logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۷
[ شناسه خبر : ۲۸۷۲۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان؛

رودخانه آلمالی چائی ماهنشان نیازمند لایروبی است/ برخی مسئولان در حال القای ناامیدی در جامعه هستند

رودخانه-آلمالی-چائی-ماهنشان-نیازمند-لایروبی-است-برخی-مسئولان-در-حال-القای-ناامیدی-در-جامعه-هستند
امام جمعه ماهنشان با اشاره به اینکه رودخانه آلمالی چائی ماهنشان نیازمند لایروبی است، گفت: باید در برخی قسمت‌های این رودخانه جهت پیشگیری از حوادث احتمالی دیوار چینی انجام و موانع غیر قانونی برداشته شود.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام محمد‌رضا علی اکبری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان ماهنشان با بیان اینکه امید موتور پیشران پیشرفت کشور است، اظهار داشت: باید روح امید در کشور دمیده شود تا پیشرفت حاصل شود و ناامیدی نقطه مقابل پیشرفت جامعه می باشد و هیچ کس حق ندارد ناامیدی را در کشور ایجاد کند. وی افزود: بعضی از مسئولین و فضاهای مجازی به دنبال ایجاد یأس و ناامیدی در کشور می باشند که باید از آن اجتناب کنند.    

امام جمعه ماهنشان گفت: عربستان به دنبال عادی‌سازی روابط خود با اسرائیل میباشد و عادی سازی روابط امارات و بحرین هم با چراغ سبز سعودی انجام شد، عربستان تصور می‌کند عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی می تواند امنیت آل‌سعود را تضمین کند در حالیکه این رژیم توان تامین امنیت خود را هم ندارد و جام جهانی قطر هم ثابت کرد که افکار عمومی جهان از رژیم صهیونیستی تنفر دارد و حمایت خود را از فلسطین اعلام کردند.

وی با بیان اینکه ائتلاف به وجودآمده عربستان و امارات علیه یمن فرو ریخته و انصارالله با هوشمندی نظاره گر این حوادث است تصریح کرد: در صورت درگیری دوباره این یمن هست که هم عربستان و هم امارات را از رفتارهای خود پشیمان خواهد کرد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری ضمن تبریک روز سوم دی ماه که روز ثبت احوال است گفت: ثبت احوال اداره ای است که همه افراد اعم از فقیر و غنی و در تمام دوران عمر خود با آن مواجه می باشند و الحق و انصاف رضایت مردم را نیز جلب نموده اند.

وی با اشاره به پنجم دی ماه سالروز زلزله بم و روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی بیان کرد: حوادثی مثل زلزله بم باید هشداری برای مسئولین و مردم باشد تا ساختمان های محکم و با روش اصولی بنا شود.

امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه شهرستان ماهنشان مستعد برخورد بلایای متعدد طبیعی از جمله سیل و زلزله را است، گفت: لازم است اقدامات را قبل از وقوع انجام دهیم مخصوصاً به دلیل عدم لایروبی رودخانه آلمالی چائی ماهنشان از سنگ و ماسه انباشته شده است و نیاز به لایروبی کامل و دیوار چینی و برداشتن موانع غیر قانونی که در مسیر این رودخانه ایجاد شده را دارد مسئولین باید به فکر باشند تا در مواقع بروز بلایای طبیعی خسارت به مردم وارد نشود.

وی همچنین از مسئولین مربوطه خواست تا با ایجاد سیل بند در برخی آبراه‌های شهرستان از خسارت سیل جلوگیری کنند و هم مدیریت آب صورت گیرد. چراکه صرف وعده دادن کفایت نمی کند و باید عمل انجام گیرد.

 حجت‌الاسلام علی‌اکبری شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها را تسلیت گفتند و با بیان اینکه در جامعه کنونی نیاز مبرم به تبیین فاطمی وجود دارد عنوان کرد: خطبا و مداحان به جای پرداختن به مسائل حاشیه ای به معرفت افزایی در جامعه پرداخته سخنان حضرت زهرا سلام الله مخصوصاً خطبه مسجد یا خطبه فدکیه آن حضرت را تشریح نمایند. 

امام جمعه ماهنشان با اشاره به هفتم دی ماه سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان حضرت امام خمینی رحمة الله علیه گفت: از برکات انقلاب پایان دادن به انحطاط تاریخی طولانی که از رژیم های گذشته در کشور حاکم بود و آن هم بی سوادی مردم بود امام راحل با هوشمندی دستور نهضت سوادآموزی را صادر فرمودند و هدف ایشان ریشه‌کنی بیسوادی در جامعه بوده که الحمدالله به پیشرفت های خوبی رسیده‌ایم ولی کامل و قانع کننده نمی باشد.

وی از همه معلمان و فرهنگیان و دلسوزان خواست تا همت نموده در این امر تلاش نمایند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری همچنین از نبود امکانات در برخی روستاهای ماهنشان از جمله نبود سرویس جهت انتقال دانش آموزان به مدارس گلایه نمود و گفت: همچنین نبود برخی امکانات دیگر باعث ترک تحصیل دانش آموزان شده است.

وی لزوم توجه ویژه مسئولین به امور مذکور را تاکید کرد و گفت: باید مسئولین در تخصیص امکانات و بودجه به محرومیت شهرستان‌ها و روستاها توجه ویژه داشته باشند و مناطق محروم و کم برخوردار را در اولویت قرار دهند./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر