logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۴
[ شناسه خبر : ۲۸۶۶۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان؛

لزوم مقابله با گرانی‌ در ماهنشان

لزوم-مقابله-با-گرانی‌-در-ماهنشان
امام جمعه ماهنشان با اشاره به مطالبه مردمی در مورد حقوق دولتی معادن و شرکت ها از عواید معادن شهرستان گفت: از مسئولین استانی درخواست می‌شود تا حقوق دولتی شهرستان از عوائد معادن که قانون به صراحت به آن اشاره کرده به شهرستان داده شود و در جاهای دیگر استان هزینه نگردد و عدالت رعایت شود.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام محمد‌رضا علی اکبری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان ماهنشان با اشاره به سفر یک روزه رئیس محترم قوه قضاییه به استان و همچنین سفر معاونین وی به شهرستان ها و بررسی مشکلات موجود در شهرستان ها، ابراز امیدواری کردند که مردم نتایج این سفرها را به استان و شهرستان ها هر چه زودتر شاهد شوند. 

امام جمعه ماهنشان با اشاره به افزایش قیمت ارز در کشور در اثر اغتشاشات که به طور مستقیم و غیرمستقیم موثر بوده، افزود: این امر به وضوح و مستقیم زندگی مردم را هدف گرفته است.

وی از دولت ضمن تشکر از اقدامات انجام شده خواست تا مدیریت دقیق نموده و از آسیب‌های بیشتر جلوگیری نماید.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به سفر رئیس جمهور چین به عربستان و با محکوم نمودن هر گونه ابراز نظر نسبت به جزایری که متعلق به ایران بوده و جزء لاینفک سرزمین اسلامی میباشد، گفت: روابط جمهوری اسلامی با چین بر پایه همکاری و منافع مشترک بوده و هیچ گاه به سطح همکاری راهبردی نرسیده بر این اساس القاء عامدانه این گزاره نادرست که ایران از شریک راهبردی خود رو دست خورده رفتاری دور از حقیقت و انصاف است.

وی ادامه داد: راهبرد نگاه به شرق به معنای تکیه به شرق نیست، سیاست قطعاً و حتماً تکیه به ظرفیتهای درونی خودمان هست علاوه بر اینکه شرق هم مساوی با چین نیست.

امام جمعه ماهنشان از مواضع وزیر خارجه و رئیس جمهور محترم قدردانی کرد، و با بیان اینکه کودتا در آلمان یک نمایش برای انحراف افکار عمومی است گفت: این یک نمایش بزرگ رسانه‌ای بود که البته چندان هم مورد توجه افکار عمومی جهان واقع نشد.

وی اذعان کرد: جایگاه ناتو در جنگ روسیه و اوکراین نقش حمایت مالی و لجستیکی بوده در جهت فرسایشی کردن بحران اوکراین و به منظور فلج کردن و تضعیف بنیه نظامی و اقتصادی روسیه در بلندمدت توسط تحریم‌های اعمالی بلوک غرب است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به در پیش بودن شب طولانی ترین شب سال که همان شب یلدا میباشد گفت: سنت های نیکو مثل شب نشینی دید و بازدید صله رحم سفارش شده. بنابراین از مردم درخواست‌ می‌شود تا به سنت‌های نیکویی قرآنی این شب عمل نموده و از گناه اسراف و بداخلاقی پرهیز نمایند.

وی با اشاره به وحدت حوزه و دانشگاه و با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه یکی از گفتمان های اصیل انقلاب اسلامی است تصریح کرد: مهمترین عامل وحدت حوزه و دانشگاه همان رویکرد توحیدی و قرآنی نظام است. نظام اسلامی دشمن به دنبال ایجاد اختلاف و شکاف بین حوزه و دانشگاه می باشد که در اغتشاشات اخیر بیشتر نمود پیدا کرد در حالی که این پایگاه علمی و دینی از همدیگر جدایی ناپذیر می باشند.

امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه موشک های ایران کابوس نیروی فضایی آمریکا بوده است بیان کرد: هدف از ایجاد پایگاه؛ همان مقابله با موشکهای ایران میباشد.

وی با بیان اینکه امنیت در جامعه نعمت است و باید قدردان آن باشیم، گفت: در کنار نعمت امنیت به معیشت مردم باید توجه شود و با گرانی‌های افسارگسیخته و ترمز بریده باید مقابله شود.

 حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به مطالبه مردمی در مورد حقوق دولتی معادن و شرکتها از عواید معادن؛ از مسئولین استانی خواست تا حقوق دولتی شهرستان از عوائد معادن که قانون به صراحت به آن اشاره می‌کنند به شهرستان داده شود و در جاهای دیگر استان هزینه نگردد و عدالت رعایت شود./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر