logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۳
[ شناسه خبر : ۲۸۶۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا؛

کشت ۳۰۰۰ هزار هکتار گیاهان دارویی در راستای اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای استان زنجان

کشت-۳۰۰۰-هزار-هکتار-گیاهان-دارویی-در-راستای-اجرای-طرح-جهش-تولید-در-دیمزارهای-استان-زنجان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: تلاش می کنیم تا بتوانیم امسال در طرح جهش تولید در دیمزارها حداقل ۳ هزار هکتار از اراضی دیم استان را زیر کشت گیاهان دارویی ببریم.

روح‌الله حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که در تولید در دیمزارها مهم است، بحث ایجاد تناوب زراعی است اظهار داشت: ایجاد تناوب به این معنی است که از کل ظرفیت اراضی کشاورزی استفاده شود.

وی با بیان اینکه در کشت دیم سالانه بخشی از اراضی زیر کشت رفته و بخشی دیگر آیش و منتظر کشت در سال بعد می‌ماند افزود: ما در تلاش هستیم تا با محصولات دیگری این تناوب را ایجاد کرده و ظرفیت کل اراضی را استفاده کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: یکی از محصولاتی که در استان پیشینه تاریخی دارد گیاهان دارویی است و اتفاقا تنوع بالایی در استان دارا است.

 وی بیان کرد: امسال تلاش می کنیم تا بتوانیم در طرح جهش تولید در دیمزارها حداقل ۳ هزار هکتار از اراضی را زیر کشت گیاهان دارویی ببریم.

حسنی با بیان اینکه در این مسیر کارشناسان کشاورزی ما را همراهی خواهند کرد، تصریح کرد: امیدواریم کشاورزان نیز همراهی خوبی با کارشناسان کشاورزی داشته باشند./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر