logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۹
[ شناسه خبر : ۲۸۴۷۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان ابهر در گفت‌وگو با موج‌رسا؛

محدودیتی در تعدد احداث خانه‌های بوم‌گردی روستایی وجود ندارد/ ایجاد اشتغال از مهم‌ترین فواید راه‌اندازی خانه‌های بوم‌گردی است

محدودیتی-در-تعدد-احداث-خانه‌های-بوم‌گردی-روستایی-وجود-ندارد-ایجاد-اشتغال-از-مهم‌ترین-فواید-راه‌اندازی-خانه‌های-بوم‌گردی-است
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان ابهر با اشاره به اینکه محدودیتی در ارائه مجوز برای تعداد خانه‌های بوم‌گردی در روستا‌ها وجود ندارد گفت: راه‌اندازی خانه‌های بوم‌گردی فرصت‌ مناسبی برای ایجاد اشتغال و توسعه گردشگری روستایی است.

داوود آبیان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه خانه‌های بوم‌گردی یکی از اماکنی است که در روستاهایی که قابلیت گردشگری دارند راه‌اندازی شده‌ است، اظهار داشت: در حال حاضر در ابهر قریب به ۳۰ مجوز خانه بوم‌گردی صادر شده است.

وی با بیان اینکه عمده مجوزهای خانه بوم‌گردی در روستاهای هدف گردشگری صادر شده است، افزود: دلیل این موضوع نیز بکر بودن این مناطق، معرفی آداب و رسوم، معماری سنتی و المان‌های فرهنگی که جاذبه روستاهای گردشگری محسوب می شوند، می باشد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان ابهر با بیان اینکه از مهم‌ترین مزیت خانه‌های بوم‌گردی این است که می‌توان با یک مجوز خدمات متعدد گردشگری در این خانه‌ها ارائه کرد، گفت: این خدمات شامل اقامت، پذیرایی، معرفی و فروش صنایع‌دستی و نیز محصولات روستا است.

وی با بیان اینکه استقبال خوبی از خانه‌های بوم‌گردی در سطح شهرستان ابهر وجود دارد، تصریح کرد: بیشتر خانه‌های بوم‌گردی در روستاهای هدف گردشگری این شهرستان از جمله درسجین، قروه، کوله‌خانه، کماجین کوی‌نیک و ازناب راه‌اندازی شده‌ است.

آبیان با بیان اینکه محدودیتی به لحاظ تعدد احداث خانه‌های بوم‌گردی در روستاها وجود ندارد، عنوان کرد: با افزایش تعداد خانه‌های بوم‌گردی حس رقابت بین افراد بالاتر رفته و خدمات بهتری برای جذب گردشگر خواهند داد.

وی یکی از مهم‌ترین فواید راه‌اندازی خانه‌های بوم‌گردی در روستاها را ایجاد اشتغال برای روستاییان و جلوگیری از مهاجرت آنان به شهر برشمرد و تصریح کرد: هر خانه بوم‌گردی علاوه بر ایجاد شغل مستقیم و غیرمستقیم، نسبت به سایر حوزه‌ها سرمایه‌گذاری کمتری نیاز دارد./ب

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۰۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳ ]
رئیس اداره کل؟! مسئولیت جدید هستش ما خبر نداریم؟ مدیرکل درسته خبرنگار موج رسا
فرم ارسال نظر