logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۴
[ شناسه خبر : ۲۸۸۶۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان؛

لزوم توجه ویژه به تسریع مولد سازی/ نگاه مسئولان کشوری به استان زنجان تغییر یابد

لزوم-توجه-ویژه-به-تسریع-مولد-سازی-نگاه-مسئولان-کشوری-به-استان-زنجان-تغییر-یابد
استاندار زنجان با بیان اینکه وضعیت اعتبارات، هزینه و تملک در استان زنجان به نسبت استان‌های دیگر خوب نیست، گفت: درخواست می‌کنم تا مسئولان نگاه متفاوتی به استان زنجان به لحاظ مازاد مالیات، حقوق دولتی معادن و سایر مزایا داشته باشند.

به گزارش موج رسا; محسن افشارچی شامگاه امروز در جلسه‌ای که با حضور نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: ۷ درصد کل بودجه کشور در استان‌ها قرار دارد و بقیه به صورت متمرکز در تهران است.

وی با بیان اینکه وضعیت اعتبارات، هزینه و تملک در استان زنجان به نسبت استان‌های دیگر خوب نیست، گفت: بنده مسیر‌های مختلفی برای افزایش اعتبارات استانی در حال پیگیری هستم و باید اعتبارات هزینه‌‌ای استان زنجان افزایش یابد چراکه با مبالغ موجود شرمنده کارمندان این استان هستیم. 

استاندار زنجان با طرح این سوال که چرا باید حقوق کارمندان دولتی استان ما حدود ۲ میلیون تومان از استان‌های همجوار پایین باشد، گفت: این موضوع نشان می‌دهد که در این مدت اقدام خاصی انجام نشده تا پرشی داشته باشیم اما درخواستمان از سوی مجلس این است که این مسئله مهم مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه نسبت درآمد استان به هزینه حدود ۷۵ درصد است و امسال احتمال افزایش آن به ۸۰ درصد وجود دارد، تصریح کرد: باید این میزان با استان‌های دیگر مقایسه شود.

افشارچی با بیان اینکه استان زنجان آورده بالایی برای مملکت دارد، گفت: مازاد بر مالیات استان زنجان عدد بزرگی است بنابراین اگر مصوب شود و این میزان دقیق به استان بازگردد بسیاری از مشکلات استان حل خواهد شد. با این شرایط می‌توان حقوق دولتی معادن را گرفت اما تا حال حاضر این اعتبار به دست استان نرسیده است.

وی با تاکید بر اینکه اگر مولد سازی تسریع شود، می توانیم انرژی مضاعفی را برای انجام کارها بدست آوریم، ادامه داد: به ازای هر پروژه‌ای، دست به دامن دستگاها و وزارتخانه متولی می‌شویم تا بتوانیم اعتباری جذب کنیم که گاها میسر نمی‌شود بنابراین باید نگاه‌ها به استان زنجان متفاوت شود.

استاندار زنجان گفت: قریب به ۴۵۰ میلیارد تومان یک درصد سلامت را به خزانه واریز کرده‌ایم اما در دانشگاه علوم پزشکی استان با مشکل مالی مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه درخواست دارم متناسب با وضعیت نسبی به استان‌ها نگاه شود، تصریح کرد: سازمان برنامه بودجه به لحاظ بهره‌مندی استان‌ها از بودجه عمومی کشور باید پاسخگو باشند.

افشارچی افزود: چرا باید اعتبار تملک دارایی استان زنجان یک سوم استان‌های همجوار باشد و از مزایای کمتری استفاده نماید. 

استاندار زنجان با تاکید بر جدی گرفتن مولد سازی گفت: درخواست داریم تا استان زنجان نیز بتواند از مازاد مالیات، حقوق دولتی معادن و سایر مزایا استفاده نماید.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر