logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۶
[ شناسه خبر : ۲۸۵۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان جهاد کشاورزی شهرستان طارم در گفت‌وگو با موج‌رسا؛

خرید حمایتی ۲۰۰ تن میوه روغنی زیتون در طارم/ نیاز روغن زیتون کشور سالانه ۱۵ هزار تن است

خرید-حمایتی-۲۰۰-تن-میوه-روغنی-زیتون-در-طارم-نیاز-روغن-زیتون-کشور-سالانه-۱۵-هزار-تن-است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت‌: تاکنون در سطح شهرستان طارم ۲۰۰ تن خرید حمایتی میوه روغنی زیتون انجام گرفته اما پیش‌بینی برای خرید ۲ هزار تن است.

فرهاد اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه بعد از آغاز خرید حمایتی میوه روغنی زیتون، در سطح شهرستان طارم به میزان ۲۰۰ تن خرید انجام گرفته است، اظهار داشت: روغن استحصال شده از این میزان زیتون خریداری شده بالغ بر ۳۲ تن خواهد بود.

وی با بیان اینکه علاوه بر تاثیر مثبتی که خرید حمایتی زیتون در تنظیم بازار دارد، آثار مفید دیگری نیز وجود دارد گفت: باغداران برای اینکه بتوانند محصول خود را به صورت حمایتی تحویل نمایند تمام شاخص‌های برداشت میوه‌های سالم، زمان برداشت، نحوه انتقال و سایر اصول را رعایت می‌کنند که این امر خود تاثیر گذار بر کیفیت روغن استحصال شده خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شهرستان طارم با بیان اینکه خرید حمایتی به نوعی ترویج برداشت میوه سالم و تولید روغن با کیفیت خواهد بود، گفت: زیتون کاران باید میوه برداشت شده را حداکثر در ۴۸ ساعت بعد از برداشت و در سبد‌های ۲۰ کیلویی تحویل مراکز خرید نمایند.

وی در خصوص پیش‌بینی برای میزان خرید حمایتی میوه زیتون روغنی، اذعان کرد: در ابتدا پیش‌بینی بر خرید ۱۰ هزار تن بود اما طبق آخرین برآورد‌ها به احتمال بالا ۲ هزار تن خرید حمایتی انجام شود چراکه که کشاورزان باقی محصول را خود در بازار آزاد به فروش می‌رسانند.

اکبری در خصوص آخرین زمان مقرر برای خرید میوه روغنی زیتون گفت: تا آخر آذر ماه بیشترین حجم میوه برداشت و خرید حمایتی انجام می‌شود اما تا دی ماه زمان برای خرید وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تولید زیتون امسال در کشور بی‌سابقه بود، عنوان کرد: نیاز روغن زیتون در کشور سالانه ۱۵ هزار تن است و یقینا با تولیدی که امسال در کشور انجام گرفته میزان تولید روغن زیتون نیز مازاد بر مصرف خواهد بود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان طارم با اشاره به اینکه با خرید حمایتی زیتون، کیفیت روغن زیتون تولیدی بالا خواهد بود و انگیزه مصرف در داخل کشور را بالاتر خواهد برد، گفت: با وجود مازاد روغن زیتون در کشور و تولید روغن با کیفیت صادرات این محصول و ممانعت از واردات آن موثر در ارز‌آوری خواهد شد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر