logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۵
[ شناسه خبر : ۲۸۸۷۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر‌عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان:

صنعتگران چاقوساز زنجانی به زودی صاحب کارگاه در ناحیه صنعتی ظریفان می‌شوند

صنعتگران-چاقوساز-زنجانی-به-زودی-صاحب-کارگاه-در-ناحیه-صنعتی-ظریفان-می‌شوند
مدیر‌عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان با اشاره به واگذاری کارگاه به صنعتگران چاقوساز زنجانی در ناحیه صنعتی ظریفان گفت: در طول یک ماه پیشرو این کارگاه‌ها به صنعتگران چاقوساز زنجانی تحویل داده خواهد شد.

به گزارش موج رسا; محسن عباسی با بیان اینکه صنعت چاقوسازی در استان یکی از صنعت‌های دارای سابقه است، اظهار داشت: این هنر اصیل در طول سالیان متمادی توانسته در میان صنایع‌ دستی کشور جایگاه ویژه‌ای را بدست آورد.

وی با بیان اینکه در اغلب کارگاه‌‎‌های چاقوسازی تقاضا بالاتر از عرضه است و به همین خاطر نیازمند توسعه زیر‌ساخت‌های این حوزه در استان هستیم، افزود: مقرر است تا در ناحیه صنعتی ظریفان کارگاه تحویل چاقو‌سازان شود و در این راستا نیز مطالق با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته تا یک ماه دیگر کارگاه‌ها تحویل چاقوسازان خواهد شد‌.

مدیر‌عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان تاکید کرد: احراز هویت توسط اتحادیه چاقو‌سازان و خوشه چاقو شرط واگذاری واحد‌ها به چاقو‌سازان خواهد بود.

وی با اشاره اینکه در سطح استان قریب به ۹۳۰ بنگاه خرد و ۱۵ بنگاه کوچک چاقو وجود دارد افزود: اگر دغدغه‌های فعالان این صنعت حل شود اشتغالزایی بیشتری ایجاد خواهد شد.

عباسی اذعان کرد: شهرک صنعتی ظرفیان با همکاری شهرک‌های صنعتی استان و اداره کل میراث فرهنگی کلید خورده است تا گامی در راستای حمایت از فعالان عرصه صنایع دستی انجام داده باشد.

وی با بیان اینکه استان زنجان جزو استان‌های برتر به لحاظ تولید صنایع دستی فلزی است، گفت: به لحاظ تعداد فروشگاه‌های عرضه کننده صنایع دستی و کیفیت آثار تولید شده نیز در شمار استان‌های برتر کشور قرار داریم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان با اشاره به اینکه با آغاز به کار فعالان صنایع چاقو سازی در کارگاه‌های شهرک صنعتی ظریفان، جذب مسافران عبوری از زنجان برای خرید چاقو از کارگاه‌ها نیز افزایش خواهد یافت، عنوان کرد: در این ناحیه صنعتی تمام امکانات رفاهی برای مسافران عبوری از جمله نمازخانه، سرویس بهداشتی، رستوران، کافی‌شاپ پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر