logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۶
[ شناسه خبر : ۲۹۰۲۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

برگزاری کنگره بین المللی زنان تاثیرگذار در ایران بازتاب گسترده ای در رسانه های صربستان داشت

برگزاری-کنگره-بین-المللی-زنان-تاثیرگذار-در-ایران-بازتاب-گسترده-ای-در-رسانه-های-صربستان-داشت
برگزاری کنگره بین المللی زنان تاثیرگذار در جمهوری اسلامی ایران و حضور خانم تامارا ووچیچ همسر رئیس جمهوری صربستان در این کنگره بازتاب بسیار وسیعی در رسانه های این کشور از جمله شبکه سراسری رادیو و تلویزیون ملی RTS و تانیوگ خبرگزاری رسمی این کشور داشته است.

به گزارش موج رسا; در این گزارش ها آمده است : هدف این کنگره که علاوه بر تامارا ووچیچ بانوی اول صربستان بانوان اول کشورهای مختلف شرکت کردند، گسترش تفاهم، تعامل و هم افزایی زنان تاثیرگذار و برداشتن گام‌های عملی در جهت تقویت اعتماد به نفس و خودباوری و کرامت زنان و انسجام اجتماعی آنها بود.

تامارا ووچیچ در این گردهمایی که روز جمعه برگزار شد، طی سخنرانی خود در کنگره بر اهمیت و نقش زنان در ساختن آینده مشترک و بهتر تاکید کرد و گفت که وظیفه ما این است که از این قدرت برای ساختن، پرورش و ایجاد دوستی ها ، تفاهم و تغییر استفاده کنیم.

برگزاری کنگره بین المللی زنان تاثیرگذار در ایران بازتاب گسترده ای در رسانه های صربستان یافت

همسر رئیس جمهوری صربستان به همراه سایر بانوان اول و شرکت کنندگان در کنگره با ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز دیدار و گفت و گو کرد.

به همین مناسبت تامارا ووچیچ سلام همسرش رئیس جمهور صربستان را به رهبر و ملت ایران ابلاغ کرد.

تامارا ووچیچ با اشاره به این که صربستان از نظر سرزمینی و جمعیتی کوچک اما کشوری مستقل و قدرتمند است که به اصول خود پایبند است، بر اهمیت احترام به دوستی های سنتی مانند دوستی با ایران و همچنین احترام به قوانین بین المللی و تمامیت و حاکمیت همه کشورهای عضو سازمان ملل متحد تاکید کرد.

وی ضمن تشکر از مواضع قاطع رئیس جمهوری و ملت ایران و عدم به رسمیت شناختن استقلال اعلام شده یکجانبه کوزوو، آمادگی صربستان را برای توسعه بیشتر همکاری‌های دو کشور بویژه در زمینه‌های اقتصادی کشاورزی، فرهنگی، ورزشی و آموزشی اعلام کرد.

در این گزارش همچنین گفته شده است تامارا ووچیچ به طور رسمی بخش صربی را در کتابخانه ملی ایران افتتاح می کند.

همچنین به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران و رایزنی فرهنگی در صربستان هیاتی متشکل از ۱۰ نفر از فعالان علمی، فرهنگی، رسانه ای و اجتماعی بلگراد نیز در این کنگره شرکت کردند .

ماریانا نیکولیچ رئیس دانشگاه هنر بلگراد یکی از اعضای این هیات روز شنبه با همتای ایرانی خود محمد رضا حسنایی رئیس دانشگاه هنر تهران دیدار و گفتگو کرد. در خرداد ماه جاری تفاهم نامه همکاری های علمی میان دو دانشگاه بصورت وبیناری امضاء شده بود و در این دیدار طرفین راهکارهای اجرایی شدن تفاهم نامه را بررسی کردند.

همچنین در اقدامی دیگر خانم ایوانا وویچ رئیس سابق تئاتر بلگراد و استاد دانشگاه هنر نیز به همت رایزنی فرهنگی و بنابه دعوت جشنواره بین المللی فیلم فجر به عنوان داور راهی ایران شد وی قراراست در مدت 10 روز اقامت خود علاوه بر داوری، کارگاه آموزشی کارگردانی را به مدت سه روز برگزار کند.

ایرنا/

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر