logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۷
[ شناسه خبر : ۲۸۹۱۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه سلطانیه:

روشنگری رهبری باطل السحر فتنه دشمنان است

روشنگری-رهبری-باطل-السحر-فتنه-دشمنان-است
امام جمعه سلطانیه گفت: اهانت نشریه فرانسوی به مقام معظم رهبری بخاطر شکست آنها در فتنه اخیر با روشنگری مقام معظم رهبری است.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام حسینی نسب امام جمعه سلطانیه در خطبه های نماز جمعه با توصیه به تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: انجام خواستگاری در روز جمعه و مخفی بودن خواستگاری از دیگر آداب خواستگاری است البته دلیلی بر وجوب ندارد.

وی با تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و با بیان اینکه اهل‌بیت علیهم السلام دو نوع خلقت یعنی هم خلقت جسمی و هم خلقت نوری دارند، ابراز کرد: خلقت نوری اهلبیت علیهم السلام هزاران سال قبل از خلقت آسمان و زمین و خلقت حضرت آدم بوده است. 
حسینی نسب به عظمت و جایگاه حضرت زهرا سلام الله علیها اشاره کرد و تصریح کرد: حضرت فاطمه (س) هدیه عرشی خداست و حضرت پیامبر اعظم برای فراهم نمودن زمینه و ظرفیت لازم برای دریافت چنین نزولی، به‌چهل روز عبادت ویژه مامور شد و عظمت این فضیلت آن‌جا روشن می‌شود که حضرت موسی(ع) نیز برای دریافت کتاب مقدس تورات به‌ چهل روز عبادت مامور شده بود.
خطیب جمعه سلطانیه با بیان اینکه همانطور که برای حادثه با عظمت غدیر آیه نازل شد و اعلام کرد که با ولایت و امامت امیرالمومنین علی (ع) کافران مأیوس شدند، همچنین روزی که حضرت زهرا (س) متولد شد، خداوند با اعطای کوثر، به پیامبر بشارت داد که دشمن امروز هم ناامید شد، عنوان کرد: روزی که فاطمه سلام الله علیها چشم به‌جهان می‌گشاید و روزی که علی علیه السلام در غدیر خم به‌خلافت منصوب می‌شود، دوام و بقای دین تضمین می‌شود و دشمن در این دو روز ابتر و ناامید است. 
حسینی نسب با بیان اینکه این بانوی بزرگ اسلام و سیده نساء عالمین با همه عظمتش یک زن، یک مادر و یک همسر است و امام زمان (عج) او را الگوی خود می داند، با تبریک روز زن و گرامیداشت مقام مادر که به برکت انقلاب اسلامی به این عنوان نامگذاری شده، ابراز کرد: عبادت او، همسرداری او، مادری او، فرزندآوری و تربیت فرزند، حجاب او، حیای او درس سبک زندگی به زنان و مادران است. 
امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه اسلام و انقلاب اسلامی هم با الگو گرفتن از اسلام به زن کرامت داده و او را از ذلت و حقارت نجات داده و به اوج عزت و کرامت رسانده، افزود: حجاب هم برای حفظ عزت و کرامت است و حجاب برای ممانعت از حضور زن در اجتماع نیست بلکه چون باید در اجتماع باشد، حجاب بر او واجب شده است.
وی با بیان اینکه حجاب را جمهوری اسلامی واجب نکرده که آزاد کند بلکه حجاب دستور خداست و در وجوب آن هیچ شکی نیست و نظام اسلامی باید از واجبات پاسداری کند و با رأی و نظر یا مخالفت عده ای قلیل یا کثیر واجبات و محرمات تغییر نمی کند، و البته این مسائل نباید موجب طرد گروهی در جامعه شود و یا در جامعه دوقطبی ایجاد کند، ادامه داد: تنها راه و علاج شبهه زدایی و بر طرف تبلیغات دروغین دشمنان، تبیین و روشنگری است و تحریفِ حقایق با تبیین خنثی می شود.
حسینی نسب با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرزند حضرت زهرا (س) است و چون مثل آن حضرت تبیین و روشنگری می کنند و توطئه دشمنان خنثی می شود، لذا دشمنان عصبانی هستند، افزود: اهانت نشریه فرانسوی به مقام معظم رهبری بخاطر شکست آنها در فتنه اخیر با روشنگری مقام معظم رهبری است.
امام جمعه سلطانیه با اشاره به ۲۶ دی سالروز فرار شاه از ایران، از این روز بعنوان یک روز شیرین و به یادماندنی و فراموش نشدنی و مرحله اول پیروزی انقلاب اسلامی نام برد و با  بیان اینکه این حادثه درسها و عبرت‌هایی دارد، خاطر نشان کرد: فرار شاه پس از سالها نوکری آمریکا، سرنوشت همه نوکران و خائنان به انقلاب و ملت است و بدتر اینکه حتی پس از فرار از ایران کشورهایی که شاه نوکر آنها بود هم به او اجازه اقامت در کشورشان ندادند و شاه آواره شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر