logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۲
[ شناسه خبر : ۲۸۹۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا خبرداد

اعلام جزئیات بیمه و حقوق مادران در دوران مرخصی زایمان

اعلام-جزئیات-بیمه-و-حقوق-مادران-در-دوران-مرخصی-زایمان
مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان زنجان با اشاره به مرخصی ۶ تا ۱۲ ماه مادرانی که زایمان کرده‌اند، گفت: میزان حقوق این افراد دو سوم میانگین ۹۰ روز آخر بیمه‌پردازی خواهد بود.

محمود عزیزخانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی در راستای قانون جوانی جمعیت کشور با رویکرد حمایتی در حال حرکت است و پیرو سیاست‌های کلان جمعیت کشور با تمام قدرت تلاش خود را در عرصه‌های مختلف به کار گرفته است.

وی گفت: سازمان به سمتی حرکت کرده است که مدت زمان مرخصی‌های زایمان برای تک قلو‌ها به ۶ ماه، دو قلو‌ها ۹ ماه و برای ۳ قلوها ۱۲ ماه باشد‌.

مدیر‌کل سازمان تامین اجتماعی استان زنجان افزود: در گذشته پروسه به نحوی بود که اگر افراد قصد انتقال مرخصی از ۶ ماه به ۹ داشتند باید به دیوان عدالت اداری مراجعه می‌کردند اما در حال حاضر این امر به صورت روتین اعمال می‌شود و مشکل خاصی نیست.

وی در خصوص حقوق مادرانی که در دوران مرخصی زایمان قرار دارند، بیان کرد: در این دوران میزان حقوق دو سوم میانگین ۹۰ روز آخر بیمه‌پردازی خواهد بود.

عزیز‌خانی با اشاره به اینکه اگر این امر در اداره‌ای اتفاق نیفتد، در حق این فرد اجحاف شده است، گفت: این فرد می‌تواند به سازمان تامین اجتماعی شکایت کند، سازمان پیگیر امورات شده و حمایت‌های لازم را خواهد داشت.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر