logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۸
[ شناسه خبر : ۲۸۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مهرداد لاهوتی عنوان کرد؛

تصمیم عجولانه دولت برای تفکیک وزارتخانه ها

-تصمیم-عجولانه-دولت-برای-تفکیک-وزارتخانه-ها

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه تفکیک وزارت خانه‌ها به هیچ وجه در صحن علنی رأی نمی‌آورد، گفت: تفکیک وزارت خانه‌ها یک تصمیم عجولانه و احساسی است.

به گزارش موج رسا; مهرداد لاهوتی با بیان اینکه در لایحه دولت به موضوع انتقال گمرک جمهوری اسلامی به وزارت خانه جدید بازرگانی به صورت شفاف اشاره نشده است، گفت: عمده نمایندگان با تفکیک وزارت خانه‌ها مخالف هستند و مجلس زیر بار تفکیک وزارت خانه های صنعت، معدن و تجارت و راه و شهر سازی نمی‌رود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به تصویب کلیات لایحه دولت در خصوص تفکیک وزارت خانه‌ها گفت: هرچند کلیات این لوایح در کمیسیون برنامه تصویب شد اما در خصوص این لوایح کمیسیون مذکور فرعی به حساب می‌آید.

وی ادامه داد، در حال حاضر در کمیسیونهای صنایع و اقتصادی کلیات لوایح مذکور رد شده است و حتی اگر در مابقی کمیسیونها این لوایح تصویب شود، بنده به شما قول می‌دهم در صحن علنی مجلس تفکیک وزارت خانه های صنعت، معدن و تجارت و راه و شهر سازی رأی نمی‌آورد.

به گفته لاهوتی، در کشورهای توسعه یافته صنعت و تجارت در کنار هم بوده اند و این موضوع یک بحث پذیرفته شده است که در خصوص واردات نباید وزارت خانه‌های مرتبط با حوزه تولید راه خودشان را بروند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد، هر دو وزارت خانه بازرگانی و صنعت وظیفه سیاست گذاری را بر عهده دارند و کشور نمی‌تواند برای سیاست گذاری تولید دو وزارت خانه مجزا داشته باشد.

وی در پایان گفت: به نظر می‌آید ارائه  لوایح دولت در خصوص تفکیک وزارت خانه‌ها ناشی از یک تصمیم عجولانه و احساسی است، البته در خصوص تفکیک سازمان ملی جوانان می توان بیشتر تامل کرد.

انتهای پیام/

منبع خبر: راه دانا

فرم ارسال نظر