logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۷
[ شناسه خبر : ۲۸۶۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
رئیس قوه قضاییه در دیدار با مردم استان زنجان مطرح کرد؛

تبلیغ عدم ازدواج از دشمنی‌ پنهان بدخواهان نظام است/ نباید از ضعف‌های مدیریتی و نواقصات داخلی غافل باشیم

تبلیغ-عدم-ازدواج-از-دشمنی‌-پنهان-بدخواهان-نظام-است-نباید-از-ضعف‌های-مدیریتی-و-نواقصات-داخلی-غافل-باشیم
رئیس قوه قضاییه با اشاره به اقتدار روزافزون جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های گوناگون از جمله استقلال سیاسی و فرهنگی و قدرت بازدارندگی گفت: ما باید در عین توجه به داشته‌ها و اندوخته‌های خود به ضعف‌های مدیریتی در داخل و مشکلات و نواقصی که وجود دارد نیز توجه داشته باشیم و از آنها غافل نشویم و اینگونه نباشد که چون دشمنی دشمنان وجود دارد پس به ضعف‌ها بی‌اعتنا باشیم.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای امروز در دیدار با مردم استان زنجان اظهار داشت: در دولت نهم در سفرهای استانی که داشتم، شور و شعور، نشاط و غیرت دینی مردم در سفر‌ به زنجان در ذهنم ماندگار شده و هیچ موقع از خاطرم پاک نمی شود با این حال چنین شرایطی را در هیچ استانی مشاهده نکرده بودم.

وی با بیان اینکه امروز نیز حسینه اعظم زنجان نمادی برای شعور، اظهار مودت و محبت به اهل بیت عصمت و طهارت تبدیل شده است، گفت: این مکان برای اعلام موضع نسبت به حق و موضع نسبت به ظلم و ستم تبدیل شده است.

رئیس قوه قضاییه گفت: پیامبر اکرم(ص) رنجی که برای نجات بشریت کشید به قدری بالا بود که خداوند فرمود لازم نیست تا این حد خود را در رنج قرار دهید.

وی ادامه داد: خوشا به حال شما که برای آنچه که از طرف پروردگار آورده‌ شده احترام و ارزش قائل شده‌اید. 

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با بیان اینکه آنچه که در گذشته اتفاق افتاده دوباره همان مسیر تکرار می‌شود، گفت: باطل دوباره در همان مسیر در حرکت است و نهایت تلاش خود را به کارگرفته است، چراکه منافقین تنها مختص آن زمان نبوده است و آیات متعدد در خصوص منافقین نشان از این دارد که امروز نیز منافقان وجود دارند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته با حجاب، ارزش‌های الهی مخالفت می‌شد اذعان کرد: توسط همان نفوذی‌ها برای انحراف حق تلاش گسترده انجام می‌شد. در همان روز‌ها حجاب از سر بانوان برداشته و به ارزش‌های دینی اهانت می‌شد و امروز نیز این شرایط ادامه دار است.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با اذعان به اینکه شرایط از بابت موارد مذکور عوض نشده است، گفت: اما ما در تلاشیم تا الگوی ما حضرت علی(ع) و حضرت زهرا (س) باشد.

وی ادامه داد: زهرای مرضیه نه به عنوان اینکه دختر پیامبر(ص)، همسر حضرت علی و مادر امام حسن و حسین(ع) بودند بلکه خودشان خیر کثیر بوده و هستند. 

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: حضرت زهرا (س) با تمام فصیلت و برتری‌هایی که داشتند منتظر کسی نماندند و یک تنه قیام کردند و تبیین را آغاز نمودند و مظلومیت ولایت، به ناحق نشستن افراد در جایگاه را روشنگری کردند و با حضور در، درب تک تک صحابه تبیین را انجام دادند و ایشان فرمودند که نباید جای جلاد و شهید را اشتباه گرفت.

وی با اشاره به اینکه ایشان با حضور در مسجد اقدام به افشاگری کرد، ادامه داد: باید هر فرد ما یک رسانه باشد. امروز یکی از ابزارهای مهم دشمن رسانه است، و رسانه قوه قضاییه باید بیش از این تلاش کند اما همه جبه باطل در مقابل تمامیت و اصل نظام جمهوری اسلامی قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای اذعان کرد: اروپا، آمریکا، تمام دستگاه های اطلاعاتی توان خود را به کار گرفتند و بر علیه ما به میدان آمده‌اند اما همه ما باید در جهاد تبیین نقش داشته باشیم، هر کدام از ما به هر شیوه صحیح که بتوانیم باید در این مسیر روشنگری کنیم.

وی با اشاره به اینکه تبیین و روشنگری وظیفه دستگاه قضا، صدا و سیما، وزارت ارشاد و سایر دستگاه‌ها است، ادامه داد: اما هر یک از ما نیز وظیفه تبیین و روشنگري داریم.

رئیس قوه قضائیه با رد این موضوع که این اغتشاشات شکل گرفته در کشور تنها به دلیل عدم روایت اول از موضوع مرحومه امینی شکل گرفته است، گفت: نباید اشتباه کنیم. نباید فراموش کرد شیطان با تمام قوا برای عدم نشان دادن واقعیت به جلو آمده است. اما همه ما می توانیم تبدیل به یک رسانه در تبیین واقعیت باشیم.

وی با اشاره به اینکه زن و مرد اگر در کنار هم باشند به تکامل می‌رسد، گفت: دشمن دو مشکل اساسی برای ما به وجود می آورد که از آن غافل هستیم.

رئیس قوه قضاییه گفت: دشمن با بزرگنمایی کردن مسائل اقتصادی به ما تزریق می‌کند که چرا ازدواج می‌کنید؟ چرا بچه به دنیا می آورید؟ این یکی از دشمنی های خزنده و پنهان و بسیار مضرر دشمن علیه کشومان است.

وی افزود: زندگی جدای زن و مرد از هم دیگر علاوه بر اینکه در پیری و عدم رشد جمعیت تاثیر منفی خواهد داشت بلکه مانع از تکامل این دو خواهد شد، چراکه با هم بودن این دو به نفع زن و مرد و آخرتشان می‌باشد.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با بیان اینکه در سیاست اجرا و عمل در این موضع که انسان اشرف مخلوقات است غفلت کرده‌ایم گفت: نسبت به بخش اعظم اشرف مخلوقات که زن است غفلت داشته‌ایم.

وی با اشاره به اقتدار روزافزون جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های گوناگون  از جمله استقلال سیاسی و فرهنگی و قدرت بازدارندگی گفت: ما باید در عین توجه به داشته‌ها و اندوخته‌های خود به ضعف‌های مدیریتی در داخل و مشکلات و نواقصی که وجود دارد نیز توجه داشته باشیم و از آنها غافل نشویم و اینگونه نباشد که چون دشمنی دشمنان وجود دارد پس به ضعف‌ها بی‌اعتنا باشیم؛ ما نیز در دستگاه قضایی در برخی رویه‌ها و روندها ضعف داریم که درصدد می‌باشیم این نقاط ضعف را مرتفع سازیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: امروز رفع مسائل و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، وظیفه همه قوا و دستگاه‌ها می‌باشد؛ مسائل اقتصادی و معیشتی، یک زخم است که دشمن از آن سوءاستفاده می‌کند؛ ما برای رفع مسائل اقتصادی مصمم هستیم به دولت کمک کنیم و در این راه به حمایت از سرمایه‌گذاری صحیح در کشور و بهبود اشتغال و رفع موانع کسب و کار بپردازیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر