logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۲
[ شناسه خبر : ۲۸۵۳۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

قانون اساسی ایران بر محور مردم سالاری دینی استوار است

قانون-اساسی-ایران-بر-محور-مردم-سالاری-دینی-استوار-است
امام جمعه زنجان با بیان اینکه قانون اساسی ایران مردمی‌ترین قانون است، گفت: مردمی‌ترین قانون اساسی که محور آن مردم‌سالاری دینی است متعلق به ایران اسلامی است.

<!doctype html>

به گزارش موج رسا; آیت‌الله‌ علی خاتمی امروز در خطبه‌های نمازجمعه زنجان، با اشاره به سال‌روز شهادت میزا کوچک‌خان جنگلی، اظهار کرد: رئیس‌علی دلواری مبارز قهرمان جنوبی و عالم بزرگوار میرزا کوچک‌خان مقتدرانه در مقابله دشمنان ایستادند.

وی با اشاره به سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در ۱۲ آذر ۱۳۵۸، ابراز کرد: قانون اساسی، قانون مادر تمام قوانین و تعیین‌کننده سیاست کلی نظام است.
امام جمعه زنجان بیان کرد: قانون اساسی بیان کننده نگرش سیاسی و مدیریت و حکومت یک مملکت است.
وی با بیان اینکه دشمنان برگزاری رفراندوم قانون اساسی جمهوری اسلامی را تبلیغ می کند، عنوان کرد: قانون اساسی آمریکا بیش از ۱۵۰ سال است که تغییر نکرده‌ است.
آیت الله خاتمی با بیان اینکه قانون اساسی ایران مردمی‌ترین قانون است، ادامه داد: مردمی‌ترین قانون اساسی که محور آن مردم‌سالاری دینی است متعلق به ایران اسلامی است.
 با اشاره به روز دانشجو و شهادت ۳ دانشجو در دانشگاه تهران، ادامه داد: در بیانه گام دوم انقلاب مقام‌ معظم رهبری فرمودند که دانشجویان قشر روشن‌فکر و پشتیبان انقلاب هستند.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی موتور پیشران کشور در عرصه‌های علم و فناوری است‌، تصریح کرد: فعالیت هزاران شرکت دانش‌بنیان، حضور میلیون‌ها دانشجو و تحصیل‌کرده و فعالیت هزار واحد دانشگاهی، همگی محصول انقلاب است.
امام‌جمعه زنجان با اشاره دشمنی آمریکا ب ملت ایران، گفت: آمریکا دلسوز ما نیست، سال‌ها دشمنی، فعالیت بیش از ۲۶۰ شبکه فارسی زبان رایگان و بزرگ‌نمایی مشکلات چگونه می‌تواند دلسوزی باشد؟ 
وی با بیان اینکه ما منکر مشکلات اقتصادی، معیشتی و سومدیریت در کشور نیستیم، تاکید کرد: آمریکا بدون اینکه از پیشرفت‌های ما به‌خصوص در عرصه نظامی سخنی بگوید مدام در فعالیت‌ است که ایران اسلامی را ناکارآمد نشان دهد؛ در حالی که اگر دلسوز ما بود دارو و ماسک را برایمان تحریم نمی‌کرد./ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر