logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۴
[ شناسه خبر : ۲۸۴۵۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس میراث فرهنگی شهرستان ابهر در گفت‌وگو با موج‌رسا؛

ساخت و سازی در حریم اثر تاریخی قلعه تپه ابهر انجام نمی‌شود

ساخت-و-سازی-در-حریم-اثر-تاریخی-قلعه-تپه-ابهر-انجام-نمی‌شود
رئیس میراث فرهنگی شهرستان ابهر با رد هر گونه ساخت و ساز در حریم اثر تاریخی قلعه تپه ابهر گفت: تعدادی از افراد که در فاصله مشخص شده از این اثر تاریخی ساختمان احداث کرده‌اند با تخلف تعداد طبقات را بالاتر برده‌اند.

داوود آبیان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه قلعه تپه ابهر در آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، اظهار داشت: این اثر تاریخی در بردارنده هویت شهرستان ابهر است.

وی با رد هر گونه ساخت و ساز در محیط پیرامون این اثر تاریخی افزود: طبق قوانین ساخت و ساز در پیرامون این تپه تاریخی غیر مجاز است و میراث فرهنگی اجازه این امر را نمیدهد.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان ابهر با بیان اینکه اطراف قلعه تپه ابهر حصار کشی شده و اجازه ورود هیچ کس به محوطه داده نمی‌شود، گفت: طبق قانون می توان در فاصله مشخص اقدام به ساخت و ساز کرد اما ارتفاع ساحتمان‌ها نباید از یک متراژی بالاتر برود.

وی اذعان کرد: متاسفانه تعدادی از افراد تخلف کرده و ارتفاع ساختمان را بالاتر از حد مجاز و تعداد طبقات را بیشتر ساخته‌اند اما میراث فرهنگی پیگیر موضوع از شهرداری است و مقرر است تا با متخلفان برخورد انجام گیرد.

آبیان خاطر نشان کرد: شهرداری باید پیگیر موضوع باشد تا ساختمان‌ها در حدی که اجازه ساخت و ساز دارند اقدام به این امر کنند اما گاها کوتاهی در این راستا انجام می‌شود./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر