logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۴
[ شناسه خبر : ۲۸۵۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
امام جمعه خرمدره:

ظرفیت اجتماعی جامعه تحمل گرانی ندارد/جمهوری اسلامی موازنه قدرت در خاورمیانه را به نفع خود تغییر داده است

ظرفیت-اجتماعی-جامعه-تحمل-گرانی-ندارد-جمهوری-اسلامی-موازنه-قدرت-در-خاورمیانه-را-به-نفع-خود-تغییر-داده-است
امام جمعه خرمدره گفت: دولت باید توجه داشته باشد که گرانفروشی، آخرین و بدترین راهکار برای کنترل مصرف انرژی است و ضمن آن که ظرفیت اقتصادی جامعه تحمل گرانی ندارد.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام حسین‌علی زاهدی‌پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرمدره ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: در حالی که براساس نظرسنجی ۹ مهر ماه ۱۴۰۱، ۸۳ درصد بانوان تهرانی گفته‌اند به حجاب باور داشته و بیش از ۷۰ درصد گفته‌اند حتی در میهمانی‌های خانوادگی آن را رعایت می‌نمایند اما غرب در صدد القای توهم مخالفت مردم ایران با حجاب است.

وی افزود: غربی‌ها در ادامه توهمات خود، بعضی کارکنان اروپا را قهرمان انقلاب توهمی‌ خود می‌خوانند. 

امام جمعه خرمدره با بیان اینکه عدد کمتر از صد هزار نفر معترض را به نام کل ملت ایران اعلام می‌کنند، گفت: دشمنان متوهم با تلاش برای غالب کردن چند نفر فعال مجازی خشن و آشوب طلب به جای ملت ایران، به دنبال ایجاد خطای شناختی هستند که مصداقی دیگر از جنگ ترکیبی علیه ایران اسلامی است. 

وی خطاب به قوه قضائیه در ارتباط با مجازات آشوبگران تاکید کرد: اصلی‌ترین بخش مجازات باید متوجه لیدرهای اصلی از جمله سلبریتی‌هایی باشد که سعی در شعله‌ور کردن آتش فتنه و آشوب داشتند؛ همچنانکه لازم است بیشترین عفو و رأفت اسلامی متوجه نوجوانان و جوانان فریب‌خورده باشد. 

وی با تاکید بر لزوم تبیین راهکارهای کنترل اغتشاشات اذعان کرد: خشکاندن ریشه‌های فتنه در شبکه‌های اجتماعی مجازی، در کنار شناسایی و برخورد قاطع با محافل حقیقی مشوق و رهبری کننده اغتشاشات، حل مشکلات اقتصادی مردم و کنترل بازار، خنثی‌کننده فتنه‌ دشمن در به چالش کشیدن نظام جمهوری اسلامی به شمار می‌رود. 

امام جمعه خرمدر تاکید کرد: توجه ویژه بنیادین و برنامه‌ریزی بلندت مدت مدیریتی و محتوایی به نهادها و ساختارهای آموزشی و پرورشی کشور از ضروری‌ترین راهکارها برای جلوگیری از تکرار حوادث و آشوب‌های تلخ اخیر است.

وی با بیان اینکه اختصاص یارانه به استاندارد سازی ساختمان‌ها از سویی و رقابتی کردن تولید لوازم خانگی و افزایش کیفیت تولیدات گازسوز از سوی دیگر بهترین راهکار به جای گران کردن حامل‌های انرژی است، گفت: دولت باید توجه داشته باشد که گرانفروشی، آخرین و بدترین راهکار برای کنترل مصرف است و ضمن آن که ظرفیت اقتصادی جامعه تحمل گرانی ندارد.

حجت الاسلام زاهدی‌پور به تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) اشاره و خاطر‌نشان کرد: همانگونه که رهبر در دیدار با اعضای شورای انقلاب فرهنگی فرمودند؛ وظیفه اصلی شورای انقلاب فرهنگی،‌ هدایت فرهنگی جامعه است و در این مسیر، مهندسی فرهنگی و هدایت و جهت‌دهی کلان به تشکل‌های مردمی است که فعالیت فرهنگی دارند. 

وی ادامه داد: از طرف دیگر شورای انقلاب فرهنگی باید نسبت به جدیت در هدایت دستگاه‌های فرهنگی کشور و تضمین اجرای اسناد بالادستی مصوب را فراهم نماید.

امام جمعه خرمدره با انتقاد از وضعیت فرهنگی دستگاه‌های متولی فرهنگ گفت: به نظر می‌رسد اگر شورای عالی انقلاب فرهنگی، هویت جمعی مورد انتظار رهبری را محقق کرده بود، امروز وضع علوم انسانی دانشگاه‌ها و کتاب‌های درسی مدارس به این شکل نبود که به توجیه دیدگاه‌های علوم انسانی غربی در دانشگاه‌ها و تطهیر و درخشان‌سازی پادشاهان جنایتکار در کتاب‌های مدارس بپردازیم. 

وی عنوان کرد: تحریم‌ها علیه کشورهای مختلف، تیغ دو لبه‌ای است که تحریم‌ کنندگان را نیز در معرض فشار اقتصادی قرار داده و تأثیر بنیادین تحریم‌ها را خنثی کرده و منجر به تغییر رفتار کشورهای هدف تحریم نمی‌شود. 

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور بیان کرد: عقب‌نشینی از تحریم‌های ونزوئیلا نشانه‌ای از تسلیم شدن غرب در برابر فشارهای تحریمی علیه غرب است.

امام جمعه خرمدره با بیان اینکه موهبت الهی ثبات و اقتدار برای ایران اسلامی تا بدانجاست که هم‌زمان با اعتراف مقامات و مؤسسات راهبردی آمریکا به شکست سیاست‌های تحریمی علیه جمهوری اسلامی، محافل سیاسی و رسانه‌ای غرب اعتراف کردند ادامه داد: نفوذ ایران در منطقه در دوره کارزار فشار حداکثری رو به فزونی گذاشته است تا آنجا که «مؤسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک» در گزارش ۲۱۷ صفحه‌ای خود که با عنوان «شبکه‌های نفوذ ایران در خاورمیانه» منتشر کرد، نوشته است «جمهوری اسلامی توانسته است موازنه قدرت در خاورمیانه را به نفع خود تغییر دهد». با این حال آنچه غرب را آزار می‌دهد، وجود «ایران قوی مستقل» است. 

حجت‌الاسلام زاهدی پور با اذعان به اینکه غرب و در رأس آن آمریکا، درگیر انواعی از مشکلاتی می‌باشد که قدرت و اقتدار آن را با فرسایش مواجه کرده است گفت: بنا به اعلام رسمی مقامات غربی، دوره آن به پایان رسیده است. و «جوزف بورل» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا به‌طور علنی گفت «آمریکا دیگر ابرقدرت نیست».

وی افزود: اروپا با بحران جنگ اروپا و انرژی درگیر است و رژیم صهیونیستی به محور مقاومت امتیاز می‌دهد،‌ این در حالی است که ایران روز به روز قوی تر می‌شود و اتفاقاً محور مقاومت با هدایت ایران در حرکت مقتدرانه است.

امام جمعه خرمدره گفت: به اذعان صندوق بین المللی پول رشد اقتصادی با وجود تحریم‌ها شتاب گرفته و در سال 2025 به 7 ‌درصد و بالاتر از رشد جهانی خواهد رسید و همه این‌ها بشارت از آینده درخشان اقتصادی می‌دهد آن شاءالله اگر چه همه این‌ها کنترل بازار و گرانی‌ها را از اولویت خارج نخواهد کرد. 

وی تصریح کرد: در این شرایط آمریکا و دولت‌های اروپایی‌، رژیم صهیونیستی و عربستان با استفاده از ظرفیت فضای مجازی، به ارائه تصویری غیر واقعی از فرهنگ و اقتصاد ایران می‌پردازند./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر