logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰:۱۵
[ شناسه خبر : ۲۸۵۹۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه زنجان؛

انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی است

انقلاب-اسلامی-یک-انقلاب-فرهنگی-است
امام جمعه زنجان با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بوده و فرهنگ لازمه توسعه است‌، گفت: فرهنگ از اقتصاد نیز مهم‌تر است و با فرهنگ درست، اقتصاد مطلوب نیز شکل خواهد گرفت.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر زنجان با تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: ایام حاضر بهترین فرصت برای شناساندن ابعاد مختلف شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) است.

وی با اشاره به روز جهانی حقوق بشر، افزود: افراد و دولت‌هایی که ادعای حقوق بشری دارند باید در هیچ امری در این راستا استثنایی قائل نباشند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد باید خواستار کرامت انسانی و حقوق بشر برای تمام مردم باشد، گفت: دشمنان سعی دارند تا با تحریک احساسات مردم، فتنه در کشور ما ایجاد کنند و به اغتشاشات دامن بزنند.

وی با اشاره به اینکه روز ۱۹ آذر سالروز تشکیل شورای انقلاب فرهنگی است، تصریح کرد: این شورا به فرمان امام راحل در سال ۶۳ تشکیل شد. 

آیت‌‌الله خاتمی تاکید کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بوده و ریشه در فرهنگ دینی ما دارد. با این حال فرهنگ لازمه توسعه است‌.

وی با بیان اینکه فرهنگ از اقتصاد نیز مهم‌تر است، تاکید کرد: با فرهنگ درست، اقتصاد درست و مطلوب نیز شکل خواهد گرفت.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه استقرار نظام جمهوری اسلامی بر اساس فرهنگ دینی است، اذعان کرد: ملت کشور ایران نظام ضد انقلابی و شاهنشاهی را با انقلاب فرهنگی کنار گذاشتند.

وی در ادامه با بیان اینکه روز ۱۸ آذر در ذهن‌ها ثبت شده و مانده است، یادآور شد: در ۱۸ آذر ماه سال ۱۳۷۰ پیگیری‌های ایران در خصوص معرفی اغاز کننده جنگ هشت ساله علیه ایران به نتیجه رسید.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه سازمان ملل متحد با پیگیری‌های فراوان ایران اعلام کرد که آغاز کننده جنگ ایران و عراق، خود عراق بوده است، اذعان کرد: ایستادگی مردم کشور ایران، دشمنان را خار کرد هر چند که در این مسیر عده زیادی از هموطنان از جان خود گذشته و در این مسیر به شهادت رسیدند.

وی بیان کرد: با گذشته چند دهه اما این روز همچنان در یادها زنده است و یکی از نقاط عطف تاریخ در دفاع مقدس محسوب می‌شود.

امام جمعه زنجان با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان، بیان کرد: این امر میزهای مذاکره‌ای را ایجاد کرد و آمریکا از تعهدات خود شانه خالی کرد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر