logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۷
[ شناسه خبر : ۲۸۵۸۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون بهبود تولبدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان؛

تولید ۲۸ تن تخم مرغ روزانه در استان زنجان/ قیمت مصوب هر شانه تخم مرغ ۹۵ هزار تومان است

تولید-۲۸-تن-تخم-مرغ-روزانه-در-استان-زنجان-قیمت-مصوب-هر-شانه-تخم-مرغ-۹۵-هزار-تومان-است
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه میزان مصرف تخم‌مرغ به صورت روزانه در استان ۴۰ تن است، گفت: کمبود تولید تخم‌مرغ وجود دارد و نیاز مازاد از سایر استان‌ها وارد می‌شود.

محمد‌علی صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار  موج رسا; با بیان اینکه میزان تولید تخم مرغ در بالاترین سطح در استان روزانه به ۲۸ تن می‌رسد، اظهار داشت: پایین‌ترین سطح تولید نیز ۲۰ تن است.

وی با بیان اینکه میزان مصرف روزانه تخم مرغ در استان در حدود ۴۰ تن است، افزود: بخش اعظم مصرف مصرف تخم مرغ در بخش صنف و صنعت است و تولید روزانه استان کفاف نیاز را نمی‌دهد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، گفت: میزان مازاد بر نیاز تخم مرغ استان از خارج از استان وارد می‌شود و برای اینکه تخم مرغ به صورت دو نرخی در استان به دست مصرف کننده نرسد قیمت‌گذاری مصوب انجام می‌شود. 

وی با بیان اینکه قیمت‌گذاری بر روی تخم‌مرغ در کشور مصوب می‌شود، تصریح کرد: قیمت هر کیلو تخم مرغ ۴۹ هزار تومان است که به شانه‌ای ۹۵ تا ۹۶ هزار تومان می‌رسد.

صادقی با اشاره به اینکه تولید پایین تخم‌مرغ چندین علت دارد، ابراز داشت: تعداد واحد‌های تولید کننده تخم مرغ استان کم است، هزینه‌های تولید به یکباره در سال گذشته با جهش قابل توجهی مواجه شد و از سویی دیگر نیز تعداد واحد‌های مرغ تخم‌گذار پیر افزایش یافت و با اینکه باید بعد از حذف دوباره جایگزینی انجام می‌شد اما به دلیل اینکه این امر سرمایه در گردش بالایی را می‌طلبید سبب شد تا در جوجه‌ریزی مرغ تخم‌گذار تاخیر ایجاد شود./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر