logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۵
[ شناسه خبر : ۲۸۹۲۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

امیرعبداللهیان: غربی‌ها به دنبال امتیازگیری بودند/ خط قرمز ما در مذاکرات رعایت حقوق مردم ایران است

امیرعبداللهیان:-غربی‌ها-به-دنبال-امتیازگیری-بودند-خط-قرمز-ما-در-مذاکرات-رعایت-حقوق-مردم-ایران-است
وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد که خط قرمز ما در مذاکرات رعایت حقوق ملی مردم ایران است.

به گزارش موج رسا; حسین امیرعبداللهیان در پایان سفر خود به لبنان در یک نشست خبری در بیروت با مثبت ارزیابی کردن گفتگوهای خود با مقامات بلندپایه لبنان اظهار داشت آمریکا و چند کشور اروپایی با هدف تضعیف جمهوری اسلامی مرگ یک دختر ایرانی را بهانه قرار دادند، این در حالی است که کشورهای غربی در برابر قتل شیرین ابوعاقله، خبرنگار مسیحی و زن سکوت کردند.

وی با بیان اینکه از جمله اهداف غربی‌ها از اغتشاشات اخیر امتیازگیری در مذاکرات هسته‌ای بود، تصریح کرد اما بر اصولمان در مذاکرات هسته‌ای پایبند مانده‌ایم.

وزیر خارجه تصریح کرد دیپلماسی و گفتگو را روش مناسبی برای رسیدن به نقطه توافق می دانیم و در این مسیر، خط قرمز ما رعایت کامل منافع ملی و حقوق مردم ایران است،

امیرعبداللهیان در پاسخ به سئوالی درباره آخرین وضعیت گفتگوها با عربستان گفت در مذاکرات بین ایران و عربستان توافق داشتیم که از سرگیری روابط به نفع همه است.در گفتگوهای کوتاهی که با همکارم وزیر خارجه عربستان سعودی در اردن داشتیم، طرفین بر این موضوع تاکید کردیم که بازگشت روابط تهران و ریاض به حالت عادی علاوه بر دو کشور بر منطقه تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

امیرعبداللهیان: گفتگوهای مهمی با دبیرکل حزب الله داشتم

از سوی دیگر حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در توئیتی درباره دیدار با دبیرکل حزب الله لبنان نوشت : با آقای سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان گفت‌گوهایی مهم و ضروری داشتم. در راستای تامین حداکثری امنیت منطقه، مقاومت بی‌تردید در بهترین شرایط خود قرار دارد. گفتگو و همکاری موثر منطقه‌ای، بهترین گزینه برای امنیت، پیشرفت و توسعه جمعی است.

 تسنیم//

انتهای پیام/

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر