logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۳
[ شناسه خبر : ۲۸۷۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
وزیر راه و شهرسازی؛

مردمی سازی ساخت مسکن در کشور از اهداف راه و شهرسازی است

مردمی-سازی-ساخت-مسکن-در-کشور-از-اهداف-راه-و-شهرسازی-است
وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از اهداف راه و شهرسازی؛ مردمی سازی ساخت و ساز مسکن است و اگر این امر انجام شود مردم در این راستا پیشتاز خواهند بود.

به گزارش موج رسا; نشست سفیران باز آفرینی با حضور نماینده شرکت بازآفرینی شهری ایران؛ در استان زنجان برگزار شد در این نشست در ارتباط زنده تصویری مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در تاریخ کشورمان روز پنجم دی‌ماه، "روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی" نامگذاری شد. 

وی با بیان اینکه زلزله بم حادثه تلخی بود که رخ داد، گفت: این حادثه تلخ از ذهن مردم ایران و مردم خطه کرمان از یاد نخواهد رفت چراکه در این حادثه بیش از ۳۴ هزار نفر کشته شد و جان خود را از دست داد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه این نشست یک حرکت ابتکاری بود که به صورت جهادی شکل گرفت، اذعان کرد: با زلزله مهیب بم بسیاری از بناها از بین رفت اما دوباره نوسازی و بهسازی انجام شد. اما این نکته باید همیشه در ذهن ها وجود داشته باشد که امکان تکرار حادثه بم در هر نقطه از کشور دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به اینکه اگر نوسازی و احیای بافت‌های فرسوده سریعتر انجام می‌شد و در دستور کار قرار داشت، امروز شاهد این فجایع نبودیم ادامه داد: این حرکت نوسازی بافت‌های فرسوده و ناپایدار به عنوان یک نهضت باید همواره در دستور کار قرار داشته باشد تا هیچ نقطه ناپایداری در کشور باقی نماند. 

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه عقب ماندگی در بخش مسکن وجود دارد و از این کمبود مسکن از دولت های قبل انباشته شده است، گفت: این کمبود عرضه و تولید مسکن خود را با افزایش قیمت مسکن در استان های مختلف نشان داد.

وی افزود: یکی از روشهای تولید مسکن بازسازی بافت‌های فرسوده است که علاوه بر اینکه مشکلات دیگر را در پی ندارد بلکه بسیاری از مسکن‌ها به امکانات و زیرساختها دسترسی دارند و سریع تر می‌تواند در مسیر تولید مسکن و تامین نیاز کشور به کار گرفته شوند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه جان انسان‌ها ارزشمند است و باید برای نجات جان انسان‌ها حرکت جنبشی داشت گفت: باید این موضوع را وظیفه خود بدانیم و از امکانات در این راستا استفاده کنیم هر چند ممکن است در رسیدن به هدف کمبودهایی وجود داشته است.

بذرپاش با اشاره به مردمی سازی و پای کار بودن سازمان ‌های مردم نهاد و غیر دولتی در ساخت و ساز مسکن گفت: ما وظیفه ارائه مشوق به روز را به این قشر داریم و هر زمان که لازم باشد و نیاز به اصلاح قانون باشد این کار را انجام خواهیم داد.

وی تاکید کرد: یکی از اهداف راه و شهرسازی؛ مردمی سازی ساخت و ساز مسکن است و اگر این امر انجام شود مردم در این راستا پیشتاز خواهند بود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با یکی از تکالیف شهرداری‌ها پایدار کردن بافت‌های فرسوده و اصلاح این بخش است ابراز کرد: ما در این بخش از شهرداری‌ها به عنوان شرکای راهبردی خود حمایت‌ می‌کنیم و توقع فعالیت بیش از پیش داریم. /ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر