logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۴
[ شناسه خبر : ۲۸۶۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
شمارش معکوس برای تعیین سرمربی یوزها در جام ملت‌ها؛

۱۴ روز تعیین‌کننده برای سرنوشت کی‌روش و تیم ملی/ مهر تمدید یا حکم پایان؟ تاکتیک تاج و نبی لو رفت!

۱۴-روز-تعیین‌کننده-برای-سرنوشت-کی‌روش-و-تیم-ملی-مهر-تمدید-یا-حکم-پایان؟-تاکتیک-تاج-و-نبی-لو-رفت!
بررسی‌های اعضای هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال و مدیران ذی‌نفوذ بر فوتبال ایران جهت تعیین سرمربی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا به‌زودی به ثمر خواهد نشست.

به گزارش موج رسا; به نقل ازخبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ با پایان یافتن رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال برای تیم ملی فوتبال کشورمان با کسب ۲ شکست و یک پیروزی در قطر و ثبت ۳ امتیاز منجر به حذف از گروه B مسابقات، کارلوس کی‌روش مطابق انتظار همراه با بخشی از شاگردانش به تهران برگشت اما این حضور دیری نپایید و سی‌کیو بدون ارائه پاسخ به انتقادات بی‌شمار اهالی مطبوعات، پس از چند روز تهران‌گردی به سمت پرتغال بازگشت.

از همان ساعات ابتدایی خروج کی‌روش از تهران، گمانه‌زنی‌هایی پیرامون احتمال ادامه هم‌کاری فدراسیون فوتبال ایران با این سرمربی ۷۰ ساله پرتغالی تا پایان رقابت‌های جام ملت‌های آسیا - ۲۰۲۳ شکل گرفت. قصه در همین جا خاتمه نیافت و برخی رسانه‌ها هم در این بین از پیشنهادات فدراسیون‌هایی مثل تونس به سرمربی ناموفق تیم ملی ایران در جام قطر خبر دادند؛ اخبار ضدونقیضی که منبع آن‌ها مشخص نیست.

جلسه کی‌روش و تاج برگزار شد یا نه؟!

هم‌زمان با برگزاری دیدارهای مرحله نیمه‌نهایی و ۲ جدال پایانی فستیوال جام جهانی ۲۰۲۲، مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال ایران از سوی فیفا برای تماشای این مسابقات مهم و حساس دعوت‌نامه‌ای دریافت کرد که هم‌زمانی این حضور با سفر احتمالی کی‌روش به قطر، شایعات زیادی پیرامون بالا گرفتن احتمال نشست سرمربی تیم ملی و رئیس فدراسیون درباره نحوه ادامه هم‌کاری ساخت.

با این تفاسیر اما اهمیت برگزاری شهرآورد استقلال و پرسپولیس در روز سه‌شنبه و الزام حضور رئیس فدراسیون در جلسات امنیتی مربوط به این مسابقه اعم از نشست شورای تأمین یا حتی جلسه با مسئولان سازمان خصوصی‌سازی، تاج را بر آن داشت که زودتر از موعد به تهران برگردد و عطای تماشای فینال جام بیست‌ودوم را به لقایش ببخشد تا شایعه دیدارش با کی‌روش بدون تأیید یا تکذیب در هاله‌ای از ابهام باقی بماند.

از طرف دیگری هم بنا بر اعلام مهدی محمدنبی، نایب‌رئیس اول فدراسیون و سرپرست تیم ملی فوتبال در جام جهانی قطر، کارلوس کی‌روش هم علی‌رغم دعوت رسمی فدراسیون بین‌المللی فوتبال برای حضور در قطر و تماشای بازی فینال جام از نزدیک، دست رد به سینه فیفا زده تا برای مدتی کوتاه هم که شده، شایعه نشست مخفیانه و غیررسمی تاج و سی‌کیو بدون شفاف‌سازی از یادها برود.

آغاز شمارش معکوس برای تعیین سرمربی تیم ملی در جام ملت‌ها

آن‌گونه که نایب‌رئیس اول فدراسیون فوتبال و همه‌کاره مدیریتی تیم ملی مدعی شده، اعضای هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال به عنوان رکن اصلی تصمیم‌گیرنده پیرامون مسائل کلان فوتبال کشور قرار است ظرف ۲ هفته آینده درباره سرمربی تیم ملی فوتبال ایران برای شرکت در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا - ۲۰۲۳ قطر به جمع‌بندی نهایی و تصمیم پایانی برسند و سکان‌دار جدید را معرفی کنند؛ سکان‌داری که می‌تواند کارلوس کی‌روش هم باشد.

بدون شک با توجه به لابی بالای نبی در فدراسیون فوتبال و رابطه حسنه وی با کارلوس کی‌روش که منجر به بازگشت این سرمربی مُسن به تیم ملی هم شده، همین‌طور با توجه به حمایت‌های گاه و بی‌گاه وزیر ورزش و جوانان از کی‌روش و اعتقاد مهدی تاج به تصمیم‌گیری‌های فردی علی‌رغم بروز چندصدایی محرز بین اعضای هیأت رئیسه، شانس این سرمربی پرتغالی برای ابقا در سمت خود بسیار بالاست.

با این تفاسیر اما نمی‌توان مخالفت جدی حداقل ۵ تن از اعضای هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال با کی‌روش را نادیده گرفت. این اعضا معتقدند مهدی تاج برای آن چه جلوگیری از آبروریزی در جام جهانی دانسته، کی‌روش را به تیم ملی برگردانده اما در نهایت شکست سنگین ۶ بر ۲ مقابل انگلیس در همان بازی نخست، آبروی فوتبال ایران را مقابل دیدگان میلیون‌ها بیننده از بین برده و دیگر حاجتی به چنین سرمربی‌ای نیست.

از سویی دیگر کارلوس کی‌روش هر چه فرصت نیاز داشته، در اختیارش گذاشته شده. ۳ دوره حضور در جام جهانی و ۲ دوره شرکت در جام ملت‌های آسیا با تیم ملی فوتبال ایران آن هم بدون کوچک‌ترین دستاوردی، برای اعضای هیأت رئیسه و حتی کمیته فنی نمایان‌گر آن است که دوران کی‌روش در فوتبال ایران به پایان رسیده و فوتبال ایران به نفسی تازه نیاز دارد؛ نه باقی ماندن در این فضای نمور و تاریک.

هم‌زمانی تعیین سرمربی تیم امید با روز سرنوشت‌ساز کی‌روش!

با وجود مخالفت بیش از ۵ عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال با ادامه حضور کی‌روش در ایران، از اظهارات اخیر برمی‌آید که مهدی تاج و مهدی محمدنبی مثل وزارت ورزش و جوانان تمایل دارند به همکاری با مربی پرتغالی ادامه بدهند تا این استدلال به اثبات نزدیک‌تر شود که آرای تاج و نبی از سایر اعضای هیأت رئیسه مهم‌تر بوده و در واقع تصمیم نهایی و اصلی را این ۲ مدیر می‌گیرند؛ نه امثال اصولی و براتی و افشاریان و رضائیان.

به طور حتم اگر رئیس فدراسیون فوتبال خرق عادت کند و خرد جمعی را مبنای تعیین سرمربی جدید یوزهای پارسی قرار بدهد، شانس هر گزینه دیگری از کارلوس کی‌روش بیش‌تر خواهد بود اما برای تعیین سرنوشت تیم ملی حداقل باید تا جلسه ۱۴ روز آینده منتظر نشست؛ جلسه‌ای که به جز تعیین سرمربی تیم ملی یک مصوبه بسیار مهم و آینده‌ساز دیگری را هم در بطن خود خواهد داشت.

ماه‌ها از بلاتکلیفی تیم فوتبال زیر ۲۳ سال کشورمان پس از جدایی مهدی مهدوی‌کیا از امیدها می‌گذرد اما در شرایطی که سرپرست این تیم به لحاظ ارتباطات با دبیرکل جدید فدراسیون مشخص شده، این تیم هنوز سرمربی ندارد و وعده داده شده تا در جلسه بعدی هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره این تیم مهم و آینده‌ساز هم تصمیمات نهایی اتخاذ شود.

تنها نکته‌ای که فعلاً قطعی به‌نظر می‌رسد؛ ایرانی بودن سرمربی بعدی تیم فوتبال امید است و هنوز نمی‌توان به قاطعیت درباره ملیت و یا نام سرمربی جدید تیم ملی فوتبال بزرگ‌سالان کشورمان صحبتی داشت. فدراسیون فوتبال پس از برگزاری مناسب دربی فوتبال ایران، روزهای سختی را در مسیر خود خواهد داشت که بدون شک سرنوشت تیم ملی را در تورنمنت قاره کهن خواهد نوشت.

آشنایی با تیم ملی ایران در جام جهانی 2022 | سرخ نیوز

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر