logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۳
[ شناسه خبر : ۲۸۸۰۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون وزیر اقتصاد:

تمایل برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران بالا رفته است

تمایل-برای-همکاری-با-جمهوری-اسلامی-ایران-بالا-رفته-است
معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران با بیان اینکه تمایل برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران بالا رفته است، گفت: کشورهای همسایه و سایر کشورها همچون چین، هند، روسیه تمایل به همکاری با ایران در حوزه های مختلف دارند.

به گزارش موج رسا; علی فکری در حاشیه بازدید از شرکت ایران ترانسفو در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: شرکت ها و ظرفیت‌های خوبی در استان زنجان وجود دارد. شرکت‌هایی همچون ایریکو و ایران ترانسفو روابط خارجی را در سطح منطقه و جهانی مدیریت می کنند.

وی افزود: در وزارت اقتصاد، تلاش می کنیم تا بخش هایی همچون شرکت های مذکور بتوانند از ظرفیت هایی که در گذشته ایجاد کرده‌اند و یا در آینده ایجاد خواهند کرد استفاده بهتری داشته باشند.

معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران با اشاره به اینکه تمایل برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران بالا رفته است، گفت: اگر ما به سمت صنایعی که از گذشته زمینه‌ها را آماده کرده‌اند حرکت کنیم موفق خواهیم بود و در استان زنجان شرایط فراهم بوده و شرکت‌ها، صنایع و خطوط آماده ای وجود دارند که با کمک دولت و تسهیل روابط خارجی می‌توانیم این ظرفیت ها را از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل نماییم.

وی بیان کرد: کشورهای همسایه و سایر کشورها همچون چین، هند، روسیه تمایل به همکاری با ایران در حوزه های مختلف دارند و دولت نیز در تلاش است این زمینه های همکاری را توسعه دهد.

فکری گفت: بخش زیادی از عملیاتی شدن و به نتیجه رسیدن این ظرفیت‌ها به خود ما بستگی دارد که بتوانیم ظرفیت های موجود را فعال کرده و موانع داخلی را رفع نماییم.

وی در خصوص سوالی در ارتباط با تاثیرات تحریم نیز تصریح کرد: بحث تحریم عمدتا زمانی که انجام می شود یک مفهوم بیشتر ندارد، به عبارتی کشورهایی مخالف توسعه ایران هستند یا توسعه ایران در راستای منافع آن کشورها نیست بنابراین طبیعی است این کشورها در مقابل ایران مانع ایجاد کنند./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر