logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۶
[ شناسه خبر : ۲۸۹۴۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با موج‌رسا:

محمد‌رضا شاه به اسم ایرانی اما عمله آمریکا و انگلیس بود

محمد‌رضا-شاه-به-اسم-ایرانی-اما-عمله-آمریکا-و-انگلیس-بود
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: محمد‌رضا پهلوی به اسم ایرانی بود و برای ایران حکومت می‌کرد اما در حقیقت عمله آمریکا، انگلیس و اسرائیل بود و برای این کشور‌ها کار می‌کرد.

حجت‌الاسلام مهدی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه به‌دنبال اوج‌گیری نهضت انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره)، محمدرضا پهلوی عرصه را برای حضور خود در ایران تنگ دید و در روز ۲۶ دی‌ماه سال ۱۳۵۷ به همراه اعضای خانواده‌اش از ایران فرار کرد، اظهار داشت: محمد‌رضا پهلوی به اسم ایرانی بود و برای ایران حکومت می‌کرد اما در حقیقت عمله آمریکا، انگلیس و اسرائیل بود و برای این کشور‌ها کار می‌کرد.

وی با بیان اینکه وقتی شخصی؛ مزدور بیگانگان بوده و خائن باشد و در کشوری منافع ملت را به دیگران واگذار کند، طبیعتا در یک زمانی خیانت‌ها مشخص می‌شود، افزود: مردم بعد از اینکه متوجه این خیانت‌ها شدند دیگر حضور محمد‌رضا شاه در ایران معنا نداشت و وی به جایی که در خدمت بود پناهنده شده و فرار کرد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرد وطن‌فروش، خائن هیچ امیدی برای حمایت مردم نخواهد داشت، گفت: محمد‌رضا شاه بعد از اینکه متوجه عدم حمایت مردم شد، فرار را بر ماندن ترجیح داد.

وی با بیان اینکه نه آمریکا، نه انگلیس و نه رژیم‌های استعمارگر دیگر؛ افراد وطن فروشی که به کشور خود خیانت کند را قبول نداشته و نخواهد داشت تصریح کرد: بعد از تمام شدن تاریخ مصرف این وطن‌فروشان هیچ کمکی از طریق این کشور‌ها به این افراد انجام نمی‌شود بنابراین در قبال خیانتی که به ایران انجام شده بود حتی آمریکا و هم‌پیمانانشان به محمد‌رضا شاه وفا نکردند.

وی با بیان اینکه نه دولت شاه، نه دولت بختیار و نه موافقت محمدرضا شاه با حضور بختیار؛ نگاه واقعی نبود گفت: دولت شاه دیگر هیچ تاثیری نداشت و نمی‌توانست اقدامی انجام دهد بنابراین از روی ناچاری با تشکیل دولت جدید بختیار موافقت کرد تا مسئوليتي از بابت مشکلات در کشور نداشته و از مسائل اداره کشور شانه خالی کند.

حجت‌الاسلام باقری با اشاره به اینکه قبل از رفتن محمد‌رضا شاه کشور ما به لحاظ سیاسی دچار یک تغییر شده و یک چرخش مهم به نفع امام، انقلاب و مردم داشت، تصریح کرد: به مرور زمان و فرار شاه، مشخص شد که قدرت شاه کاملا از بین رفته و مردم دیگر رژیم شاه را قبول ندارند.

وی اذعان کرد: هر چه که زمان می‌گذشت، عملا اختیار از رژیم گذشته کم می‌شد و دولت به دست انقلابیون می‌افتاد، در نهایت امام تشریف آورده، انقلاب شکل گرفت، دولت موقت تشکیل شد؛ اتفاقات بعدی سبب شد تا نظام جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس در ادامه با اشاره به اعدام آقای اکبری در روز‌های گذشته که جاسوس انگلیس بود، تصریح کرد: نکته‌ای که در این ایام می‌توان مد نظر داشت این است که هر کس به مردم خیانت و پشت کند، با دشمنان ملت و مردم همراهی و همکاری کند چه در رژیم پهلوی و طاغوت بوده باشد و چه در جمهوری اسلامی ایران باشد؛ سرانجام این خیانت‌ها بی‌آبرویی برای فرد خواهد بود.

وی افزود: آقای اکبری با اینکه به ظاهر رزمنده بوده و در دفاع مقدس نیز حضور داشت اما در مسیر دچار تغییر شد، از مردم فاصله گرفت، برای دنیای جزئی که در توهمات پروانده بود به کشور خیانت کرده و اسرار کشور را به بیگانگانی که هیچ رحمی به کشور ما نداشته و ۸ سال جنگ را به کشومان تحمیل کردند، منتقل کرده بود.

حجت‌الاسلام باقری اذعان کرد: شهدای ترور، بسیاری از مشکلات اقتصادی در کشور به دلیل خیانت امثال همین افراد است، بنابراین این ایام یادآور این موضوع است سزای خیانت رسوایی در دنیا و آخرت خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تا زمانی که مسئولان کشور ما به صورت حقیقی برای مردم خدمت کنند و صادقانه در خدمت مردم و کشور باشند عزت و آبرو خواهند داشت، گفت: استقبال مردم از حضرت امام(ره) و سپس مقام معظم رهبری به دلیل خدمت خالصانه به مردم، انقلاب، کشور و اسلام بوده است بنابراين اتفاقات رخ داده درسی برای عبرت‌گیری در طول زمان بوده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر