند خاموشی اعمال شود تا به کاهش مصارف انرژی و ناترازی موجود کمک نماید.

کاظمی بیان کرد: در حال حاضر در سطح استان ۱۶۰ هزار شعله چراغ روشنایی معابر وجود دارد که میزان توان مصرفی آن‌ها در مجموع در حدود ۱۲.۸ مگا‌وات می‌باشد. 

وی اذعان کرد: شرکت‌ توانیر برای تمام شرکت‌های توزیع برق، سهمیه‌هایی در تعدیل روشنایی معابر نظر گرفته است و این سهم برای استان زنجان ۵ مگاوات می‌باشد.

وی اذعان کرد: شرکت توزیع برق زنجان توانسته همین میزان سهم کاهش مصرف برق را از طریق معابری که امکان تعدیل داشته به انجام رساند.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان همچنین با یادآوری اینکه بخشی از تعدیل نیز مربوط به مصارف برق ادارات دولتی است، تاکید کرد: ادارات دولتی نیز باید تا حد امکان میزان مصرف برق را کاهش دهند.

وی با بیان اینکه تا اواخر بهمن ماه اوج ضرورت همکاری واحد‌های صنعتی و اداری در همراهی اداره برق در راستای کاهش مصرف است، گفت: برودت هوا و افزایش مصرف گاز و برق سبب می‌شود تا این ناترازی ایجاد شود و اگر مدیریت مصرف انجام نگیرد بخش‌های مختلف با مشکل مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر