logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۵
[ شناسه خبر : ۲۸۸۸۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان تاکید کرد؛

ضرورت تزریق واکسن به افراد مسن و دارای بیماری‌های زمینه‌ای و خاص

ضرورت-تزریق-واکسن-به-افراد-مسن-و-دارای-بیماری‌های-زمینه‌ای-و-خاص
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان تاکید کرد: در شرایط کنونی توصیه ما به تزریق واکسن افراد مسن و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و خاص است.

به گزارش موج رسا; حسن بختیاری صبح امروز در ستاد مقابله با کرونا استان، از بستری بودن ۱۸ بیمار مبتلا به کرونا در این استان خبر داد و گفت: طبق آخرین آماری که از سوی وزارت بهداشت و درمان اعلام می‌شود، در زمان حاضر شهرستان ایجرود، سلطانیه و طارم این استان در شرایط زرد شیوع کرونا قرار دارند.

وی افزود: اعلام رنگ‌بندی شهرستان‌ها بر اساس کدملی افراد مبتلا انجام می‌شود و ممکن است افرادی در خارج از استان بستری باشند ولی در آمار این افراد بر حسب کد ملی به حساب زنجان گذاشته شوند، از این جهت ما به روند و مبنای رنگ بندی‌ها معترض هستیم.

وی با بیان اینکه با افزایش تست مثبت افراد، ممکن است وارد پیک بیماری شویم، و پیش‌بینی می‌شود این پیک دو یا سه ماه طول بکشد، خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی توصیه ما به تزریق واکسن افراد مسن و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و خاص است.

آگاهی‌دهی اصلی‌ترین اقدام برای مقابله با زیرسویه‌های جدید ویروس کرونا است

در ادامه جلسه محسن افشارچی، بر لزوم مدیریت هوشمند اقدامات جهت مقابله با این ویروس تاکید کرد و افزود: مدارس و دانشگاه‌ها باید تمهیداتی را در خصوص تسهیل مرخصی افراد مشکوک به بیماری داشته باشند.

استاندار زنجان گفت: اقدام اصلی در شرایط کنونی برای مقابله با زیرسویه‌های جدید ویروس کرونا، آگاهی‌دهی به مردم و حساس‌سازی افراد بدون ایجاد ترس در جامعه است.

وی به ضرورت توجه به تامین داروهای مورد نیاز در استان اشاره و اظهار کرد: مجموعه آمادگی‌های استان برای مقابله با زیرسویه‌های جدید ویروس کرونا باید به سطح بیشتر و بالاتری برسد.

افشارچی بر لزوم افزایش تست های تشخیص بیماری کووید ۱۹ در استان تاکید کرد و ادامه داد: لازم است آمار دقیقی از افراد مبتلا در استان داشته باشیم و رنگ بندی‌های کرونایی بر اساس آمار‌های دقیق باشد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر