logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۰
[ شناسه خبر : ۲۸۶۴۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان مطرح کرد؛

وجود ۹۹ شرکت دانش‌بنیان پذیرفته شده در پارک علم و فناوری استان زنجان/ درآمد ۷۰ میلیارد تومانی شرکت‌های دانش‌بنیان استان در شش ماهه جاری

وجود-۹۹-شرکت-دانش‌بنیان-پذیرفته-شده-در-پارک-علم-و-فناوری-استان-زنجان-درآمد-۷۰-میلیارد-تومانی-شرکت‌های-دانش‌بنیان-استان-در-شش-ماهه-جاری
رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان زنجان ۹۹ شرکت دانش‌بنیان پذیرفته شده دارد گفت: برای ۴۲۵ نفر در سال جاری اشتغال ایجاد شده است.

به گزارش موج رسا; امروز به مناسبت هفته پژوهش و فناوری نشست خبری سه جانبه، رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان، رئیس پارک علم و فناوری علوم پایه و معاون پژوهش و فناوری دانشگاه زنجان برگزار شد.

در این نشست علی آذر پیوند، رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان اظهار داشت: در هفته پژوهش نمایشگاه فن بازار، با همکاری ۲۰ دستگاه پژوهشی استان از ۱۴ تا ۱۶ اذر برگزار شد.

وی با بیان اینکه هدف این بود تا نمایشگاه در فضای صمیمی‌تر برگزار شود، افزود: ۵۰ غرفه در این نمایشگاه حضور داشت و در کنار برگزاری نمایشگاه و ارائه دستاوردها،

دوغرفه برتر و ۴ فناور برتر انتخاب شد که این ۴ فناور برتر از پارک علم و فناوری استان و مرکز رشد دانشگاه علوم پایه بود.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان، با بیان اینکه دو کتاب در زمینه میراث فرهنگی نیز در نمایشگاه فن بازار استان رونمایی شد، تصریح کرد: پنج شرکت برتر داوطلب نیز در هفته جاری در بیست و سوین نمایشگاه فن باز کشور در تهران شرکت کرد.

وی ادامه داد: سه تفاهم نامه سرمایه گذاری با سه شرکت مذکور استان زنجان منعقد شد. 

آذرپیوند با بیان اینکه تمام پارک های استانی در این نمایشگاه حضور داشتند، گفت: به انتخاب برگزار کنندگان نمایشگاه؛ غرفه پارک علم و فناوری استان زنجان سومین پارک برتر و پارک علوم پایه استان پنجمین غرفه برتر انتخاب شد.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاران با بیان اینکه از تعدد نمایشگاه ها استقبال نمی کنیم، اذعان کرد: نمایشگاه‌های استانی باید حذف شده و در نمایشگاه کشوری تجمیع شود تا عملکرد بهتری ارائه گردد.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با بیان اینکه ۵ شرکتی که در نمایشگاه کشوری حضور داشت در نمایشگاه استانی هفته گذشته حضور نداشت گفت: چراکه این امر سبب مستهلک شدن شرکت کنندگان و عدم انگیزه انان برای حضور در نمایشگاه کشوری می‌شد. 

وی با تاکید بر اینکه موافق با برگزاری رویداد های استارتاپی در استان هستیم، اذعان کرد: چراکه رویداد هدفمند بوده و توانمندی دانشجویان و اساتید را در حوزه های مختلف به نمایش می‌گذارد. با این وجود در دانشگاه زنجان پتانسیل بزرگی به لحاظ کشاورزی وجود دارد که اگر به سرمایه‌گذاری که در پایانه صادرات کشاورزی در حال فعالیت است وصل شود بسیار کمک کننده به فعالان این صنعت خواهد بود.

آذر پیوند با اشاره به اینکه یک واقعیتی که باید به آن اعتراف کرد این موضوع می‌باشد که نمایشگاه استانی صرفا یک نمایشگاه است و حالت ترویجی دارد گفت: اما نمایشگاهی که در تهران برگزار می‌شود بسیار با سطح بالا برگزار می‌شود و امسال استان زنجان توانست به موفقیت بالای ۶۰ درصد برسد.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با اشاره به اینکه در نمایشگاه تهران پارک علم و فناوری استان ۱۵۰ میلیون تومان صرف کرد و فقط برای غرفه ارایی پنج شرکت برتر ۹۵ میلیون تومان هزینه شد، گفت: شاید اگر سه قرار داد مذکور با این شرکت‌ها منعقد نمی شد وجه خوبی برای استان نداشت.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با بیان اینکه طبق آیین نامه باید پارک در بهترین نقطه شهر و نزدیک به مراکز دانشگاهی ۲۰ هکتار زمین داشته باشد، گفت: اما این امر در زنجان محقق نشده و به پارک استان زنجان ۱۶.۵ هکتار زمین در اراضی گرده داغ که مقرر است به شهر اضافه شود، ارایه شده است.

وی ادامه داد: یک زمین ۱.۵ هکتاری از اراضی ارتش نیز به پارک استان داده شده است اما ما به این موضوع خود را محدود نکردیم و طبق سیاست موجود راه‌اندازی مراکز مشترک در محل‌هایی که فضای لازم وجود دارد را بکار گرفته‌ایم.

آذر پیوند با اشاره به اینکه پیگیر ایجاد کارخانه نوآوری استان زنجان با اداره کل ورزش و جوانان هستیم، گفت: راه‌اندازی سه مرکز نواوری را برنامه ریزی کرده ایم که یکی از مراکز با همکاری فنی حرفه ای، مرکز نواوری دوم با همکاری بخش خصوصی در زمینه صادرات محصولات کشاورزی و مرکز سوم با همکاری شبکه سلامت "شبیه ساز‌های حوزه پزشکی" ایجاد خواهد شد که در تمام این زمینه‌ها معاونت علمی همراهی لازم را خواهد داشت.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان گفت: ساخت سه خانه خلاق از جمله خانه خلاق بانوان، خانه خلاق نوجوان، خانه خلاق صنایع دستی جزو برنامه‌های پارک علم و فناوری است و در دو ماه آینده اتفاقات خوبی در این زمینه در استان رخ خواهد داد. 

آذر پیوند در خصوص بودجه پارک علم و فناوری استان زنجان نیز یاد اور شد: پارک استان کمترین مقدار بودجه را دارد و هنوز بودجه استان در حد همان ۵ میلیارد تومان است که مبلغی از آن صرف ارایه حقوق کارمندان می شود و مابقی صرف شرکت های دانش بنیان و ارایه تسهیلات می شود. اما برای سال بعد رایزنی ها انجام شده و قول های خوبی نمایندگان مجلس برای افزایش بودجه پارک داده‌اند.

وی تاکید کرد: حق پارک علم و فناوری استان زنجان در دریافت بودجه ۲۵ تا ۳۰ میلیارد تومان است اما فاصله زیادی تا رسیدن به این مبلغ وجود دارد. 

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان درآمد حسابرسی شده شرکت‌های مستقر در پارک استان در شش ماهه اول را ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: میزان جذب سرمایه شرکت‌های پارک در سال جاری ۴۰ میلیارد تومان بوده است. 

آذر پیوند با اشاره به اینکه امسال ۴۲۵ اشتغال توسط پارک و علم و فناوری استان، ایجاد شده است گفت: استان زنجان با ۹۳ شرکت در رتبه ۱۳ کشور قرار دارد اما با این شرایط ظلم در اختصاص بودجه به استان وجود دارد.

وی در خصوص شرکت های شاخص پارک نیز گفت: درگاه ملی مجوز کشور توسط یک شرکت مستقر در پارک علم و فناوری استان زنجان انجام شده است. با این وجود یک شرکت شاخص نیز تولید کننده اکسید روی دارویی است که در پارک استان مستقر است و جزو شرکت های برتر در سطح کشور مطرح است. 

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با بیان اینکه پارک استان به با تمام امکاناتی که ندارد ۹۹ شرکت پذیرفته شده دارد که در پارک در حال فعالیت است، گفت: با این حال ریل پذیرش شرکت ها در استان ۲۰ درصد است و از هر ۵ شرکت یک شرکت پذیرفته می‌شود با این وجود سعی می کنیم شرکت هایی که پذیرفته می‌شود عمرشان هدر نرود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته وضعیت صندوق خوب نبود و یک صندوق تعلیق شده تحویل بنده شد، گفت: اما بعد از مدت کوتاهی ۱۵ سرمایه گذار از داخل استان جذب صندوق کردیم و سرمایه صندوق را از ۳ میلیارد تومان به ۲۵ میلیارد تومان رساندیم.

وی در خصوص سرمایه صندوق نیز یادآور شد: اگر تغییرات و جابه‌جایی ها محقق شود طبق مصوبه ای که وجود دارد ۱۵ میلیارد تومان نیز به پارک استان تعلق خواهد گرفت./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر