logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۵
[ شناسه خبر : ۲۸۸۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه سلطانیه:

جنگ اقتصادی دشمن میراث مانده از دولت قبل است

جنگ-اقتصادی-دشمن-میراث-مانده-از-دولت-قبل-است
امام جمعه سلطانیه به دلائل بی ثباتی در بازار اشاره کرد و گفت: جنگ اقتصادی دشمن، میراث مانده از دولت قبل و کم تدبیری دولت فعلی در سیاستگذاری، اجرا و نظارت از عوامل بی ثباتی در بازار است.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام حسینی نسب امام جمعه سلطانیه در خطبه های نماز جمعه با توصیه به تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: اولین قدم در ازدواج خواستگاری است و از قدیم الایام عرف این است که مرد به خواستگاری زن می رود و این بزرگترین عامل حفظ حیثیت و احترام زن است چرا که طبیعت مرد را مظهر طلب و عشق و زن را مظهر معشوق بودن قرار داده است.

امام جمعه سلطانیه با اشاره به وضعیت معیشت مردم و بی ثباتی در بازار ارز، طلا، مسکن و خودرو و با بیان اینکه مردم بارها وفاداری خود را به انقلاب ثابت کرده اند، اما از مشکلات معیشتی رنج می برند و مسئولان در مورد معیشت مردم باید به وعده های خود عمل و به مردم پاسخگو باشند، ابراز کرد: تلاطم بازار ارز  طلا، مسکن و خودرو و اجناس روزمره آرامش روحی و روانی را سلب می کند.

وی به دلائل بی ثباتی در بازار اشاره کرد و افزود: جنگ اقتصادی دشمن، میراث مانده از دولت قبل و کم تدبیری دولت فعلی در سیاستگذاری، اجرا و نظارت از عوامل بی ثباتی در بازار است.

امام جمعه سلطانیه به دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی با مراجع تقلید اشاره کرد و با بیان اینکه مراجع معظم تقلید از وضعیت معیشت مردم گلایه شدید داشتند، تاکید کرد: دولت و مجلس باید رضایت مراجع معظم تقلید که رضایت مردم است را در مساله معیشت مردم تامین کند.

وی با تاکید بر تعیین نرخ مشخص و ثابت برای ارز در بودجه سال ۱۴۰۲ و ثابت نگه داشتن آن در طول سال، از تلاش‌های شبانه روزی دولت قدردانی کرد و با ابراز امیدواری بر کمتر شدن مشکلات، عنوان کرد: تنها راه پیشرفت امید است و انسان با امید زنده است.

خطیب جمعه سلطانیه با گرامیداشت سالروز حماسه ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت و با بیان اینکه ملت با بصیرت با خروش خود در ۹ دی فتنه را که حدود ۸ ماه کشور را گرفتار کرده خاموش و فتنه گران که به مقدسات اسلام و انقلاب توهین می کردند را رسوا کردند، تصریح کرد: بصیرت آفرینی مقام معظم رهبری و هوشمندی و بصیرت ملت انقلابی حماسه ۹ دی را خلق و دشمن را ناکام گذاشت.

حسینی نسب پناه بردن به خدا، آگاهی و دانایی، تقوا و تبعیت از اولیای الهی را راه نجات از فتنه ها دانست و افزود: در یک کلام راه نجات از فتنه، بصیرت است و پرچمدار بصیرت ولایت فقیه است.

امام جمعه سلطانیه با گرامیداشت ۱۳ دی سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، این شهید را جامع سه رکن انسان ولایی یعنی ارتباط با ولیّ، ارتباط با مردم و جهاد با دشمن دانست و با بیان اینکه شهید سلیمانی مرد میدان بود و غرب آسیا را به نمایشگاه شکست آمریکا تبدیل کرد و شهادت ثمره خدمات او به اسلام و انقلاب بود، خاطر نشان کرد: ایران اسلامی این اقدام را تروریستی و جنایت می داند و جنایتکاران تاوان جنایت خود را خواهند چشید.

وی ولایتمداری را که شهد شیرین وصیت نامه شهید سلیمانی است و حفظ جمهوری اسلامی که در وصیت نامه او حرم است را خواسته سردار سلیمانی دانست و با بیان اینکه جمهوری اسلامی حرم است و اگر این حرم بماند دیگر حرم ها می ماند، ادامه داد: وصیت نامه سردار سلیمانی مکتب نامه اوست.

حسینی نسب با بیان اینکه برای حفظ حرم یعنی جمهوری اسلامی حدود ۲۰۰ هزار شهید تقدیم شده و این یعنی تقریبا در هر روز از ۸ سال دفاع مقدس به تعداد شهدای کربلا شهید داده شده و هنوز هم مادران و پدران چشم انتظار هستند یا چشم انتظار رفتند و این هفته هم ۴۰۰ شهید گمنام تشییع شدند، گفت: حفظ جمهوری اسلامی از اوجب واجبات است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر