logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۱
[ شناسه خبر : ۲۸۶۴۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه زنجان تاکید کرد؛

مشکل عدم فرزندآوری در جامعه صرفا مسائل اقتصادی نیست/ لزوم توجه جدی به مشاوره قبل از ازدواج

مشکل-عدم-فرزندآوری-در-جامعه-صرفا-مسائل-اقتصادی-نیست-لزوم-توجه-جدی-به-مشاوره-قبل-از-ازدواج
امام جمعه زنجان با تاکید بر توجه ویژه به مشاوره قبل از ازدواج گفت: اگر نگاه واقع بینانه به موضوع جوانی جمعیت داشته باشیم قفل عدم فرزندآوری در جامعه صرفا مشکل اقتصادی نخواهد بود.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام علی خاتمی ظهر امروز در همایش ملی جوانی جمعیت اظهار داشت: اگر نگاه واقع بینانه به موضوع جوانی جمعیت داشته باشیم علت عدم فرزندآوری در جامعه صرفا مشکل اقتصادی نخواهد بود.

وی با بیان اینکه مباحث نگرشی، فکری، فرهنگی بحث فرزند آوری را در بر می‌گیرد، افزود: با اینکه در طول سال‌های گذشته خطاهایی در این راستا انجام گرفته است اما نباید همواره دنبال مقصر در این راستا بود.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه طبق اذعان محققان در کشور تا رسیدن به بحران پیری ۶ سال بیشتر فرصت وجود ندارد گفت: این موضع قطعی و علمی است و چاره‌اندیشی آن باید در طول سال‌های گذشته انجام می‌شد اما موضوعی که وجود دارد این است که اگر شش سال پیش رو نیز جدی و به درستی کار نکنیم نمی‌توانیم امیدوار به بهبود شرایط در آینده باشیم.

وی با اشاره به اینکه عوامل متعددی در موضوع جوانی جمعیت اثر گذار است، یادآور شد: بخشی از جوانی جمعیت به حوزه متولیان امر در حوزه سلامت ارتباط دارد و حوزه دیگر در ارتباط با قوانین و مقررات مربوط در این بخش است.

حجت‌الاسلام خاتمی با بیان اینکه هیچ تصمیمی نزد پروردگار محبوب‌تر از ازدواج نیست گفت: اسلام نسبت به ازدواج اهمیت زیادی داده است و باید به این مسئله و بحث فرزنداوری به درستی پرداخته و توجه شود. 

وی با تاکید بر اهمیت بحث مشاوره‌های پیش از ازدواج نیز اذعان کرد: در حال حاضر صرفا ۱۲ ساعت جلسه مشاوره ازدواج تعیین می‌شود، این زمان محدود نمی‌تواند کارآیی لازم را داشته باشد. و در این راستا باید جامعه روانشناسان، مشاوران و اساتید با جدیت وارد عمل شوند و در این خصوص لازم است تا برنامه‌ای به صورت استانی تدوین شود.

جوانی جمعیت در تغییر مدل اقتصادی کشور اهمیت دارد

محسن افشارچی، استاندار زنجان نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه کشور در مرز سالمندی جمعیت قرار گرفته است، اظهار داشت: در بحث فرزند‌آوری و جوانی جمعیت نیاز است تا برنامه‌ریزی کلان با اقدامات جهادی در این زمینه انجام شود.

وی با تاکید بر توجه ویژه به جوانی جمعیت گفت: جمعیت و جوانی کشور در ۲۰ سال آینده یک ابزار مهم محسوب می شود. 

استاندار زنجان با بیان اینکه برخی کشورهای بزرگ از پتانسیل‌های جمعیتی برای پیشرفت و رشد استفاده می‌کنند، عنوان کرد: نمونه این کشورها چین و هند است.

وی با اذعان به اینکه جوانی جمعیت در چند سال آینده برای رشد، ارتقا و تغییر مدل اقتصادی کشور اهمیت چشمگیری خواهد داشت، گفت: اگر جمعیت در جامعه افزایش یابد منفعت کل جامعه را در پی خواهد داشت.

افشارچی با بیان اینکه دولت در تلاش است تا با استفاده از مشوق‌هایی موضوع فرزند اوری را در مسیر مناسب خود هدایت کند خاطر نشان کرد: مدل جمعیتی کشور یک مدل اقتصادی است.

وی گفت: زوجینی که در سنین باروری قرار دارند فقط یک فرزند دیگر به دنیا آورند، اتفاقات خوبی در جوانی و رشد جمعیت رقم خواهد خورد.

استاندار زنجان با اشاره به دغدغه اقتصاد و معیشت در بحث فرزندآوری و جوانی جمعیت، اذعان کرد: یقینا وضعیت اقتصادی همواره به همین روال نخواهد ماند و از این شرایط به زودی عبور خواهیم کرد./ب

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر