logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۲
[ شناسه خبر : ۲۸۹۱۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان:

اقدام نشریه شارلی ابدو فرانسه مداخله علنی در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران است

اقدام-نشریه-شارلی-ابدو-فرانسه-مداخله-علنی-در-امور-داخلی-جمهوری-اسلامی-ایران-است
امام جمعه ماهنشان گفت: اقدام نشریه فکاهی" شارلی ابدو" فرانسه در اهانت به ساحت مقام معظم رهبری و هتک ساحت مرجعیت مذهبی، اقدامی سخیف و به اصطلاح زرد فرانسوی همسو با رویکرد رسمی رژیم فرانسه در مداخله علنی در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمد‌رضا علی‌اکبری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر ماهنشان ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: تمامی تحقیقات علمی در حوزه زنان نشان دهنده آن است که در ۴۰ سال اخیر جامعه زنان ایرانی در همه فعالیت‌های اجتماعی رو به پیشرفت بودند.

وی افزود: انقلاب اسلامی بر پایه آموزه‌های قرآنی و با تأسی به الگوی کامل زنان صدر اسلام توانست خدمات زیادی را به بانوان کشور ارائه دهد.

امام جمعه ماهنشان گفت: در عرصه علمی، ورزشی، رفاه و سلامت، امید به زندگی، سیاست، مدیریت، فرهنگی و هنری در عرصه اقتصادی پیشرفت‌های درخشان و بی نظیر داشته است. بنابراین این امور به خوبی نشان می‌دهد حجاب نه تنها مانع تکامل و رشد زنان نیست بلکه پیش برنده زنان در عرصه‌های اجتماعی است. 

وی تصریح کرد: اقدام نشریه فکاهی" شارلی ابدو" فرانسه در اهانت به ساحت مقام معظم رهبری و هتک ساحت مرجعیت مذهبی، اقدامی سخیف و به اصطلاح زرد فرانسوی همسو با رویکرد رسمی رژیم فرانسه در مداخله علنی در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری افزود: این نشریه همچنین سابقه ننگین و شرم آوری از اهانت به ادیان آسمانی و پیامبران الهی به خصوص حضرت پیامبر اسلام را در کارنامه سیاه خود دارد.

امام جمعه ماهنشان گفت: البته توسل به حرمت و توهین به مقدسات ملت ایران نشان از استیصال و درماندگی جبهه استکبار برای مقابله با ایران اسلامی مخصوصاً کینه عمیق آنان از رهبری عظیم‌الشان انقلاب اسلامی است که با تدبیر حکیمانه و بصیرت الهی خویش فتنه دشمنان را در براه انداختن بی‌ثباتی و ناامنی و تجزیه ایران اسلامی نقش بر آب کرده است.

وی تاکید کرد: هشدار می‌دهیم که دولت فرانسه مسئول عواقب و پیامدهای این اقدام موهن نشریه فرانسوی است و دولتمردان فرانسوی نمی‌توانند به اسم آزادی بیان یا خصوصی بودن این نشریه از زیر بار مسئولیت سنگین چنین توهیناتی به مقدسات مردم ایران و مسلمانان جهان شانه خالی کنند.

وی با بیان اینکه یکی از سخنرانی‌های مهم سالانه رهبر انقلاب سخنرانی در جمع مردم قم در روز ۱۹ دی ماه می‌باشد بیان کرد: دشمن به دنبال کتمان ایام الله‌ها می‌باشد و روزهایی مثل ۲۲ بهمن، سیزدهم آبان، نوزدهم دی، نهم دی، بیست و نهم بهمن، و روز تشییع شهید سلیمانی و روز تشیبع شهید حججی هر کدام مسئله‌ای هستند که از نظر جریان باطل باید خاموش بشوند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با بیان اینکه این فرمایش رهبری تکلیف سنگینی بر عهده دلسوزان نظام می‌گذارد گفت: این وظیفه حفاظت از این ایام الله‌ها و محافظت از مشاعل هدایت می‌باشد که در کتب درسی و برنامه‌های آموزشی و برنامه‌های فرهنگی متعدد باید روشنگری و بیان گردد.

وی با اشاره به روز بیست و چهارم دی ماه انتصاب حضرت آیت الله‌العظمی امام خامنه‌ای به امامت جمعه تهران از سوی حضرت امام خمینی رحمة‌الله علیه در سال ۱۳۵۸ بیان کرد: اینکه مقام معظم رهبری سومین امام جمعه تهران بعد از انقلاب بودند و امامت معظم‌له به سه دوره تقسیم می‌شود. دوره انتصاب تا زمان ترور و مجروحیت ایشان، دوران ریاست جمهوری و دوران بعد از رهبری و ایشان بعد از رهبری هم امامت جمعه تهران را عهده‌دار هستند و این نشان از جایگاه عظیم امامت جمعه می‌باشد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر