logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۸
[ شناسه خبر : ۲۸۴۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری زنجان:

بازار فروش عمده مشکل صنایع استان زنجان است

بازار-فروش-عمده-مشکل-صنایع-استان-زنجان-است
مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری زنجان با بیان اینکه حکمرانی در صنعت نیازمند یک وحدت فرمان و تدبیر است، گفت: مشکل ما تولید و تامین سرمایه نیست؛ مشکل ما بازار فروش است.

<!doctype html>

به گزارش موج رسا; مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه عباس قنبری در همایش تجلیل از بسیجیان و دست اندرکاران حوزه صنعت و معدن در راستای تحقق شعار سال و مانع زدایی از واحد های صنعتی و معدنی، اظهار کرد: روحیه بسیجی در تمامی عرصه ها راهبری مناسبی دارد.

وی با اشاره به اقدامات کلینک بسیج مهندسین صنعت و معدن، ابراز کرد: اگر می خواستیم اقدامات کلینک بسیج مهندسین صنعت و معدن استان زنجان را به دستگاه های دولتی واگذار کنیم باید زمان و اعتبارات بسیاری بیشتری را صرف می کردیم.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری زنجان با اشاره روحیه ایثار و فداکاری در بین بسیجیان، تصریح کرد: روحیه ایثار و از خودگذشتگی ظرفیت عظیمی است که در بسیج وجد دارد.
وی با بیان اینکه حکمرانی در صنعت نیازمند یک وحدت فرمان و تدبیر است، افزود: مشکل ما تولید و تامین سرمایه نیست؛ مشکل ما بازار فروش است.
قنبری با بیان اینکه مشکل ما جدایی مالکیت از مدیریت است، افزود: در حوزه تولید باید به سمت چابک سازی قوانین حرکت کنیم.
بسیج ذخیره انقلاب است
شعاعی در ادامه جلسه با اشاره به بیانات امام خمینی(ره)، ادامه داد: بسیج ذخیره انقلاب است هر جا نظام دچار مشکل شده بسیج به صورت مخلصانه وارد شده و مشکل را حل کرده است.
وی با بیان اینکه به استفاده از بسیج این ذخیره الهی کم توجهی شده است، ابراز کرد: توان بلقوه بسیاری در بسیج وجود دارد متاسفانه آن طور که باید از این ظرفیت استفاده نشده است.
رئیس هیئت اندیشه ورز بسیج مهندسین صنعت و معدن استان زنجان با تاکید بر استفاده از توان بسیج در حوزه توسعه اقتصادی و تولید، افزود: بسیج توان حل تمامی مشکلات را دارد چرا که بسیجیان مخلصانه وارد میدان می شوند و مشکلات را حل می کنند.
وی با بیان اینکه رهبری سال ها بر حوزه تولید تاکید داشته اند، خاطر نشان کرد: اگر به تولید توجه می شد قطعا این مشکلات در جامعه وجود نداشت.
شعاعی با بیان اینکه اگر به تولید و اشتغال توجه می شد بسیاری از مشکلات کشور حل می شد، ابراز کرد: اگر از گرانی گلایه داریم به دلیل عدم توجه به تولید است.
وی با بیان اینکه متاسفانه فشار بسیاری بر دوش صنایع است، تصریح کرد: متاسفانه دلالی معاف از مالیات است اما تولید این گونه نیست.
رئیس هیئت اندیشه ورز بسیج صنعت و معدن استان زنجان با بیان اینکه متاسفانه هر محدودیتی که می خوایم اعمال کنیم از تولید شروع می کینم، ادامه داد: بخش های دیگر اقتصادی آزاد هستند اما فشار بسیاری بر دوش واحد های تولیدی است.
وی با بیان اینکه جای خوشحالی است که کلینک صنعت فقط به درد ها نمی پردازد درمان را هم  بلد است، افزود: دانستن درد و درمان مهم است.
وی با تاکید بر اینکه توصیه می کنم از ظرفیت بسیج استفاده شود، عنوان کرد: شرکت های دانش بنیان برای ایجاد اشتغال دچار مشکل هستند و اولین مشکل شرکت های دانش بنیان زمین است.
وی خاطر نشان کرد: اکنون ۸۰ درصد سرمایه گذاری ها در صنایع کوچ و متوسط در حوزه زمین است و این یعنی ۸۰ درصد سرمایه سرمایه‌گذاران سرمایه راکد است و در راندمان هیچ تاثیری ندارد.
مشکل ۱۲۰۰ واحد صنعتی احصا شده است
احمدی در ادامه جلسه با بیان اینکه مشکل ۱۲۰۰ واحد صنعتی پایش شده است، اظهار کرد: تلاش کرده ایم کار شکلی انجام ندهیم و پیگیری مشکلات صنایع در حال انجام است.
وی با اشاره به برگزاری سه شنبه های صنعت، ابراز کرد: در جلسه سه شنبه های صنعت مشکل ۳۰۰ واحد صنعتی به طور عمقی پایش شده است.
معاون علمی و پژوهشی بسیج دانشجویی استان زنجان، با بیان اینکه از دستگاه هایی که می توانند موانع صنایع استان را حل کنند پیگیری می کینم تا مشکلات حل شود، ادامه داد: مشاوره تخصصی در حوزه مانع زدایی برای واحد های صنعتی در بسیج مهندسین صنعت انجام می شود.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر