logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۹
[ شناسه خبر : ۲۸۷۸۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون قانون اساسی معاونت حقوقی رئیس جمهور:

سامانه پیگیری اجرای قانون اساسی توسط دولت راه‌اندازی شد

سامانه-پیگیری-اجرای-قانون-اساسی-توسط-دولت-راه‌اندازی-شد
معاون قانون اساسی معاونت حقوقی رئیس جمهور گفت: سامانه پیگیری اجرای قانون اساسی راه اندازی شده و مردم می‌توانند موارد نقض قانون اساسی را در این سامانه گزارش کنند.

به گزارش موج رسا; به  نقل از مشرق، محمدرضا حسین نژاد صبح چهار شنبه در دیدار معاون تحقیقات و آموزش حقوق شهروندی معاونت حقوقی ریاست جمهوری اظهار کرد: شناخت قانون اساسی و جایگاه آن در جامعه توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی و کارشناسان حقوقی ادارات یک امر ضروری است.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: در گام نخست دست اندرکاران و سپس تمام دستگاه‌های اجرایی باید در خصوص موضوعات مرتبط با حوزه قانون اساسی آموزش‌های لازم را ببینند زیرا دربرخورد با موضوعات مختلف عمدتاً ناآگاهی به قانون هم دخیل بوده که با برگزاری دوره‌های آموزشی کارآیی لازم احصا می‌شود.

سید احمد حبیب نژاد، معاون قانون اساسی معاونت حقوقی رئیس جمهور نیز در این دیدار گفت: سامانه پیگیری اجرای قانون اساسی راه اندازی شده و مردم می‌توانند موارد نقض قانون اساسی را در این سامانه گزارش کنند.

وی راه اندازی سامانه اجرای قانون اساسی را فرصتی برای نظارت بر نحوه اجرای قانون دانست و افزود: با این سامانه شناسایی موارد نقض اجرای قانون اساسی سهل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هیأت عالی اجرای قانون اساسی تشکیل شده و رئیس جمهور، رئیس آن هیأت است و موارد نقض قانون اساسی در آن هیأت بررسی می‌شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر