logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۸
[ شناسه خبر : ۲۹۰۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان حمل‌و‌نقل شهرداری زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

شرایط اسقاط تاکسی‌های فرسوده در شهر زنجان اعلام شد

شرایط-اسقاط-تاکسی‌های-فرسوده-در-شهر-زنجان-اعلام-شد
رئیس سازمان حمل‌و‌نقل شهرداری زنجان گفت: تاکسی‌هایی که بالای ۱۰ سال از عمر آن‌ها می‌گذرد می‌توانند در سامانه جایگزینی تاکسی‌های فرسوده ثبت نام کنند.

داود نوری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه ۲۴۲۰ دستگاه تاکسی در داخل شهر زنجان در حال ارائه خدمات هستند، اظهار داشت: این تاکسی‌ها شامل تاکسی بانوان، تاکسی ون‌ها، تاکسی‌های بی‌سیم‌دار هستند که در سطح شهر فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در طول ماه‌های گذشته با توافق وزارت صمت و وزارت کشور ثبت نام جایگزینی تاکسی‌های فرسوده و نو آغاز شده و در استان نیز ثبت نام‌ آغاز و در حال انجام است.

رئیس سازمان حمل‌و‌نقل شهرداری زنجان اذعان کرد: تاکسی‌هایی که بالای ۱۰ سال از عمر آن‌ها می‌گذرد می‌توانند در این طرح و سامانه ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه هر تاکسی که در طرح ثبت نام کند، خودرو جایگزین سمند سورن دریافت خواهد شد، گفت: آخرین قیمت توافقی که برای تاکسی‌های جایگزین تعیین شده ۲۷۴ میلیون تومان بوده است.

نوری با اشاره به اینکه اغلب همکاران که دارای تاکسی فرسوده هستند وسع مالی برای پرداخت ۲۷۴ میلیون تومان را ندارند خاطر‌ نشان کرد: با جلساتی که برگزار شد و توافقاتی که با یکی از بانک‌های استان شده؛ مقرر است تا شهرداری از محل منابع داخلی وام ۱۰۰ میلیون تومانی با بهره پایین پنج ساله به متقاضیان ارائه دهد.

وی گفت: به دلیل اینکه این امکان وجود دارد که اغلب تاکسی‌داران نتوانند کل مبلغ را با احتساب ۱۰۰ میلیون وام نیز پرداخت کنند مجدد با بانک دیگری رایزنی شد تا تسهیلات به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یابد.

رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری زنجان با اشاره به اینکه اگر این امر تحقق یابد پیش‌بینی می‌شود که امسال ۱۵۰ تاکسی فرسوده در سطح شهر با تاکسی‌های نو جایگزین شود، تصریح کرد: فعلا تاکسی‌هایی که دارای مدل ۸۴ هستند می‌توانند از تسهیلات مذکور استفاده نمایند.

وی افزود: تمام تلاش سازمان این است که با ساماندهی به فرآیند اسقاط و پیگیری تسهیلات بانکی شرایط آسانتری را برای رانندگان تاکسی در راستای نوسازی تاکسی‌های فرسوده فراهم نماید.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر