logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۲
[ شناسه خبر : ۲۸۷۳۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه سلطانیه:

دشمن در جنگ شناختی ذهن افراد را هدف قرارداده است

دشمن-در-جنگ-شناختی-ذهن-افراد-را-هدف-قرارداده-است
امام جمعه سلطانیه با تجزیه و تحلیل معنا و مفهوم جنگ شناختی و با بیان اینکه جنگ شناختی به معنای هدف قرار دادن قوه شناخت عموم مردم و نخبگان با تغییر هنجارها، ارزش ها، باورها، رفتار و نگرش ها از طریق مدیریت ادراک است، گفت: دشمن در جنگ شناختی روی شناخت انسان اثر می گذارد.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام حسینی نسب امام جمعه سلطانیه در خطبه های نماز جمعه با توصیه به تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: تکمیل شخصیت انسان، تسکین و آرامش، تولید نسل و تامین مشروع غرائز جنسی از جمله فلسفه ازدواج در اسلام است.

حسینی نسب با تجزیه و تحلیل معنا و مفهوم جنگ شناختی و با بیان اینکه جنگ شناختی به معنای هدف قرار دادن قوه شناخت عموم مردم و نخبگان با تغییر هنجارها، ارزش ها، باورها، رفتار و نگرش ها از طریق مدیریت ادراک است، گفت:  دشمن در جنگ شناختی روی شناخت انسان اثر می گذارد.
وی با بیان اینکه در جنگ شناختی خبری از تیر، تفنگ، موشک و بمب نیست بلکه دشمن با خبر، تحلیل و گزارش ذهن انسان را بمباران می کند و در شناخت و فکر و ذهن او اثر می گذارد تا انسان همانطور دشمن می خواهد فکر و عمل کند، افزود: در جنگ شناختی ذهن و فکر مردم میدان جنگ است و دشمن فکر جامعه هدف را گروگان گرفته و مدیریت می کند. 
امام جمعه سلطانیه با طرح این سوال که آیا جنگ شناختی در تاریخ سابقه دارد، تشکیل سقیفه و فتنه غصب خلافت، غصب فدک با جعل روایت انبیا هیچ ارثی باقی نمی گذارند، استفاده باطل از کلمه حق مثل لا حکم الا لله، جعل حدیث در نکوهش مقام امیرالمؤمنین و سَب آن حضرت و آتش زدن خانه حصرت زهرا (س) را با گفتن اینکه هر چند پشت در فاطمه باشد، را نمونه هایی از جنگ شناختی دانست و گفت: در حوادث اخیر نیز ولایت فقیه در نوک حمله بود چرا که دشمن می داند تنها را عملی شدن نقشه هایشان تضعیف ولایت فقیه است چون ولایت فقیه ستون خیمه انقلاب است.
حسینی نسب جنگ دشمنان با امام حسین علیه السلام را نمونه ای دیگر از جنگ شناختی دانست که معاویه فکر و ذهن مردم را با بُغض و کینه نسبت به امیرالمؤمنین پر کرده بوده، افزود: پيچيده ترین جنگ شناختی در آخرالزمان اتفاق می افتد بطوری که مردم با کتاب خدا به امام زمان عج  احتجاج می کنند. 
 امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه در حوادث اخیر نیز میدان جنگ، ذهن مردم و فضای مجازی بود و دشمن طوری القا می کرد که کار نظام و انقلاب تمام است و تلاش می کرد با باوراندن این تفکر در ذهن مردم یک آشوب بزرگ ایجاد کند، افزود: دشمن در حوادث اخیر نیز از شیوه جنگ شناختی استفاده کرد. 
وی با اشاره به تلاش آذربایجان برای ایجاد تغییر در مرزها و تلاش برای بستن مرز زنگزور گفت: بستن این مرز با هدف ایجاد مشکل برای ایران در دسترسی به قفقاز است و قطعا ایران این اجازه نخواهد داد.
حسینی نسب با اشاره به ایام فاطمیه و تاکید بر بزرگداشت این ایام، به مقام و منزلت حضرت زهرا سلام الله علیها اشاره کرد و با بیان اینکه شیعیان و محبان حضرت زهرا (س) به برکت آن حضرت از آتش جهنم نجات می یابند و لذا باید در ایام فاطمیه ارادت خود را به آن حضرت نشان دهیم، گفت: روز شهادت حضرت زهرا (س) باید روز عزای عمومی باشد./ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر