logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۶
[ شناسه خبر : ۲۸۵۱۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان مطرح شد؛

استان زنجان در حوزه سالمندی رتبه دهم کشوری را دارد/ چهارقلو‌های متولد زنجان مورد حمایت قرار می‌گیرند

استان-زنجان-در-حوزه-سالمندی-رتبه-دهم-کشوری-را-دارد-چهارقلو‌های-متولد-زنجان-مورد-حمایت-قرار-می‌گیرند
در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان موضوعات مختلفی مانند حمایت از چهارقلوهای زنجانی و ازدواج دانشجویی مطرح شد.

به گزارش موج رسا; ابوالفضل رفیعی صبح امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان زنجان اظهار کرد: استان زنجان در حوزه سالمندی رتبه دهم کشوری را دارد و این یک زنگ خطر برای استان است.

وی با بیان اینکه همه ما دست‌به‌کار شده‌ایم تا اقدامات لازم در راستای تسهیل ازدواج را پیگیری کنیم، ابراز کرد: این اقدامات تکالیفی را برای دستگاه‌ها ازجمله بانک‌ها ایجاد خواهد کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه بانک‌ها نسبت به قبل عملکرد خوبی در راستای پرداخت تسهیلات ازدواج داشته‌اند، تصریح کرد: متأسفانه نارضایتی‌هایی در این خصوص در بین مردم وجود دارد.

وی با اشاره به عملکرد ضعیف برخی از بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ازدواج، ادامه داد: متأسفانه برخی بانک‌های عملکرد ضعیفی در پرداخت تسهیلات ازدواج داشته‌اند که امیدواریم پابه‌پای تکالیف کشوری در این حوزه پیش بروند.

برگزاری ازدواج دانشجویی به‌صورت گروهی

حجت‌الاسلام علی قره داغی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه زنجان در ادامه جلسه با بیان اینکه ازدواج دانشجویی از سال ۷۶ آغازشده است، ابراز کرد: از سال ۹۷ تا ۱۴۰۰ برنامه‌های مختلفی در راستای ازدواج دانشجویی در استان اجراشده است.

وی با بیان اینکه زوجین در ازدواج دانشجویی از هدایا و تسهیلات ستاد مرکزی ازدواج دانشجویی که هدیه مقام معظم رهبری است بهره‌مند می‌شوند، تصریح کرد: بهره‌مندی زوجین از تسهیلات دبیرخانه استانی ازدواج دانشجویی از دیگر مزایای ازدواج دانشجویی است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه زنجان با بیان اینکه هم‌سفر تا بهشت به‌صورت گروهی برگزار می‌شود، عنوان کرد: اعزام گروهی دانشجویان به مشهد مقدس مزایایی دارد که یکی از آن امکان اعزام تمامی زوج‌ها به مشهد مقدس است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷، ۲۸۶ زوج به مشهد مقدس اعزام شدند، خاطرنشان کرد: در سال ۹۸، ۳۳۱ زوج به مشهد مقدس اعزام شدند.

قره داغی با اشاره به شرایط ثبت‌نام در ازدواج دانشجویی، افزود: دانشجویانی که زمان عقد آن‌ها در بازه زمانی ۱ فروردین ۱۴۰۰ تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ می‌توانند در بیست و پنجمین دوره ازدواج دانشجویی ثبت‌نام کنند.

تجلیل از دانشجویان صاحب فرزند

وی با اشاره به برگزاری جشن بزرگ دردانه، اظهار کرد: در این طرح دانشجویانی که در سال ۱۴۰۱ صاحب فرزند شده‌اند مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه زنجان با بیان اینکه در این جشن به مادران دانشجو که در سال ۱۴۰۱ صاحب فرزند شده‌اند یک هدیه مادرانه به مبلغ ۱۰ میلیون ریال از طرف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها  پرداخت خواهد شد، تصریح کرد: برای کودک حساب بانکی با آورده اولیه ۲۰ میلیون ریال افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه والدین کودک می‌توانند در طول سال موجودی حساب کودک را افزایش دهند، عنوان کرد: امکان برداشت از حساب بانکی تا سن ۱۸ سالگی کودک امکان‌پذیر نیست.

قره داغی با بیان اینکه در این طرح برای پدران ۱۵۰ میلیون تسهیلات بانکی در نظر گرفته‌شده است که پدران توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به بانک معرفی می‌شوند، افزود: برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و مددجویان بهزیستی پک ازدواج در نظر گرفته‌شده است.

حمایت از خانواده‌های صاحب فرزند چهارقلو

فائزه موسوی در ادامه جلسه با اشاره به برگزاری جلسات ستاد جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، اظهار کرد: از زمانی که ستاد جوانی جمعیت و حمایت از خانواده تشکیل‌شده، به‌جز جلسات رسمی جلسات مختلفی برای اجرای قوانین جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در دستگاه‌ها انجام‌شده است.

وی با بیان اینکه نشست های توان‌افزایی در راستای تربیت کنشگران در حوزه خانواده برگزارشده است، عنوان کرد: از گروه‌های جهادی برای برگزاری هیئت اندیشه‌ورز در این حوزه انجام‌شده است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری زنجان با بیان اینکه به دنبال احصا خیریه‌هایی هستیم که در حوزه جمعیت کار می‌کنند، افزود: فعلاً تعداد کمی از خیریه‌ها در این راستا اعلان آمادگی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بعد از ابلاغ قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده یک خانواده صاحب فرزند چهارقلو شده است که موردحمایت قرارگرفته است، ادامه داد: با پیگیری استاندار زنجان دو خانواده دیگر که در سال‌های قبل صاحب فرزند چهارقلو شده بودند موردحمایت قرار گرفتند.

موسوی بیان کرد: متأسفانه بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری مدعی می‌شوند که اعتبارات لازم را ندارد و مشکلاتی را بری متقاضیان در حوزه ضامن ایجاد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه فرزند آوری یک مسئله فرهنگی است، تأکید کرد: این مسئله را باید در ذهن مسئولین فرهنگ‌سازی کنیم تا مردم./ک

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر