logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۱
[ شناسه خبر : ۲۸۶۹۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

اعتراضات علیه نتانیاهو پیش از شروع بکار آغاز شد

اعتراضات-علیه-نتانیاهو-پیش-از-شروع-بکار-آغاز-شد
نتانیاهو هنوز کار خود را شروع نکرده، شاهد دو تظاهرات‌ بزرگ بوده است.

به گزارش موج رسا; به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  در آستانه شروع بکار «بنیامین نتانیاهو» به عنوان نخست وزیر جدید در تل آویو، اعتراضات و تظاهرات‌های مختلفی برگزار شده است. این در حالی است که بنیامین نتانیاهو رهبر حزب لیکود هنوز موفق به تشکیل کابینه جدید خود نشده، ولی تظاهرات‌ها علیه دولت آینده وی آغاز شده است.

روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت نیز شامگاه شنبه اعلام کرد که صدها اسرائیلی هم اکنون در میدان هابیما در تل آویو علیه دولت آینده نتانیاهو دست به تظاهرات زدند.

بامداد پنج شنبه و جمعه نیز محله «صد دروازه» در شهر بیت المقدس شاهد اعتراضاتی بود که در نتیجه آن یک زن ۴۰ ساله به شدت زخمی شد و به بیمارستان منتقل شد. وضعیت جسمانی این زن وخیم اعلام شده است. در اعتراضات ۲ شب گذشته در شهر قدس بسیاری از خودروها و اموال عمومی توسط یهودیان حریدی تخریب و به آتش کشیده شد. البته اعتراضات در محله صد دروازه پس از آن شروع شد که یک یهودی متعصب اقدام به آتش زدن یک مغازه فروش تلفن همراه در این محله کرد. با ورود نیروهای پلیس و دستگیری عامل این آتش سوزی، صدها تن از یهودیان حریدی در حمایت از این فرد به خیابان‌ها آمده و با نیروهای پلیس دیگری شدند.

روز گذشته هم بنیامین نتانیاهو با اشاره به اعتراضات خیابانی ۲ شب گذشته یهودیان حریدی در شهر قدس ضمن محکوم کردن معترضین، خواستار شدت عمل بیشتر پلیس با این افراد و سپردن آن‌ها به چنگال عدالت شده بود.

بنیامین نتانیاهو رئیس حزب لیکود و رهبر راستگرایان افراطی رژیم صهیونیستی این روزها پس از پیروزی در انتخابات و بدست گرفتن اکثریت کنست، در فکر تشکیل کابینه‌ای جدید است. منابع عبری با هشدار درباره قدرت گرفتن هر چه بیشتر راستگرایان افراطی و شخصیت‌هایی نظیر «ایتمار بن گویر» (رئیس حزب قدرت یهودی) و «بتسلئیل اسموتریچ» (رئیس حزب صهیونیسم دینی) که از اعضای ائتلاف نتانیاهو محسوب می‌شوند و در کابینه آینده قطعاً حضور خواهند داشت، سیاست‌های آنها را مانعی جدی در برابر اهداف منطقه‌ای و حتی بین المللی نتانیاهو می‌دانند.

جریان‌های راستگرای افراطی رژیم صهیونیستی که هم اکنون قدرت را بدست گرفته اند به طور جدی خواهان توسعه شهرک سازی در کرانه باختری بر اساس پروژه‌های مدنظر خودشان هستند.

از سوی دیگر، راستگرایان افراطی در صدد اجرای پروژه‌های خطرناک دیگری از جمله اخراج کامل فلسطینی‌ها از مناطق موسوم به C کرانه باختری و تغییر وضعیت مسجدالاقصی (قبله اول مسلمانان جهان) هستند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر