logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۹
[ شناسه خبر : ۲۸۸۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مسئول اندیشکده سیاست‌گذاری دولت اسلامی در گفت‌وگو با موج‌رسا؛

حاج قاسم نمود بارزی از انسان‌های تراز انقلاب است/ سردار سلیمانی جبهه جهانی مبارزه با تروریسم را ایجاد کرد

حاج-قاسم-نمود-بارزی-از-انسان‌های-تراز-انقلاب-است-سردار-سلیمانی-جبهه-جهانی-مبارزه-با-تروریسم-را-ایجاد-کرد
مسئول اندیشکده سیاست‌گذاری دولت اسلامی گفت: برای اینکه بتوان در گستره انقلاب اسلامی اثر گذار باشیم باید انقلاب اسلامی را فهمیده و درک کنیم؛ انسان‌های تراز را شناخته و خودمان را با ایشان تطبیق داده و رشد دهیم که حاج قاسم نمودی بارز از انسان‌های تراز انقلاب است.

حسین عرب اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های عجیبی که در حاج قاسم وجود داشت این موضوع بود که ایشان تراز انقلاب بودند و این موضوع بعد از شهادت ایشان نیز بیشتر نمود یافت، اظهار داشت: چراکه حاج قاسم دارای ویژگی‌هایی بودند که اگر ما نیز بتوانیم این خصوصیات را در خود ایجاد کنیم می توانیم مانند ایشان باشیم.

وی با بیان اینکه حاج قاسم چندین ویژگی اصلی نیز داشتند گفت: یکی از مهمترین ویژگی‌های بارز حاج قاسم در وسط میدان بودن ایشان بود. با این حال بسیاری از افرادی که در ناآرامی‌های اخیر نیز به شهادت رسیدند در وسط میدان بودند.

مسئول اندیشکده سیاست‌گذاری دولت اسلامی با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های حاج قاسم پیروزی بود تا رژیم طاغوت نتواند به موفقیت برسد، گفت: ایشان سازمان‌دهنده و به کار گیرنده و عرصه آفرین بودند و یک نسلی از جوان جنگ ندیده را در سوریه و عراق تربیت کردند.

وی با اشاره به اینکه در وسط میدان به تنهایی رفتن کار بزرگی است، عنوان کرد: باید همزمان نیروهای دیگر تربیت یابند و در زمان نیاز در وسط میدان همراهی کنند و در نفی طاغوت و ایجاد نظام حق بکارگیری شوند که حاج قاسم با تربیت نیروها به این مهم نیز دست یافتند.

وی با بیان اینکه امروز کشور ایران برای نفی طاغوت از کشور غیر مسلمان همچون روسیه استفاده می‌کند، اذعان کرد: انقلاب اسلامی این قدرت و توان را داشته که از روسیه؛ علیه آمریکا استفاده کند و این نقطه عطف در نظام جمهوری اسلامی است.

عرب اسدی با اشاره به اینکه در ‌(جنگ سوریه) حاج قاسم عرصه گسترده ای ایجاد کردند و نیروهایی را تربیت و بکار گرفتند، گفت: ایشان راهبرنده و جبهه ساز بودند و در جبهه جهانی یگانی را تشکیل دادند که از اغلب کشورها از هند، پاکستان، افغانستان و لبنان و سایر کشورها در آن حضور داشتند.

عرب اسدی گفت: جنگ سوریه نشان داد حاج قاسم اقدامی انجام دادند که جبهه جهانی علیه مبارزه با تروریسم شکل گرفت، با وجودی که از تمام کشورهای پیشرفته دنیا کمک کننده به داعش بودند و به نحوی جنگ جهانی در حال انجام بود اما با اداره حاج قاسم سلیمانی ما پیروز میدان شدیم.

وی بیان کرد: ما از این پیروزی خوشحالی چندانی نکردیم چرا که ادراک درستی از جنگ نداشتیم.

مسئول اندیشکده سیاست‌گذاری دولت اسلامی با اشاره به اینکه حاج قاسم ویژگی پشتیبان را نیز داشتند، ابراز داشت: ایشان بعد از هر بار برگشت از جنگ به دیدار خانواده‌های شهدا می‌رفتند تا علاوه بر جنگی که هست از یگانی که در حال جنگ بود پشتیبانی کنند.

وی با اشاره به اینکه ما حق داریم که خود را با حاج قاسم سلیمانی بسنجیم بنابراین باید الگوی ما حاج قاسم سلیمانی باشد، گفت: یکی از ویژگی های بارز دیگر ایشان بی ادعایی و مخلص بودن بود. ما نباید ادعای مخلص بودن را داشته باشیم باید در عمل به این موقعیت برسیم. در حالی که حاج قاسم در برخورد با خانواده شهدا مخلصانه برخورد می کرد و این رفتار نموند بارز اخلاص است.

عرب اسدی اذعان کرد: برای اینکه بتوان در گستره انقلاب اسلامی اثر گذار باشیم باید انقلاب اسلامی را فهمیده و درک کنیم و در این عرصه خود را به نحوی تربیت بدهیم که انقلابی بمانیم و عمل کنیم. برای اینکه به این سطح برسیم باید انسان های تراز را شناخته و خودمان را با ایشان تطبیق داده و رشد دهیم بنابراین باید ویژگی‌هایی از انسان‌های تراز را نیز در خود ایجاد و یا تقویت کنیم که حاج قاسم نمونه بارزی از انسان‌های تراز است.

وی در ادامه با بیان اینکه گفته می شود حاج قاسم سلیمانی یک مکتب بود، به این معنی است که ایشان یک جهان بینی به شخص ارایه می دهد که خود را با جهان تطبیق دهی گفت: ادراک از عالم باید ادراکی باشد که مکتب برای تو تبیین می کند. مکتب دارای جهت گیری است و باید و نبایدهایی دارد که باید خود را به آن ملتزم کنیم.

عرب اسدی بیان کرد: به تعبیر بنده مکتب قاسم سلیمانی را حضرت آقا تدبیر نموده‌اند تا به عنوان مکتب انقلاب اسلامی تجلی یابد؛ این نگاه مکتبی نباید فراموش شود. بنابراین جانمایی خودمان در این مکتب به شدت مهم بوده از سویی دیگر همراهی کردن با این مکتب و نگاه مکتبی داشتن مهم تر است./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر