logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۰
[ شناسه خبر : ۲۸۷۳۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

کارشناس رسانه روس: اغتشاش‌های اخیر حاصل "جنگ اطلاعاتی" غرب علیه ایران بود

کارشناس-رسانه-روس:-اغتشاش‌های-اخیر-حاصل-"جنگ-اطلاعاتی"-غرب-علیه-ایران-بود
لئونید ساوین، مدرس دانشگاه و کارشناس رسانه از روسیه می‌گوید: عده‌ای اغتشاش‌های اخیر در ایران را اقدامی علیه حجاب می‌دانند، اما این اتفاق، یک جنگ مصنوعی برای دستیابی به اهداف دیگری است.

به گزارش موج رسا;  لئونید ساوین، مدرس دانشگاه و کارشناس رسانه از روسیه در حاشیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درباره فعالیت‌های رسانه‌های غربی علیه ایران صحبت کرد.

در زیر صحبت‌های این کارشناس رسانه را می‌خوانید:

تسنیم: همان‌طور که می‌دانید اخیراً جنگ رسانه‌ای کاملی علیه ایران به‌راه افتاده است؛ شما شرایط فعلی و فعالیت رسانه‌های غربی را چگونه تحلیل می‌کنید؟‌

40 سال است که دنیای غرب و به‌ویژه ایالات متحده آمریکا این جنگ رسانه‌ای را علیه ایران راه انداخته‌اند، البته آنان در این زمینه تجربه نیز دارند، چرا که قبلاً علیه اتحاد جماهیر شوروی چنین جنگی را پیاده کرده بودند، معتقدم که این جنگ، جنبه تبلیغاتی و روانی نیز دارد.

ـ به‌صورت مشخص در 2ـ3 ماه اخیر، التهاباتی در ایران اتفاق افتاده است که در آن ابعاد جدیدی از این جنگ رسانه‌ای را می‌بینیم، آیا با این موضوع موافقید؟

بله. عده‌ای اتفاقات اخیر در ایران را اقدامی علیه حجاب می‌دانند، اما دقت داشته باشید که این اتفاق، یک جنگ مصنوعی است که خود غرب راه‌اندازی کرده است و از این طریق می‌خواهد اهدافش را پیش می‌برد، حتی فضا را به جایی رسانده‌اند که برخی رسانه‌های داخل ایران، اخبار رویترز و اسوشیتدپرس را مخابره می‌کنند و عملاً در دام آنان افتاده‌اند.

به‌صورت کلی می‌توان گفت اتفاقات اخیر، نوعی جنگ اطلاعاتی غرب علیه ایران است، برای مثال می‌بینید که به اخبار جهت‌دهی می‌کنند و درباره موضوعات مختلف، اطلاعات دیگری را جلوه می‌دهند، برای مثال درباره فعالیت هسته‌ای ایران سخن می‌گویند یا رابطه ایران و روسیه را زیر سؤال می‌برند و... مثلاً می‌گویند که ایران به روسیه موشک داده است تا علیه اوکراین استفاده کند، آنها این قبیل عملیات‌ها را همچنان پیش می‌برند.

همان‌طور که می‌دانید، موتورهای جست‌وجوی اینترنتی و پلت‌فرم‌هایی مثل توئیتر و فیس‌بوک در اختیار غرب هستند و آنان هستند که با دستکاری روی این پلت‌فرم‌ها کاری می‌کنند تا هر اطلاعاتی که دوست دارند بارگذاری شود. آنها همچنین جلوی اطلاع‌رسانی صحیح و واقعی را می‌گیرند و آن را مسدود کرده‌اند.

خوب است بدانید  ما در روسیه برای مقابله با این جنگ روانی غربی‌ها، یک‌سری قوانینی را درباره شبکه‌های اجتماعی، آژانس‌های خبری و... تصویب کردیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر