logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۹
[ شناسه خبر : ۲۸۵۲۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
رئیس دانشگاه شهید بهشتی:

تربیت نیروی انسانی و تولید تجهیزات در صنعت هسته ای به برکت خون شهید شهریاری محقق شد

تربیت-نیروی-انسانی-و-تولید-تجهیزات-در-صنعت-هسته-ای-به-برکت-خون-شهید-شهریاری-محقق-شد
رئیس دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه امروز در تربیت نیروی انسانی و تولید تجهیزات در حوزه هسته‌ای، مدیون این شهید هستیم، گفت:  دکتر شهریاری در اکثر رشته‌های علمی سرآمد بود.

به گزارش موج رسا; سیدمحمدرضا آقامیری امروز در دوازدهمین سالگرد شهید دکتر مجید شهریاری در دانشگاه پیام‌نور با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا به خصوص شهدای هسته ای، اظهار کرد: شهدا رفتند تا ما بمانیم و سربلند و در امنیت زندگی کنیم.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم و تاکیدات رهبر معظم انقلاب در حوزه علم و پژوهش در این بیاینه، ابراز کرد: رهبری در این بیانیه امنیت و ثبات، حفظ تمامیت ارضی و موتور پیشران کشور در عرصه‌ علم و فناوری و ایجاد زیرساخت‌های حیاتی و اقتصادی و عمرانی را از برکات انقلاب اسلامی برشمردند.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در این بیانیه می‌فرمایند محصول تلاش چهل‌ ساله، اکنون برابر چشم ما است، عنوان کرد: کشور و ملتی مستقل، آزاد، مقتدر، باعزت، متدین، پیشرفته در علم، انباشته از تجربه‌هایی گران‌بها، مطمئن و امیدوار، دارای تأثیر اساسی در منطقه و دارای منطق قوی در مسائل جهانی، رکورددار در شتاب پیشرفت‌های علمی، رکورددار در رسیدن به رتبه‌های بالا در دانش‌ها و فن‌آوری‌های مهم از قبیل هسته‌ای و سلول‌های بنیادی و نانو و هوافضا و امثال آن و بسی ویژگی‌های افتخارآمیز دیگر که همگی محصول انقلاب و نتیجه‌ جهت‌گیری‌های انقلابی و جهادی است.
رئیس دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه رهبری علم و فناوری را مهم‌ترین وسیله برای عزت و قدرت یک مملکت عنوان می‌کنند، ادامه داد: متاسفانه به این بخش از فرامین رهبری کمتر توجه شده است.
وی با اشاره به تاریخچه علم هسته ای که امروز مردم جهان از آن نگران اند، ابراز کرد: آمریکایی‌ها در سال ۱۹۴۵ در هیروشیما و ناکازاکی از بمب اتمی استفاده کردند و در این بمباران طی سه روز، دویست هزار نفر کشته شدند.
آقامیری با بیان اینکه آمریکایی‌ها زهرچشمی از مردم جهان گرفتند که با گذشت حدود هفتاد سال از این قضیه هنوز ژاپنی‌ها به عنوان بردگان آمریکا زندگی می‌کنند، خاطر نشان کرد: آمریکایی ها می دانند که اگر این علم دست کسی باشد قدرتمند است و به همین علت است که به دنبال ایجاد محدودیت برای همه جهان در این حوزه هستند.
وی با تاکید بر اینکه آمریکایی ها به طرق مختلف تلاش کردند که ملت ها به این انرژی دست پیدا نکنند مگر افرادی که آمریکایی ها می خواهند، افزود:  امروز ۱۱ کشور دارای قدرت هسته‌ای به صورت کنترل شده هستند که پیچ آنان در دست آمریکاست.
رئیس دانشگاه شهید بهشتی بیان کرد: کسانی که قرارداد چهار رآکتور هسته‌ای را قبل از انقلاب با ایران امضا کردند بعد از انقلاب گفتند جمهوری اسلامی ایران نباید انرژی هسته‌ای داشته باشد.
وی با بیان اینکه دشمنان به خوبی می‌دانند که ایران قدرت بازدارندگی دارد، به همین دلیل اجازه نمی‌دهد جمهوری اسلامی به این انرژی دست پیدا کند، افزود: با توجه به  محدودیت‌های موجود در کشور ما، خوشبختانه شاهد این هستیم که در بسیاری از عرصه‌ها از جمله عرصه هسته‌ای جوانان ما صاحب‌نظر شده‌اند.
آقامیری با اشاره به اینکه دشمان مانع رشد علمی کشور در حوزه صنعت هسته ای بودند، ابراز کرد: جوانان ما به ادامه این راه سخت مصمم بودند اما در این مسیر حتی برخی خودی‌ها در داخل کشور نیز اذیت می‌کردند.
وی با یادآوری اینکه در حوزه انرژی هسته‌ای چند مجله بیشتر نداریم، تاکید کرد: شهید مجید شهریاری در بهترین این مجلات مقاله دارد و امروز نیز از ایران ۳ هزار مقاله ISIQ۱ چاپ شده است.
آقامیری با با اشاره به شخصیت والای شهید دکتر مجید شهریاری، خاطر نشان کرد: شهید شهریاری شخصیتی معنوی ممتازی بود و همواره سجده شکر به جا می‌آوردند تا جایی که در برهه فعلی دانشگاه نیز هنوز ردپای شخصیت معنوی این شهید والا مقام وجود دارد.
وی با بیان اینکه امروز در تربیت نیروی انسانی و تولید تجهیزات در حوزه هسته‌ای، مدیون این شهید هستیم، گفت:  دکتر شهریاری در اکثر رشته‌های علمی سرآمد بود. 
وی بیان کرد: شهید شهریاری در ایران نفر اول شبیه‌سازی بود شهیدی که حتی در خارج از کشور هم تحصیل نکرده بود اما به این قدرت علمی رسیده بود.
رئیس دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه امروز در بحث هسته‌ای مدیون هیچ کشوری نیستیم زیرا همه آنها تلاش می‌کردند ما به انرژی هسته‌ای دست نیابیم، گفت: علی‌رغم این موضوع امروز هم در داشتن فناوری و هم مدیریت هسته‌ای کشوری که چرخه سوختش متعلق به خودش است ایران است و ما داریم به سمتی می‌رویم که جز کشورهایی باشیم که طراحی رآکتور نیز انجام دهیم./ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر