logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۸
[ شناسه خبر : ۲۸۹۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل آموزش و پروش استان زنجان:

۸۴۶ جامانده از تحصیل مقطع ابتدایی در استان وجود دارد/ تخصیص ۱۳ میلیارد ریال اعتبار برای افزایش سرانه بهداشتی مدارس استان زنجان

۸۴۶-جامانده-از-تحصیل-مقطع-ابتدایی-در-استان-وجود-دارد-تخصیص-۱۳-میلیارد-ریال-اعتبار-برای-افزایش-سرانه-بهداشتی-مدارس-استان-زنجان
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه با اشاره به تخصیص اعتبار ۱۳ میلیارد ریالی برای افزایش سرانه بهداشتی مدارس استان، گفت: اقدامات پیشگیرانه لازم جهت کنترل شیوع بیماری کرونا در مدارس انجام شده است.

به گزارش موج رسا; علی اسماعیلی امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه با اشاره به تخصیص اعتبار ۱۳ میلیارد ریالی برای افزایش سرانه بهداشتی مدارس استان، اظهار کرد: اقدامات پیشگیرانه لازم جهت کنترل شیوع بیماری کرونا در مدارس انجام شده است.

وی با بیان اینکه از دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم که در تهیه و نصب دستگاه‌های تهویه در فضاهای آموزشی به آموزش و پرورش کمک کنند، ابراز کرد: اعتبار مورد نیاز برای این کار بدون لحاظ مدارس روستایی و غیر دولتی ۱۷ میلیارد ریال برآورد شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه نرخ باسوادی در کشور ۹۴.۴۷ درصد است، تصریح کرد: استان زنجان بالاتر از متوسط کشوری است ولی شهرستان های طارم، خدابنده، ایجرود و ماهنشان کمتر از نرخ با سوادی کشوری است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ تنها ۹۱۰ نفر در مقطع ابتدایی از تحصیل بازمانده بودند، عنوان کرد: امسال تعداد بازماندگان از تحصیل در مقطع ابتدایی به ۸۴۶ نفر رسیده است.

اسماعیلی با اشاره به اقدامات انجام شده در استان در راستای پوشش حداکثری دوره ابتدایی، افزود: تشکیل تعداد ۱۸۷ کلاس زیر ده نفر در استان، تأسیس ۳۰ مدرسه عشایری در مناطق محروم و دورافتاده استان و دایر نمودن تعداد ۱۲مدرسه تک نفره از اهم این اقدامات بوده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر