logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۰
[ شناسه خبر : ۲۹۰۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

تحلیلگر صهیونیست: احتمال جنگ داخلی وجود دارد

تحلیلگر-صهیونیست:-احتمال-جنگ-داخلی-وجود-دارد
تحلیلگر و کارشناس نظامی-امنیتی رژیم صهیونیستی اذعان کرد که این رژیم در آستانه یک جنگ داخلی قرار دارد و این مسئله به خاطر کابینه کنونی در تل‌آویو است.

به گزارش موج رسا;  یوسی ملمن تحلیلگر، کارشناس نظامی-امنیتی و مورخ سرشناس رژیم موقت صهیونیستی، به احتمال جنگ داخلی در این رژیم اذعان کرد.

 

پایگاه خبری «الهدهد» به نقل از ملمن گزارش داد، امشب ۱۲۵ هزار تظاهرات‌کننده برای دومین هفته پیاپی علیه کابینه بنیامین نتانیاهو در همه شهرها به خیابان آمدند.

 

وی با بیان اینکه ۱۱۰ هزار نفر از این تظاهرات کنندگان در تل‌آویو به خیابانها آمده بودند، تصریح کرد: اسرائیل با بحران قانون اساسی روبرو است که ممکن است به جنگ داخلی منجر شود.

 

این تحلیلگر صهیونیستی همچنین اذعان کرد که پس از این تظاهراتهای گسترده و اعتراضات در فلسطین اشغالی، «دشمنان لابد شادمان هستند».

 

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی هم امشب گزارش داد که برآوردهای اولیه حاکی از آن است که حدود ۱۱۰ هزار نفر در حال حاضر در تل‌آویو در تظاهرات علیه نتانیاهو شرکت کرده‌اند.

 

از سوی دیگر به دلیل بروز اختلاف میان سازمان دهندگان تظاهرات در تل‌آویو، این تظاهرات اعتراضی در دوبخش این شهر برگزار شده است که یکی از تظاهرات در میدان هبیما و دیگری در خیابان کابلان برگزار شده است. همچنین تظاهرات دیگری نیز در شهرهای قدس اشغالی، حیفا و بئر السبع برگزار شد.

 

تظاهرات علیه نتانیاهو و اختلافات میان احزاب رژیم صهیونیستی پس از آن بالا گرفت که کابینه جدید تل‌آویو به ریاست بنیامین نتانیاهو در تاریخ چهارم ماه جاری میلادی طرحی برای «اصلاح نظام قضایی» این رژیم ارائه کرد. نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضایی قرار دارد، بنا دارد با آنچه آن را «اصلاح نظامی قضایی» نامیده، به کمک وزیر دادگستری این رژیم محاکمه خود را ملغی کند.

 

«آهارون بارک» رئیس سابق دادگاه عالی رژیم صهیونیستی در واکنش به قصد کابینه جدید این رژیم، این تغییرات را عامل تضعیف دادگاه عالی و «سرآغازِ پایان معبد سوم» توصیف کرده که در تعبیرات تورات به معنای افول رژیم صهیونیستی است. در طرحی که کابینه نتانیاهو به دنبال اجرایی کردن آن است، از اختیارات دستگاه قضایی این رژیم کاسته و در مقابل قدرت و جایگاه قوه مجریه و مقننه در این رژیم تقویت خواهد شد.

 

در این طرح با تضعیف دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی، کابینه و احزاب سیاسی این رژیم این امکان را خواهند یافت که کمیته انتخاب قضات در دادگاه‌های رژیم صهیونیستی را با تعیین اعضای احزاب و سیاستمداران کنترل کنند و از عضویت قضات در این کمیته ممانعت به عمل آورند.

 

از سوی دیگر، اختیارات مشاور قضایی کابینه رژیم صهیونیستی و همچنین اختیارات مشاوران قضایی دیگر وزارتخانه‌های این رژیم گرفته خواهد شد و وزیر این امکان را خواهد داشت هر مشاور قضایی را که بخواهد در دفتر خود برکنار یا منصوب کند.

 

طبق این گزارش، هدف از این طرح، تغییر قانون مصونیت اعضای کنست، وزیران و نخست‌وزیر در پارلمان است تا آن‌ها با خطراتی نظیر بازجویی و محاکمه در دوره تصدی مناصب مواجه نشوند. در تغییراتی که کابینه نتانیاهو به دنبال آن است، بند «کلاهبرداری و خیانت در امانت» در قانون کیفری و مجازات لغو خواهد شد به‌نحوی که سیاستمداران و کارمندان کابینه رژیم صهیونیستی به افرادی فراقانون تبدیل خواهند شد و با لغو این بند، منافع شخصی مسئولان به منافع عموم ترجیح داده خواهد شد.

 فارس

پایان پیام/

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر