logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۸
[ شناسه خبر : ۲۸۹۵۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]

هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۱۰/۲۷؛ ورود سامانه بارشی از امروز

هواشناسی-ایران-۱۴۰۱-۱۰-۲۷؛-ورود-سامانه-بارشی-از-امروز
سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور و فعالیت آن در برخی مناطق برای استان‌های جنوبی کشور هشدار بارش‌های سیل‌‌آسا صادر کرد.

به گزارش موج رسا; بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی با ورود سامانه بارشی به کشور امروز در استان‌های خوزستان، فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان، چهارمحال و بختیاری، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب استان‌های لرستان و ایلام، اصفهان، یزد، خراسان جنوبی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان بارش برف و باران دربرخی مناطق رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود. در این روز در جزایر خلیج‌فارس بارندگی، رعدوبرق و وزش باد شدید روی می‌دهد.

 

هشدار بارش‌های سیل‌آسا و افت فشار گاز

 

فردا در استان‌های خراسان جنوبی،‌کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان و هرمزگان بارش برف و باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است. روز پنجشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان رگبار و رعدوبرق روی می‌دهد.

 

روز جمعه بارش‌های پراکنده برای خراسان شمالی پیش بینی شده و شنبه آینده جو آرامی بر کشور حاکم می‌شود.

 

توصیف سامانه: وزش باد جنوب شرقی و افزایش ارتفاع امواج

 

زمان شروع: پیش از ظهر سه‌شنبه 1401/10/27

 

زمان پایان: اواخر وقت جمعه 1401/10/30

 

نوع مخاطره: وزش باد و افزایش ارتفاع امواج درمناطق ساحلی 1 تا 2 متر در مناطق دور از ساحل تا 2.5 متر

 

منطقه اثر:

 

سه‌شنبه 1401/10/27: خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر.

 

چهارشنبه 1401/10/28: خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر.

 

پنج‌شنبه 1401/10/29: خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان بوشهر و شرق خلیج فارس.

 

جمعه 1401/10/30: شرق خلیج فارس و تنگه هرمز، مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای بوشهر و هرمزگان و مناطق غربی دریای عمان

 

اثر مخاطره: خسارت به شناورهای سبک، تفریحی و احتمالا نیمه سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی.

 

توصیه: اجتناب از عملیات غواصی و شنا، محدودیت در تردد با شناورهای سبک و نیمه سنگین و قایق های صیادی و تفریحی، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت، جمع آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی در سواحل و فراسواحل.

 

توصیف سامانه: نفوذ سامانه بارشی

 

زمان پایان: چهارشنبه 1401/10/28

 

نوع مخاطره: بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد و رخداد مه

 

منطقه اثر:

 

سه‌شنبه 1401/10/27: خوزستان، نیمه جنوبی کهگیلویه و بویراحمد، یزد، کرمان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، نیمه غربی هرمزگان.

 

چهارشنبه 1401/10/28: هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، یزد و کرمان.

 

اثر مخاطره: کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، احتمال اختلال در تردد، احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال اختلال در ناوگان حمل‌ونقل، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی و احتمال افت فشار گاز و قطعی برق.

 

توصیه: پرهیز از سفرهای غیرضروری، به‌همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی به‌هنگام مسافرت با خودرو، تمهیدات لازم در صنعت کشاورزی برای جلوگیری از خسارات، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و مدیریت در مصرف منابع انرژی به‌ویژه گاز و برق.

 

توصیف سامانه: نفوذ سامانه بارشی

 

زمان شروع: سه‌شنبه 1401/10/27

 

زمان پایان: چهارشنبه 1401/10/28

 

نوع مخاطره: بارش برف، رخداد مه و کاهش دید

 

منطقه اثر:

 

سه‌شنبه 1401/10/27: چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه جنوبی اصفهان، دامنه و ارتفاعات استانهای یزد، نیمه شرقی خوزستان، نیمه شمالی کرمان و خراسان جنوبی.

 

چهارشنبه 1401/10/28: دامنه و ارتفاعات استانهای یزد، نیمه شمالی کرمان و خراسان جنوبی.

 

اثر مخاطره: لغزندگی جاده‌ها، اختلال در سفرهای خارج از شهر، اختلال در فعالیتهای عمرانی به‌ویژه بتن‌ریزی، احتمال اختلال و تأخیر در ناوگان حمل‌ونقل عمومی، احتمال رخداد بهمن، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی و احتمال اختلال در انتقالِ منابع انرژی به‌ویژه برق و گاز

 

توصیه: پرهیز از سفرهای غیرضروری و در صورت لزوم همراه داشتن ادوات زمستانی، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، آمادگی شهرداری‌‌‌ها، راهداری‌ها، آب و فاضلاب شهری، ارگان‌های امدادی و سایر دستگاه‌های اجرائی مسئول، نمک‌پاشی معابر و مدیریت مصرف و انتقال منابع انرژی به‌ویژه گاز و برق

 

توصیف سامانه: تقویت فعالیت سامانه بارشی

 

زمان شروع: سه‌شنبه 1401/10/27

 

زمان پایان: سه‌شنبه 1401/10/27

 

نوع مخاطره: بارش باران، گاهی همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید موقت

 

منطقه اثر: بوشهر، جنوب خوزستان، فارس و جنوب کهگیلویه و بویراحمد

 

اثر مخاطره: آبگرفتگی معابر، اختلال در سفرهای بین‌شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، صاعقه، اختلال در ناوگان حمل‌ونقل، خسارت به صنعت کشاورزی

 

توصیه: عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاک‌سازی آبروها و کانال‌های عبور آب درون‌شهری، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، پرهیز از سفرهای غیرضروری، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، انجام اقدامات پیشگیرانه از خسارات احتمالی توسط شهرداری‌‌‌ها، راهداری‌ها، آب و فاضلاب شهری، دستگاه‌های امدادی و سایر دستگاه‌های اجرائی مسئول، پاک‌سازی، تنظیم و کنترل دریچه‌های ورودی و خروجی آب استخرهای پرورش آبزیان

 

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی

 

زمان شروع: سه‌شنبه 1401/10/27

 

زمان پایان: سه‌شنبه 1401/10/27

 

نوع مخاطره: بارش برف، رخداد مه، کولاک برف و کاهش دید

 

منطقه اثر: ارتفاعات و دامنه در استانهای کهگیلویه و بویراحمد، فارس و جنوب اصفهان

 

اثر مخاطره: اختلال در سفرهای بین‌شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیتهای عمرانی، اختلال در ناوگان حمل‌ونقل، رخداد بهمن، خسارت به صنعت کشاورزی و اختلال در انتقالِ منابع انرژی به‌ویژه برق و گاز.

 

توصیه: پرهیز از سفرهای غیرضروری، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، انجام اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از خسارات احتمالی، توسط شهرداری‌‌‌ها، راهداری‌ها، آب و فاضلاب شهری، دستگاه‌های امدادی و سایر دستگاه‌های اجرایی مسئول، نمک‌پاشی معابر و مدیریت مصرف و انتقال منابع انرژی به‌ویژه گاز و برق.

 تسنیم/

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر